Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Problemen menu, firefox gaat naar verkeerde target?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.065 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom er echt niet meer uit, ik heb de hele source nageplozen.
Het probleem is als volgt.

In IE wordt de pagina gewoon prima geopend, maar in FF3 opent de pagina prima, maar als men dan een menukeuze klikt dan wordt een gehele nieuwe pagina geopend en verdwijnt het menu.
soort van _self wat FF3 ergens vind. maar ik heb het nergens meer staan.

weten jullie waardoor dit komt?

de betreffende website: http://www.juicy-movements.nl

tevens doet de marquee het ook niet in firefox (op mijn hardeschijf wel, maar op de webspace niet) is dit een security error?

meny thnx for your help

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Die marquee werkt waarschijnlijk niet omdat je de pagina hebt opgeslagen als footer.asp. Heb je asp ondersteuning op je host?

Hier in FF2 werkt je target link trouwens ook niet goed, het menu verdwijnt na een klik op een link.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
FF ondersteunt bij mijn weten geen marquees (meer). En wat je andere probleem betreft: al eens bedacht dat FF3 nog in beta verkeert? Verder stikt je pagina van de errors (en JS fouten); los dat eerst eens op.

[ Voor 22% gewijzigd door RobIII op 04-04-2008 15:16 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
<snip>
Laat dit gerust achterwege... :|

Bij mij werkt het menu prima in FF3beta5

[ Voor 40% gewijzigd door RobIII op 04-04-2008 15:17 ]

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Verwijderd

Topicstarter
sh4dow schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 15:15:
Die marquee werkt waarschijnlijk niet omdat je de pagina hebt opgeslagen als footer.asp. Heb je asp ondersteuning op je host?

Hier in FF2 werkt je target link trouwens ook niet goed, het menu verdwijnt na een klik op een link.
Dit laatste bedoel ik dus, maar in de source vind ik nergens problemen met de targetlink

Verwijderd

Topicstarter
Juup schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 15:16:
[mbr]<snip>
Laat dit gerust achterwege... :| [/mbr]
Bij mij werkt het menu prima in FF3beta5
haha, is niet erg hoor, ieder zijn eigen mening. Ik ben allang blij dat ik een beetje site zelf kan maken.

• Raynman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
In Konqueror doet het menu helemaal niks en mij wordt gevraagd of ik het platte tekst document footer.asp wil openen; Content-type header voor text/html toevoegen lijkt me dus. Verder is er witruimte tussen de frames.

In Firefox (2.0.0.13) verdwijnt het menu inderdaad.

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Je menu wordt opgebouwd vanuit een Javascript.

Misschien eens een tekstlink proberen? <a href="pagina.html" target="_content">Test</a>

• H004
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-05 19:55
Ten eerste: frames zijn heel erg 2003 en (vrijwel altijd) not done. Google vertelt je wel waarom.

De pagina "http://members.home.nl/jaromir/index.htm" is echt een warboel van code met tal van fouten (meerdere html-tags, frames met targets enz.). Ruim dat eerst eens op en zorg ervoor dat de code valide is. Hernoem dan je framename vervolgens naar "content" (zonder underscore) en haal ook uit je links de underscore uit je target. Dan zou t moeten werken

Verwijderd

Topicstarter
Raynman schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 15:27:
In Konqueror doet het menu helemaal niks en mij wordt gevraagd of ik het platte tekst document footer.asp wil openen; Content-type header voor text/html toevoegen lijkt me dus. Verder is er witruimte tussen de frames.

In Firefox (2.0.0.13) verdwijnt het menu inderdaad.
dat staat er toch al in op de 4e regel?

Verwijderd

Topicstarter
Welk soort opbouw adviseren jullie dan als ik de layout wel hetzelfde wil houden, maar de compatibiliteit wil vergroten. iframe's?

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:13

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

divs en css.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• Boelie-Boelie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09-2020
Nee. Bouwen volgens webstandaarden met beschrijvende markup. Als je zomaar divs gebruikt i.p.v. tabellen is het meer smurfentaal dan HTML en doe je het dus alsnog verkeerd.

