Toon posts:

Limitaties van BIOS

Pagina: 1
Acties:
  • 374 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een probleem met mijn BIOS. Ik heb niet echt super veel verstand van computers dus ik vraag het daarom hier.

Eerst mijn specs:

- Asus P5K (Moederbord)
- Samsung Spinpoint T166 400 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300 (Hard Disk)
- Samsung SH-S203P S-ATA (DVD Rewriter)
- Corsair TWIN2X2048-6400C5DHX 2048 MB (Geheugen)

Wat mijn probleem is:

Ik wil graag iets installeren op mijn PC via een gepatchde image. Op het internet stond dat ik mijn SATA moest configureren als AHCI. Ik heb daarop even gegoogled en daar stond dat ik eerst mijn BIOS moest updaten.

Dit heb ik gedaan en er is niets fout gegaan. Nu ga ik in mijn BIOS en ga naar het gedeelte waar ik het kan aanpassen.

Alleen kan ik mijn SATA niet configureren als AHCI. In het lijstje staat alleen maar IDE:
Afbeeldingslocatie: http://genocom.nl/P1100083.JPG

Ik moet dit helaas veranderen anders krijg ik errors bij het installeren van de gepatchde image van dat bepaalde programma.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, mocht ik onvoldoende informatie hebben gegeven hoor ik het graag. Hiervoor heb ik natuurlijk geGoogled maar dit hielp niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2008 15:53 ]

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Als je geen discussie erover wilt moet je er ook niet over spreken. Het is namelijk tegen de regels (sowieso al) en daardoor is het ook niet toegelaten om erover te posten hier op GoT.

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Je hebt dit nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het even aangepast en ik doe nu niets meer tegen de regels.

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Het is idd niet erg verstandig hier "de gepatchde image" en aanverwante zaken te noemen, want illegale zooi wordt hier niet gewaardeerd/toegestaan.

Bovendien, even er vanuit gaande dat je een Windoze wil installeren, dat liefst in AHCI mode, ja. Neem aan dat ie dan op een goed moment je hard disk niet meer ziet? Bekend probleem met bekende oplossing: laad je SATA drivers tijdens de installatie met F6; of installeer eerst in IDE mode, zet er dan je SATA drivers op, en switch dan naar AHCI. Maar aangezien de benodigde SATA driver er eentje is voor je chipset in het algemeen, zou ik die beter gewoon met F6 laten laden.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) zelfs in huidige toestand riekt dit naar zaken die we niet op GoT willen
2) los daarvan, op GoT verwachten we dat je zelf op zoek gaat en dingen uitprobeert voordat je een topic opent. Als je een BIOS optie mist, is het logisch om een andere BIOSversie te proberen. Dat laat je na, je meldt zelfs niet welke versie je nu hebt. Geen verstand hebben van computers is geen smoesje - ooit hadden we allemaal geen verstand van computers, maar door ons in te lezen en veel uit te proberen hebben we (in sommige gevallen) een beetje verstand gekweekt. 1% inspiration en 99% perspiration dus. Begin eens met dat laatste te genereren...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.