• d1xi
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-05 16:41
Beste tweakers,

ik heb sinds 2 dagen een nieuw systeem met de volgende specs:

MSI P6N SLi V2
Intel E6750
4GB RAM (2x2048mb DDR2-800 )
2xXFX Geforce 8800GT
1x 750gb hd
2x320gb hd Alle 3 SATA
700watt voeding
en nog 3 extra koelers.

De processor word niet warmer dan 25 graden en de hele kast word ook niet heter dan 30 ongeveer..

Het probleem:

Zodra windows opstart freezed het scherm op een random moment.(dit kan zelfs bij het opstartscherm van vista zijn.)
Ik sta klaar om dit apparaat uit het raam te kletteren echt daarom even deze schreeuw om hulp.
Zodra ik iets van dingn probeer te downloaden nokt hij er random ook mee. Ik kan me muis niet meer bewegen me toetsenbord doet niks meer en alleen een harde reboot werkt.
Alles is goed geinstalleerd, maar ik begrijp er niks meer van. Als iemand hier toevallig ervaring mee heeft, Heel veel kuddo's en een fles whiskey.

Type windows; Vista Ultimate DSP.

Alvast bedankt!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Doe eens een geheugen check

Money for nothin' and your chicks for free

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-05 16:19
Ja wat zijn de spanning specs van je geheugen die moeten soms met de hand aangepast worden.
probeer een stick geheugen, een grafische kaart etc. minimaliseren hardware setup.
Soms is de onboard netwerkkaart stuk, dan heb je ook een probleem.

[ Voor 45% gewijzigd door EnderQ op 04-04-2008 14:03 ]

• 14ReD
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-05 08:51

14ReD

Who is General Failure?

Ik heb ervaringen met een mobo met dezelfde 650i chipset. Die willen nog wel is problemen geven.

Voordat je een eindeloze geheugen scan doet, check welke voltages je geheugen nodig hebben en wat ze nu krijgen. Standaard krijgt DDR2 1.8 v, maar veel modules hebben 2.0 v of zelfs 2.2 v nodig om stabiel te draaien. (enderq was me voor :+ )

Staan de HD's in raid? Probeer is een losse install met een minimale setup.

[ Voor 3% gewijzigd door 14ReD op 04-04-2008 14:03 ]

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:39

William/Ax3

We are Starstuff

Neem dit eens door en ga alle opties af:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Kleine samenvatting wat je eerst het beste kan doen naast je pc temps:
Wat zegt de eventviewer over de freezes?
memtest
al je extra software afsluiten in windows
windows in veilige modus
schakel cool n quit/speedstep uit
voeding?
wat doet een knoppix cd?

[ Voor 5% gewijzigd door William/Ax3 op 04-04-2008 14:04 ]

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

• d1xi
EnderQ schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 13:59:
Ja wat zijn de spanning specs van je geheugen die moeten soms met de hand aangepast worden.
Ok ik ben dus niet de meest geavanceerde computer bouwer. Hoe en waar kan ik dat ongeveer aanpassen of kijken of het helemaal verkeerd staat.
En hoe doe ik een geheugen check? Ik kan niet 'echt' in windows werken....omdat hij dan crasht

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03:03
Edit: In bios kan je de voltages aanpassen, druk je op delete(of andere toets hangt van je pc af) als hij in het scherm zit waar je je geheugen en processor informatie ziet als je je computer aanzet.

Een geheugen check kan je doen door memtest te downloaden en op een floppydisk te zetten.

ja standaard wordt meestal het geheugen voltage op 1.8 volt gezet volgens mij. Bij mijn nieuwe computer had ik ook vastlopers totdat ik het voltage met de hand in de BIOS op 2.1 Volt gezet. Je kan natuurlijk beter even kijken op de site van je geheugenfabrikant welke voltage nodig is.

[ Voor 34% gewijzigd door Bazvv op 04-04-2008 14:06 ]

• Barres B.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-05 12:30

Barres B.

six seasons and a movie!!!

Voer dan ook even chkdsk uit. Want mij staat bij dat geheugenmodules eerder een foutmelding en blauwscherm geven. En geen vastlopers.

...een dag uit je bed gekomen is een dag niet geleefd... barres.nl | Flickr

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Kijk eerst eens in Event Viewer. Vaak komt daar iets te staan op het moment waarop het verkeerd gaat. Daar staat dan meestal ook bij waardoor het komt en hoe het op te lossen is.

• d1xi
edit: excuses ik krijg er nu soms ook blauwe schermen bij.. met irql melding en nog wat random shit...
dus het is hoogswaarschijnlijk dat het hier om geheugen gaat.. zou dat ook kunnen komen dat zodra ik begin met downloaden dat ie daarom op een gegeven moment daarop vast loopt?

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-05 07:19
d1xi schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 14:03:
[...]
Ok ik ben dus niet de meest geavanceerde computer bouwer.
Ik zou 'm even naar de winkel brengen. Of kijk anders eens op computeridee.nl. Dit is tweakers.net. Voor geavanceerde gebruikers.

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03:03
IRQ meldingen geven aan dat er een conflict is tussen 2 apparaten die opdezelfde IRQ zitten.
Misschien onderdelen uit je computer halen en kijken of dat het oplost?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Bazvv schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 14:10:
IRQ meldingen geven aan dat er een conflict is tussen 2 apparaten die opdezelfde IRQ zitten.
Misschien onderdelen uit je computer halen en kijken of dat het oplost?
De melding irq_not_less_or_equal kan door van alles komen waaronder ook het geheugen. Hoef niet perse iets met een IRQ conflict te maken hebben.
bas r schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 14:10:
[...]

Ik zou 'm even naar de winkel brengen. Of kijk anders eens op computeridee.nl. Dit is tweakers.net. Voor geavanceerde gebruikers.
Als hij hier gewoon voldoende inzet toont en zelf aan de slag gaat is het prima. Tweakers is op zich wel voor de gevorderde PC gebruiken maar iemand die er niets van weet en wel inzet toont is hier ook gewoon welkom.

Draai even Memtest86. Het is goed mogelijk dat je binnen een paar minuten fouten krijgt en dan ligt het gewoon aan het geheugen. Als het voltage goed staat ligt het waarschijnlijk aan het geheugen zelf. Als je 2 reepjes RAM heb draai dan even met 1 van de 2. Als 1 reepje kapot is doet je PC het dan gewoon weer helemaal goed.

[ Voor 48% gewijzigd door PilatuS op 04-04-2008 14:14 ]

• d1xi
PilatuS schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 14:12:
[...]

De melding irq_not_less_or_equal kan door van alles komen waaronder ook het geheugen. Hoef niet perse iets met een IRQ conflict te maken hebben.
Dat is inderdaad de melding, maar had ook al gelezen dat dat idd niet om een conflict hoeft te gaan..

• 14ReD
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-05 08:51

14ReD

Who is General Failure?

Probeer het is met 1 reepje geheugen. Kan je beter checken welke fouten kan hebben.

[ Voor 59% gewijzigd door 14ReD op 04-04-2008 14:18 ]

• d1xi
Ik heb net even wat opgezocht en er staat dat mijn geheugen op 2.2v moet lopen
ik ben nu niet thuis maar volgens mij staat dit lager.....
Dit zou het dus heel goed kunnen zijn.. ik laat het even weten...
Sowieso iedereen heel erg bedankt voor de snelle response!

Gr
Pagina: 1