Aangezien zo'n tweekolomslayout één van de meestgebruikte layouts zijn, zijn er talloze voorbeelden te vinden hoe je zoiets bouwt; je hoeft niet zelf het wiel opnieuw uit te vinden.
bijv. http://blog.html.it/layoutgala/

Cogito ergo dubito

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Boelie-Boelie schreef op zondag 06 april 2008 @ 17:13:
[...]

Nee. Bouwen volgens webstandaarden met beschrijvende markup. Als je zomaar divs gebruikt i.p.v. tabellen is het meer smurfentaal dan HTML en doe je het dus alsnog verkeerd.
Je bent nu net zo bezig als de persoon die me ooit uitkafferde dat ik een table op een site had gebruikt. Pas na een kwartier had ik 'm ervan doordrongen dat er niets mis mee is om tables te gebruiken voor dingen die semantisch bestaan uit rows, columns en tabulaire data.... zeg maar 'tables'.

Er wordt gevraagd welke opbouw men dient te gebruiken voor het layouttechnisch opbouwen van deze site, en MueR antwoord perfect factueel correct 'divs en css'. Hij zegt nergens dat topicstarter geen unordered lists, ordered lists, headers of paragraphs mag gebruiken, hij zegt alleen dat je de opbouw maakt door je site in divisions te verdelen en deze middels CSS te positioneren. Wat er vervolgens in die divs komt heeft nog niemand een uitspraak over gedaan.

Professionele website nodig?

• Boelie-Boelie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09-2020
@curry684: ik snap eigenlijk niet wat het nut van jouw post is, want jij weet net als ik dat ik nix verkeerd zeg. Mijn bedoeling was om 'divitis' te voorkomen, iets dat regelmatig voorkomt bij mensen die 'overstappen'. In dit geval is dat risico zeker aanwezig, gezien het gebruik van marquees en frames. Lijkt mij niet zozeer voorbarig, eerder preventief.

Verder probeerde ik topicstarter op weg te helpen met een link naar wat voorbeelden. Dat lijkt mij een stuk behulpzamer dan de opmerking 'divs en css' verdedigen, want die opmerking zegt - zoals je impliciet zelf aangeeft - bar weinig over de opbouw, terwijl de vraag wel over opbouw ging. Een voorbeeld dat stapsgewijs de opbouw van een pagina uitlegt, is bijvoorbeeld een artikel op 456 Berea Street over de tweekolomslayout.

Cogito ergo dubito

Verwijderd

Topicstarter
Klopt het dat met div / css altijd de gehele pagina opnieuw word geladen in tegenstelling tot frames, waarbij alleen de content telkens opnieuw geladen wordt?
Ik krijg met div / css niet dat als men een menu optie kiest dat deze content wordt geladen in de content div. Maar de gehele pagina wordt opnieuw geladen, hoort dit?

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-11 19:33
Ligt er aan wat je de hele pagina noemt. Externe stylesheets en afbeeldingen worden normaliter gecached, dus die worden niet opnieuw geladen als er geen wijzigingen zijn aangebracht.

Verder wordt de volledige HTML van een pagina idd. opnieuw geladen, en daarbij ook het menu. Echter als je je pagina een beetje normaal netjes opbouwt (dus geen enorme lappen stijl code in je HTML), dan gebeurt dit zeer snel. Je zult het verschil niet eens merken waarschijnlijk. De meeste tijd gaat echt niet zitten in dat extra stukje HTML voor je menu, header of footer. Het uitvoeren van de request en response alleen al zal normaal meer tijd in beslag nemen.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Verwijderd

Topicstarter
Michali schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 00:13:
Licht er aan wat je de hele pagina noemt. Externe stylesheets en afbeeldingen worden normaliter gecached, dus die worden niet opnieuw geladen als er geen wijzigingen zijn aangebracht.

Verder wordt de volledige HTML van een pagina idd. opnieuw geladen, en daarbij ook het menu. Echter als je je pagina een beetje normaal netjes opbouwt (dus geen enorme lappen stijl code in je HTML), dan gebeurt dit zeer snel. Je zult het verschil niet eens merken waarschijnlijk. De meeste tijd gaat echt niet zitten in dat extra stukje HTML voor je menu, header of footer. Het uitvoeren van de request en response alleen al zal normaal meer tijd in beslag nemen.
Kijk, hier heb ik wat aan :
Verder wordt de volledige HTML van een pagina idd. opnieuw geladen, en daarbij ook het menu.
Dit bedoelde ik dus, op zich wel een beetje vreemd dat dit gedaan wordt, dan lijkt het systeem frame me dan weer logischer.
Dus ik moet nu aan elke pagina die ik maak het menu en de div / css toevoegen? Want anders wordt dit natuurlijk niet meegeladen

• curry684

curry684

Ja dat moet. In dynamische omgevingen als PHP wordt dit vaak met includes gedaan, in statische omgevingen kun je dit met zogenaamde Server Side Includes (SSI) doen zodat je minder hoeft te copypasten.

