Toon posts:

SLI softwareproblemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmiddag,

Ik ben werkzaam bij een klein IT bedrijf dat zich richt op verkoop en ondersteuning voor particulieren. Op dit moment zijn wij bezig met het opzetten van 2 systemen in een SLI opstelling, echter komen wij hier nog wat problemen tegen.

Simpel gesteld halen wij onvoldoende prestaties uit de hardware. Het gaat hierbij om de onderstaande systemen.

Intel Core 2 Quad Q6600
Asus Striker II Formula
4GB Corsair TWIN2X2048-8500C5D Dominator
2x MSI GeForce NX8800GT OC 512 MB SLI
2x Samsung SpinPoint F1,7200RPM, SATA II, 32MB, 750GB RAID-1
Win Vista Ultimate 64 bit

Intel Core 2 Duo E8400
Asus Striker II Formula
4GB Corsair CM2X1024-6400
2x Foxconn 8800GT-512 SLI
Samsung SpinPoint F1,7200RPM, SATA II, 32MB, 750GB
Win Vista Ultimate 32 bit

Beide systemen scoren in 3DMark 06 niet hoger dan 12588 punten hierbij is SLI ingeschakeld, wanneer deze uitgeschakeld is komt dit op zo'n 11500 punten. Beide systemen beschikken over SP1, nieuwste BIOS updates, chipset en videokaart drivers.

Wat ons hierbij opvalt is dat bij SLI-prestatiemodus alleen de opties Single GPU, Forceer split-screen rendering en alternatieve frame rendering 1&2 beschikbaar zijn. Wanneer ik vervolgens bij de door Nvidia aanbevolen instellingen van bepaalde games kijk heb ik hier wel de mogelijkheid tot SLI.

Afbeeldingslocatie: http://img245.imageshack.us/img245/8446/programmaia1.th.jpg
http://img245.imageshack.us/my.php?image=algemeenjf2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img245.imageshack.us/img245/7162/algemeenjf2.th.jpg
http://img245.imageshack.us/my.php?image=programmaia1.jpg

In een poging om verder te komen hebben wij de volgende dingen ook geprobeerd:

- 8800gt kaarten op een P5N-E SLI moederbord met WinXP pro
- Omega drivers
- Gecontroleerd of de prestatiewinst wel gehaald werd in games zelf

allen zonder succes..

Iemand die hier ervaring mee heeft? Of ons misschien kan helpen?

Alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2008 14:46 ]

Verwijderd

ik heb hetzelfde bord (de Asus striker II Formula dus) en ook 2 8800GT's maar dan van Xpertvision en ik ben 1 keer een soortgelijk probleem tegengekomen. De oplossing daarvoor staat onderaan maar eerst wat basisvragen:

1 vraag over de 3DMark06 score; is deze score van een test met alles op default, dus geen AA, 1280x1024 etc, of is er met een hogere resolutie getest? Want in dat geval is het logisch dat de score lager is.

Nog een paar vragen;
Heeft u de beta drivers of de laatste whql gecertificeerde drivers gebruikt? Er kunnen namelijk foutjes zitten in de allernieuwste beta drivers.

Zijn de kaarten op elkaar aangesloten met een SLI bridge?

Verder zou ik de Multi-beeldscherm/gemengde gpu-versneller optie niet op multi beeldscherm houden maar op enkel scherm zetten en kan het handig zijn om even het programmatje GPU-Z te downloaden, wat vrijwel hetzelfde is als CPU-Z maar dan voor videokaarten. Dit programmatje zal standaard aangeven dat SLI disabled is maar daar moet u niet op letten want dit programmatje herkent het niet goed. Bekijk beide kaarten in dit programmatje en check of ze allebei herkend worden en kijk ook heel goed de clocks van de kaarten na!

Ik heb na mijn eerste install namelijk hetzelfde probleem gehad en toen werden allebei de kaarten wel herkend maar was 1 kaart zwaar undergeclocked, geen flauw idee hoe of waarom. Het enige wat bij mij hielp was een complete nieuwe installatie van vista en de drivers waarbij het installeren van de drivers uitgesteld moet worden; Installeer eerst alle windows updates en dergelijke, herstart, installeer de nvidia drivers (ik raad de laatste whql gecertificeerde aan, niet de beta) en herstart opnieuw. Zorg dat de nvidia drivers dus een aparte herstart krijgen.

Als dat nog niet werkt zou ik nog proberen om de andere kaart de master te laten zijn (dus waar de vga kabel op aangesloten word en die het dichts bij de NB zit) mocht ook dát nog niet werken dan is een van de kaarten gewoon kapot.

Veel succes

P.S.
Nog 1 ding; wilt u de volgende keer of nu nog een screenshot van de 3DMark06 score plaatsen en dan zorgen dat we de SM2 SM3 scores kunnen zien want de CPU heeft een grote invloed op de score en het gaat om de grafische score hier

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2008 15:32 ]