Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 20:42
Beste Tweakers,

Voordat ik ga beginnen, ik ga geen namen noemen, om het zo netjes mogelijk te houden.
Ik zit met een klein dilemma. Het volgende heeft zich voorgedaan:
Ik werk al een tijdje voor een detacheerder en heb het er prima naar mijn zin, op één puntje na. Het salaris. Vooral na het aanbod wat ik kreeg van een andere detacheerder. Ik ga er, als ik dat aanbod neem, 500 euro bruto op vooruit. Alleen zijn de groeimogelijkheden iets minder en heb ik uiteraard helemaal geen connecties met het andere bedrijf. De rest van de voorwaarden zijn gelijk met mijn huidige job.

Het salaris kan ik heel goed gebruiken, aangezien ik een hypotheek heb en toch al niet veel ruimte heb elke maand. Aan de andere kant ga ik misschien een hoop op het spel zetten als ik overstap.

Nu heb ik natuurlijk de optie om naar mijn huidige werkgever te gaan en om loonsverhoging te vragen, aangezien iemand anders mij dat wel biedt. Ik ben alleen bang dat dat wordt afgewezen en dat ik op een "zwart lijstje" kom te staan. Je kent ze wel, ze bestaan niet officieel, maar ze zijn er wel.

Wat is mijn beste optie in deze?

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

• JeroenB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-11 22:30
Het is vooral een afweging op persoonlijke factoren die door buitenstaanders moeilijk in te schatten is. Daarmee bedoel ik:

* Hoe sta je tegenover het nemen van risico?
* Hoe makkelijk kom je aan een baan (dit is weer onder te verdelen in CV, sociale factoren, etc.)?
* Hoe gelukkig ben je bij je huidige werkgever en/of verwacht je bij je volgende werkgever te zijn?

Als je deze zaken voor jezelf in overweging neemt, dan rolt er denk ik wel een duidelijk antwoord uit.

Belangrijke tip nog: arbeidsvoorwaarden zijn zelden identiek op het bruto salaris na. Vaak zijn pensioensvoorzieningen iets anders, onkosten, etc. waardoor 500 euro bruto zelfs bij een 42% schaal soms op nog geen 200 euro netto uitkomt, terwijl je waarschijnlijk uitgaat van bijna 300.

Verwijderd

Wat betreft dat zwart lijstje: is toch geen punt als je dan van job verandert indien je geen loonsverhoging krijgt?

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 20:42
Ik denk dat ik het bod wat gedaan is nog eens ga onderhandelen. Daarnaast hoef ik dan niet bang te wezen dat ik geen inkomen heb, want dat heb ik al. Hoe kan ik nu het maximale uit de onderhandeling halen zoder dat ik te gretig overkom?

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:43
Vergelijk ook eens de secundaire voorwaarden van beide bedrijven, indien hier veel verschil inzit kun je hierover wellicht nog onderhandelen bij het bedrijf waarvan je het aanbod kreeg.

Of ga met je huidige baas praten, vertel hem van het aanbod en wat je hierin aantrekt. Misschien kan hij/zij nog een bod doen (misschien niet direct die 500euro). Is natuurlijk ook afhankelijk van je huidige relatie met je baas, sommige waarderen je betrokkenheid, andere zouden misschien zeggen dat je die andere baan moet nemen als je die beter vindt.

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:49
Besef ook wel dat 500 euro bruto nog geen 200 euro netto is, hoef je je niet op blind te staren.
Misschien riskeer je dan voor 180 euro netto extra wel een switch naar een kl*te job.

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Ik kijk altijd wel verder dan het salaris - hoe zit het met uitdagingen in je werk, opleidingen, de mogelijkheid om jezelf verder te ontwikkelen en ook niet onbelangrijk, hoe helpt die nieuwe baan je carriere ontwikkeling? "Staat het goed op je CV?" - dat klinkt wel raar maar dat moet je niet onderschatten.

En ook andersom: als je vrij kort bij je huidige werkgever werkt, dan staat het ook niet altijd even fraai op je CV als je dan gaat wisselen. (Ik krijg regelmatig CVs op mijn bureau en ik zit er toch altijd wel vraagtekens bij als iemand maar 3 maanden ergens gewerkt heeft ofzo..).

[ Voor 31% gewijzigd door tazzman op 05-04-2008 00:43 ]

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Alle bedrijven bieden 500 euro meer dan je huidig loon, maar als je dat niet waard bent / waar maakt ... dan krijg je gewoon enkele jaren geen opslag. Je kan ook aan je huidige werkgever 500 euro meer vragen & dan geld diezelfde regel.
Pagina: 1