Het ogenschijnlijke nadeel van meer HTML over de lijn sturen valt veruit in het niet bij de ontelbare navigationele voordelen van frameless opzet, en biedt je direct een hoop voordelen zoals het 'actieve' menuitem een andere style te kunnen geven, of submenu's alleen te tonen wanneer relevant.

Verwijderd

Topicstarter
is mijn footer / marque nog wel mogelijk met css / div,
want deze wordt dan onderaan een pagina geplaatst i.p.v. onder aan internet explorer, dus de footer gaat mee naar boven als de content klein is

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:18

ThunderNet

Flits!

Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 00:35:
want deze wordt dan onderaan een pagina geplaatst i.p.v. onder aan internet explorer, dus de footer gaat mee naar boven als de content klein is
Dat kan prima met css :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• curry684

curry684

Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 00:35:
Op een dag zul je je realiseren dat websites zo bedoeld zijn, dat dingen naar boven gaan als er niet genoeg content boven staat ;)

Hopelijk ben je het voor die tijd met de aanwezigen hier eens dat een marquee in de 21e eeuw echt niet meer op een website thuis hoort. Lees ook dit even.

Verwijderd

Topicstarter
OK, op jullie advies heb ik de website nu opgebouwd via div / css
zie hier het resultaat:

oud: http://www.juicy-movements.nl

nieuw: http://members.home.nl/jaromir/test.htm
(de subpagina's die in het menu staan, moeten nog een layout omheen krijgen (top, menu, footer)

*zijn er nog dingen aan de nieuwe die veranderd moeten worden?

* Dan rest mij nog een laatste vraag, hoe krijg ik de stippellijnen weg die om de buttons staan als men er met de cursor overheen gaat?
En, hoe krijg ik dat het gastenboek (die op een andere site gehost is, dat deze in de content van de huidige layout komt, aangezien deze van tboek is)

Verwijderd

Topicstarter
Is het ook nog wijs om dit toe te voegen aan de header:
<META http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=iso-8859-1">

Verwijderd

Topicstarter
hmmz, mn footer blijft floaten in firefox, iemand een oplossing?

• curry684

curry684

Dit begint wel een extreem stukje 'beginnerscursus webdevelopment' te worden. Heb je wellicht al eens overwogen om stomweg een boek te kopen over de materie en er een keer een paar weekjes aan te spenderen zodat je weet waar je mee bezig bent, oftewel een professional in te schakelen zodat jij je bezig kunt houden met je vak en het maken van winst met je core business, zijnde het runnen van een danscentrum?

Echte webdevelopers(*) zijn professionals met jaren ervaring, en kun je dit soort dingen net zo goed aan overlaten als dat je ook niet je auto zelf repareert of je jaarrekeningen zelf in Excel even bouwt. Accountants, automonteurs en webdevelopers verdienen hun brood met het feit dat hun vak te moeilijk is voor andere mensen om er 'nog even bij te doen'. Corrupte jaarrekeningen ga je de bak voor in, slecht gemonteerde auto's ga je dood aan, en websites zoals jij ze nu bouwt kosten je, no offense, stomweg meer klanten dan ze je opleveren als je dit serieus voor je danscentrum in wil zetten.

* = dus niet het vriendje van je neefje die ook een keer een boek over Frontpage 97 heeft gelezen

[ Voor 47% gewijzigd door curry684 op 09-04-2008 00:46 ]

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
curry684 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 00:29:
[...], oftewel een professional in te schakelen zodat jij je bezig kunt houden met je vak en het maken van winst met je core business, zijnde het runnen van een danscentrum? [...]
Misschien is dat niet zijn vak... :)

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 15:01

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

@jaromir: we zijn hier niet de webdesign-twitter hoor...

