Toon posts:

Onofficieel gebruik RAID1 backup systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op het moment gebruiken we 2 losse externe hd's van Lacie en retrospect om naast de gewone serverbackup een "eigen" backup te maken. Dit gebeurt per schijf om de dag van een gedeelte van de server waarvan we werken. Omdat de schijven aan vervanging toe zijn en de data is toegenomen ben ik op zoek naar een verbetering van dit systeempje. Nou vroeg ik me het volgende af;

Zou ik met bijvoorbeeld een LaCie 1.5TB 2big Triple (RAID-systeem met 2 schijven) en een 750GB LaCie 2big Spare Drive de raid functie zo kunnen opzetten, RAID 1, zodat ik de spare drive gebruik als verwisselbare backup schijf? Niet helemaal officieel maar het gaat erom dat de backup het pand uit kan.

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:57
Dat kan, maar je moet wel opletten dat je de raid 1 alleen breekt op een schoon moment ofwel dat er geen schijfacties bezig zijn. Anders loop je het risico dat een deel van de backup corrupt is en niet meer te herstellen valt.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt mij dat ik de schijven eerst "ontkoppel" en de stroom eraf haal voordat ik schijven ga wisselen??

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:57
Dan is het totaal geen probleem, echter vaak als over een raid1 backup systeem gaat wil men de schijf kunnen wisselen zonder het apparaat uit te zetten ofwel hotswap en dit kan wel voor corrupte backups zorgen.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.