Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Eh, ik snap je vraag niet helemaal geloof ik, maar als ik op PC1 de eigenschappen van bijvoorbeeld de D: schijf opvraag ga ik naar het tabje SHARING, dan naar ADVANCED SHARING en dan naar SHARE PERMISSIONS. Daar staat dan Everyone (waar ik alle permissies aan gegeven heb).Falcon schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 13:17:
Heb je die everyone ingesteld op de lokale rechten of de share rechten?
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Maar even iets anders, heb je PC3 wel in de zelfde "workgroup" (rechtermuisknop This Computer -> Properties -> Computername) zitten?
[ Voor 7% gewijzigd door Falcon op 04-04-2008 13:46 ]
Ja, alle pc's zitten in WORKGROUP (die standaard). Dus het zou moeten werken met deze instellingen? Damn... vergeet ik iets? Firewall ofzo lijkt me toch niet. Of cached hij ouwe share-info ofzo?Falcon schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 13:45:
Dus je hebt share rechten ingesteld dan toch?Dus dit is prima
Maar even iets anders, heb je PC3 wel in de zelfde "workgroup" (rechtermuisknop This Computer -> Properties -> Computername) zitten?
Ja. Al log ik op PC3 natuurlijk NIET in. Dus ik ben daar misschien nog minder waard dan "everyone"?Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 13:49:
Je moet wel in dezelfde werkgroep zitten..
Ben je op elke PC lokal admin?
Heb echter geen Vista bij de hand, dus kan het niet voor je opzoeken.
[ Voor 7% gewijzigd door Falcon op 04-04-2008 14:03 ]
Bij Vista heb je inderdaad in je Control Panel een icoontje voor Network and Sharing Center. Daar kun je "Password protected sharing" uitzetten!
Thanks!
Nee op PC1.Falcon schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 18:46:
Was dat dan op de PC3? Dit kende ik dan nog niet.. weer wat geleerd! Thnx Bazvv
Maar waarom moesten die andere 2 pc's dan niet een wachtwoord opgeven?
Dat weet ik niet, maar die andere 2 pc's hebben wel exact dezelfde user/pass accounts.Falcon schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 06:30:
[...]
Maar waarom moesten die andere 2 pc's dan niet een wachtwoord opgeven?