@curry: koest! rustig curry, terug in je mand. dan issie braaf :P

[ Voor 37% gewijzigd door XangadiX op 09-04-2008 01:54 ]

Stoer; Marduq

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09 23:58
Even los van de techniek van de site: Die mousecursor is toch wel schijtirritant hoor. :')

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:36

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Jah leuk enzo dat jullie hem een echte webdeveloper aanraden, en ik ben het er absoluut mee eens.
Maar denk even mee met het opstarten van het bedrijfje :9

Maar goed, ik ben het wel met Curry eens,
Ik word ook soms schijtziek (echt letterlijk bijna :+ ) van die geflanste,
*insert random 50+ vrouw* gebouwde sites.

*enorme generalisatie even buiten beschouwing gelaten :o

Het beste is denk ik juist wel een student te zoeken,
die een leuke *insert random free cms* based site bouwt. 8)

Ow XangadiX ,bespeur ik enige voortrekkerij ? :+ (en wtf is webdesign-twitter ?)

niet mokken, lekker wokken ..... :+

[ Voor 33% gewijzigd door CrankyGamerOG op 09-04-2008 02:25 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• curry684

curry684

tonyisgaaf schreef op woensdag 09 april 2008 @ 01:27:
[...]

Misschien is dat niet zijn vak... :)
Verbazend dan dat iemand met dezelfde niet al te gangbare voornaam op de contactpagina van zowel de oude als de nieuwe site staat he ;)
CrankyGamerOG schreef op woensdag 09 april 2008 @ 02:06:
Jah leuk enzo dat jullie hem een echte webdeveloper aanraden, en ik ben het er absoluut mee eens.
Maar denk even mee met het opstarten van het bedrijfje :9
Mjah zolang je niet meteen Mirabeau of Lost Boys belt is een website uitbesteden in het algemeen best betaalbaar voor starters, en een eenvoudig verdedigbare investering die zichzelf snel terugbetaalt als je het goed doet.
Het beste is denk ik juist wel een student te zoeken,
die een leuke *insert random free cms* based site bouwt. 8)
Met het niet onaanzienlijke risico dat die student net zo hard zichzelf overschat en met een archaisch HTML 3.2 monster aan komt zetten. En dan heb je geld weggegooid. Laat jij een willekeurige vreemde die beweert dat ie iets van auto's weet jouw remmen repareren? Dacht het niet ;)
XangadiX schreef op woensdag 09 april 2008 @ 01:53:
@curry: koest! rustig curry, terug in je mand. dan issie braaf :P
Grrrrrr.......... :+

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:36

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

curry684 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 02:20:

Mjah zolang je niet meteen Mirabeau of Lost Boys belt is een website uitbesteden in het algemeen best betaalbaar voor starters, en een eenvoudig verdedigbare investering die zichzelf snel terugbetaalt als je het goed doet.
point taken :9

Maar wat heeft de ts er uiteindelijk aan ? :X

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:13

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Hey, psst... rechtsklik protectie scriptjes zijn zo jaren 90. Het komt amateuristisch over, dient geen nut want de bron opvragen kan alsnog iedereen en de afbeeldingen zijn toch al gedownload.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Verwijderd

Topicstarter
OKz, mijn problemen zijn nu allemaal wel zo'n beetje verholpen.
Enigste wat ik nog moet doen is de oude content in de vorm van tables gemaakt, converteren naar de nieuwe content.
Want ik ben tevreden en wil jullie hier natuurlijk voor bedanken.

Nu ef googlen naar hoe ik links tekst plaats en rechts van de tekst een image positioneer met css / div , aangezien ik dit normaal gewoon deed door een tabelletje te maken, en dan links de tekst erin knallen en rechts de image.

• Gune
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-10 13:33
Misschien is w3schools.com wel een goede website om eens op te kijken? Daar kun je een aardig beeld krijgen van de basics van (X)HTML en CSS.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ok mensen, het is weer genoeg geweest!

Topicstarter, het lijkt me verstandig om eens de tips van hier op een rijtje te zetten en je wat beter te gaan verdiepen in webdesign (of het uitbesteden).

Daarnaast even een opmerking voor de rest: inhoudelijke comments over de site horen op sitechecks.nl thuis, niet hier ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.