Graag zou ik willen weten of iemand een optie kent in acrobat pro (of eventueel ander programma) waarmee je pagina's kunt verdubbelen in een pdf, dan bedoel ik dat de nieuwe pdf 1,1 2,2 3,3 enz word en niet 123,123.
Ik weet niet of dat volautomatisch kan, volgens mij niet. Wat je wel kan doen is naar het pagina-overzicht gaan, alle pagina's selecteren en vervolgens kies je voor "Pagina's uitnemen". Je krijgt dan feitelijk een kopie geöpend van wat je al hebt. Open ook hier het pagina-overzicht, en sleep de pagina's van je kopie naar de gewenste plaats in de origineel, zo vaak je wilt.....
Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed
Je kunt je PDF nogmaals naar een PDF-printer printen? Dan zeg je gewoon dat je pagina's 1,1,2,2,3,3,4,4,5,5... enzovoorts wil.
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Het zijn meer dan honderd pagina's dus met de hand is eigenlijk geen optie. De manier van Dark Blue bevalt me wel, alleen moet je het exacte aantal pagina's invullen en dat wisselt nog wel eens. Het orgineel is een indesign document, dit moet vast wel via een javascriptje en pdf export gefixed kunnen worden. Ik ga me maandag maar weer eens verdiepen in het scripten in indesign voor dummy's, jullie horen het resultaat nog wel iig bedankt voor het meedenken.
Control+P select printer en stel collate settings in??
[ Voor 14% gewijzigd door To_Tall op 05-04-2008 01:16 ]
A Soldiers manual and a pair of boots.
Ik heb de nl versie, maar zie deze optie nergens terug komen?
Gebruik pdftk http://www.pdfhacks.com/pdftk/:
pdftk inputfile.pdf cat 1 1 2 2 3 3 4 4 5 5 6 6 7 7 output outputfile.pdf
alle pagina's, exemplaren 2 + sorteren?Freddy_Fish schreef op zondag 06 april 2008 @ 18:13:
Ik heb de nl versie, maar zie deze optie nergens terug komen?
[ Voor 3% gewijzigd door ThaHandy op 07-04-2008 15:06 ]
Dit lijkt aardig goed te werken, alleen moet ik hier het exacte aantal pagina's ingeven, want zodra ik bijvoorbeeld tot 100 nummer, maar ik heb maar 90 pagina's dan gebeurd er niets. Weet je heel toevallig of dit ook anders kan?sam.vimes schreef op maandag 07 april 2008 @ 14:49:
Gebruik pdftk http://www.pdfhacks.com/pdftk/:
pdftk inputfile.pdf cat 1 1 2 2 3 3 4 4 5 5 6 6 7 7 output outputfile.pdf
Het invullen van 2x afdrukken vanuit acrobat werkt niet.
[ Voor 4% gewijzigd door Freddy_Fish op 07-04-2008 15:29 ]
Als je ook perl geïnstalleerd hebt, kun je het volgende scriptje gebruiken:Freddy_Fish schreef op maandag 07 april 2008 @ 15:29:
[...]
Dit lijkt aardig goed te werken, alleen moet ik hier het exacte aantal pagina's ingeven, want zodra ik bijvoorbeeld tot 100 nummer, maar ik heb maar 90 pagina's dan gebeurd er niets. Weet je heel toevallig of dit ook anders kan?
Het invullen van 2x afdrukken vanuit acrobat werkt niet.
Perl:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| #!/usr/bin/perl -w use strict; die "Usage: $0 inputpdf outputpdf\n" unless @ARGV == 2; my ($inpdf, $outpdf) = @ARGV; my @pages = map { /^NumberOfPages:\s+(\d+)/ ? ($1) : () } split /\s*\n/, qx(pdftk "$inpdf" dump_data); die "cannot find number of pages in $inpdf\n" unless @pages; my @pglist = map { ($_, $_) } 1 .. $pages[0]; exec "pdftk", $inpdf, "cat", @pglist, "output", $outpdf; die "cannot exec pdftk: $!\n"; |
Zelf bedacht, werkt als een speer!
(Het gebruikt pdftk dump_data om het aantal pagina's te weten te komen.)
Printen, 2 copies en collate is geen optie?
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
Ik heb geen perl geinstalleerd is dit gratis? Heb dat pdftk op een windows pc geinstalleerd. Heb al ff gegoogled op perl, maar als ik "perl download" in type krijg ik sourcecode download en zou niet weten wat ik daarmee aanmoet.sam.vimes schreef op maandag 07 april 2008 @ 15:41:
[...]
