It’s nice to be important but it’s more important to be nice
Verwijderd
Sinds wanneer kun je met een kt7 133mhz draaien??
Je bedoelt zeker dat je de kt7A hebt?
De a versie ondersteunt officieel een fsb van 133.
En als je de kt7a hebt, multiplier nog lager?
Welke processor heb je?
Je bedoelt zeker dat je de kt7A hebt?
De a versie ondersteunt officieel een fsb van 133.
En als je de kt7a hebt, multiplier nog lager?
Welke processor heb je?
De exacte specificaties zijn:
Moederbord:
- MB ABIT KT-7A 133Mhz ATA 100
Processor:
AMD DURON 800 Mhz
Geheugen:
2x 128 MB 133 Mhz
Moederbord:
- MB ABIT KT-7A 133Mhz ATA 100
Processor:
AMD DURON 800 Mhz
Geheugen:
2x 128 MB 133 Mhz
Verwijderd
Je zegt dat je een kt7 hebt, ( DUS geen kt7A ) en dat bord ondersteund wel 133 Mhz geheugen maar geen 133 FSB ( front side bus ) hoor. Een kt7 heeft een kt133 chipset van VIA, die schopt het echt niet verder de 115, maar ik krijg die van mij niet verder dan 107&112 ( alle twee RAID versies ).
Je zult dus om een beetje over te klokken de multiplier moeten veranderen ( dus eerst de CPU te unlocken ), ik weet niet hoe oud jou proc is maar de 950 moet toch zeker te halen zijn.
Advies:
1: zet eerst je fsb zo hoog mogelijk (zal iets tussen de 105 en 115 MHZ worden )
2: zet dan je multiplier zo hoog mogelijk( hopenlijk haal je de 10x, maar 9.5 is realisticher)
3: ga nu een beetje fine tunen door door je FSB voor je PROCESSOR ALLEEN nog hoger te zetten, dat kan d.m.v. 1 mhz stapjes in je bios. Daar staat zoiets als "CPU PLUS Front side bus" je kan daar kiezen van 0 tot 30 mhz Extra. ( je komt waarschijnlijk niet verder dan 10 of so )
4: kijk nu of het zin heeft sneller geheugen te kopen. Zet de geheugen klok gelijk aan FSB+PCI ( 4/3 FSB dus ), als je geheugen dat trekt dan zit je goed, zoniet moet je of de proc terug klokken of de geheugenklok weer op 3/3 FSB zetten )
wat ik heb gehaald: duron 600@935 ( 8.5*(105(FSB)+5MHZ extra) en T-bird 800@1064(9.5*112)
Je zult dus om een beetje over te klokken de multiplier moeten veranderen ( dus eerst de CPU te unlocken ), ik weet niet hoe oud jou proc is maar de 950 moet toch zeker te halen zijn.
Advies:
1: zet eerst je fsb zo hoog mogelijk (zal iets tussen de 105 en 115 MHZ worden )
2: zet dan je multiplier zo hoog mogelijk( hopenlijk haal je de 10x, maar 9.5 is realisticher)
3: ga nu een beetje fine tunen door door je FSB voor je PROCESSOR ALLEEN nog hoger te zetten, dat kan d.m.v. 1 mhz stapjes in je bios. Daar staat zoiets als "CPU PLUS Front side bus" je kan daar kiezen van 0 tot 30 mhz Extra. ( je komt waarschijnlijk niet verder dan 10 of so )
4: kijk nu of het zin heeft sneller geheugen te kopen. Zet de geheugen klok gelijk aan FSB+PCI ( 4/3 FSB dus ), als je geheugen dat trekt dan zit je goed, zoniet moet je of de proc terug klokken of de geheugenklok weer op 3/3 FSB zetten )
wat ik heb gehaald: duron 600@935 ( 8.5*(105(FSB)+5MHZ extra) en T-bird 800@1064(9.5*112)
Verwijderd
Damn heb ik dat hele verhaal lopen tikken, blijk hij wel een kt7A te hebben.
Nou ja, toch maar weer proberen iets zinnigs te typen.
Heb je je pci wel naar 1/4 fsb gezet?
ik weet niet hoe het met een kt7A is maar met een kt7 staat hij standaart op 1/3, als dat bij de kt7A ook zo is dan zou het goed kunnen dat een pci-kaart het niet trekt ( 44.4 mhz is best wel veel voor een pci-bus/kaart)
Heb je misschien je geheugen op 2-2-2 staan?
dan trekt hij blijna gegarandeert de 133 MHZ niet meer!
succes!
Nou ja, toch maar weer proberen iets zinnigs te typen.
Heb je je pci wel naar 1/4 fsb gezet?
ik weet niet hoe het met een kt7A is maar met een kt7 staat hij standaart op 1/3, als dat bij de kt7A ook zo is dan zou het goed kunnen dat een pci-kaart het niet trekt ( 44.4 mhz is best wel veel voor een pci-bus/kaart)
Heb je misschien je geheugen op 2-2-2 staan?
dan trekt hij blijna gegarandeert de 133 MHZ niet meer!
succes!
Bedankt voor deze informatie.
Ik moet dus ergens een grens vinden tussen de 100 Mhz en 115 Mhz voor de multiplier?
Hmm tjah de Durons hebben een goede naam qua overklokken dus ik zal us wat gaan experimenteren
Ik moet dus ergens een grens vinden tussen de 100 Mhz en 115 Mhz voor de multiplier?
Hmm tjah de Durons hebben een goede naam qua overklokken dus ik zal us wat gaan experimenteren
Verwijderd
Sorry hoor, maar ik zet het er toch duidelijk genoeg neer. LEZEN MENSEN, dat eerste bericht van mij staan tips voor een KT7 ( niet de KT7A ).
Hoewel grotendeels hetzelfde, zijn die waarders ( FSB ) voor een KT7A veel hoger heb verhalen gehoord van 160 MHZ en hoger. 145 is het minimum ( ff zonder geheugen )
dus wordt het ook nog zinnig om je multiplier terug te zetten ( 6x150 is echt wel sneller dan 9x100 behalve dan voor het
)
Hoewel grotendeels hetzelfde, zijn die waarders ( FSB ) voor een KT7A veel hoger heb verhalen gehoord van 160 MHZ en hoger. 145 is het minimum ( ff zonder geheugen )
dus wordt het ook nog zinnig om je multiplier terug te zetten ( 6x150 is echt wel sneller dan 9x100 behalve dan voor het
Pagina: 1