Als je ook perl geïnstalleerd hebt, kun je het volgende scriptje gebruiken:
Perl:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 #!/usr/bin/perl -w use strict; die "Usage: $0 inputpdf outputpdf\n" unless @ARGV == 2; my ($inpdf, $outpdf) = @ARGV; my @pages = map { /^NumberOfPages:\s+(\d+)/ ? ($1) : () } split /\s*\n/, qx(pdftk "$inpdf" dump_data); die "cannot find number of pages in $inpdf\n" unless @pages; my @pglist = map { ($_, $_) } 1 .. $pages[0]; exec "pdftk", $inpdf, "cat", @pglist, "output", $outpdf; die "cannot exec pdftk: $!\n";
Zelf bedacht, werkt als een speer!
(Het gebruikt pdftk dump_data om het aantal pagina's te weten te komen.)
Bedoel je dit vanuit indesign, heb de nl versie hier er staat wel een knop sorteren, maar of ik nu 1x of 10x exemplaren aangeef de pdf blijft 1x. Vanuit acrobat heb ik exact hetzelfde, maakt ook niet uit wat ik invul.BCC schreef op maandag 07 april 2008 @ 15:42:
Printen, 2 copies en collate is geen optie?
//edit
Heb Active Perl gevonden en installed, hoopte dat als ik je script gewoon in een tekst bestand zette met de extensie .pl dat het dan werkte maar helaas. (Is versie ActivePerl-5.10.0.1002-MSWin32-x86-283697.msi)
[ Voor 7% gewijzigd door Freddy_Fish op 07-04-2008 21:47 ]
Dat zou wel moeten werken.Freddy_Fish schreef op maandag 07 april 2008 @ 16:53:
Bedoel je dit vanuit indesign, heb de nl versie hier er staat wel een knop sorteren, maar of ik nu 1x of 10x exemplaren aangeef de pdf blijft 1x. Vanuit acrobat heb ik exact hetzelfde, maakt ook niet uit wat ik invul.
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
Perl is een van de meet portable programmeertalen die ik ken. 't Zou gewoon moeten werken:Freddy_Fish schreef op maandag 07 april 2008 @ 16:53:
[...]
Heb Active Perl gevonden en installed, hoopte dat als ik je script gewoon in een tekst bestand zette met de extensie .pl dat het dan werkte maar helaas. (Is versie ActivePerl-5.10.0.1002-MSWin32-x86-283697.msi)
perl scriptnaam parameters
(Zorg er wel voor dat perl.exe in je PATH staat; anders zul je de volledige naam moeten opgeven.)
Succes.
Ok even een scriptje uitvoeren zit er niet in
. Ik heb perl.exe gevonden in de map "C:\Perl\bin" hier heb ik om het makkelijk te maken inputpdf.pdf ingezet en meervoudig.pl welke de opgegeven code bevat.
Is het nu de bedoeling dat ik in die code wat ga veranderen of dat ik een bat file maak met "perl scriptnaam parameters"? Ik krijg het iig niet aan de praat....
Is het nu de bedoeling dat ik in die code wat ga veranderen of dat ik een bat file maak met "perl scriptnaam parameters"? Ik krijg het iig niet aan de praat....
Sorry voor de trage reactie, ik was even afwezig.
Zet die twee files gewoon in een werkdirectory, start een cmd.exe en cd naar die werkdirectory.
waarbij ik er vanuit ga dat pdftk.exe wel in je PATH te vinden is.
Als het nog niet lukt dan graag alle schermuitvoer kopiëren en plakken (dat is het voordeel van een CLI: een screendump bestaat gewoon uit tekst).
Daar wordt het niet makkelijker vanFreddy_Fish schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 18:21:
Ok even een scriptje uitvoeren zit er niet in. Ik heb perl.exe gevonden in de map "C:\Perl\bin" hier heb ik om het makkelijk te maken inputpdf.pdf ingezet en meervoudig.pl welke de opgegeven code bevat.
Script zou als volgt moeten werken: ga naar de directory waar meervoudig.pl en inputpdf.pdf staan en geef daar het commando:Is het nu de bedoeling dat ik in die code wat ga veranderen of dat ik een bat file maak met "perl scriptnaam parameters"? Ik krijg het iig niet aan de praat....
c:\Perl\bin\perl.exe meervoudig.pl inputpdf.pdf outputpdf.pdf
waarbij ik er vanuit ga dat pdftk.exe wel in je PATH te vinden is.
Als het nog niet lukt dan graag alle schermuitvoer kopiëren en plakken (dat is het voordeel van een CLI: een screendump bestaat gewoon uit tekst).
Pagina: 1