troubles met tekst

Pagina: 1
Acties:

• eeyore98
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-08 19:50
Hai !

Als ik in Word door een groot document scroll en vervolgens stop, staan opeens delen van de tekst een paar keer op het scherm. Weer verder scrollen verhelpt dit wel maar het komt heel vaak voor en is erg irritant.

Ik heb een Samsung SyncMaster 932B op een GeForce 7600 GS. Instellingen: 1024 x 768 en vern. frequentie 60.

Weet iemand hoe dit komt en of ik dit kan voorkomen - misschien door een andere instellingen oid??

Groetjes,
Joyce.

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07 08:18
Welke versie gebruik je en heb je servicepacks geinstalleerd??

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

• eeyore98
ik gebruik Office 2003 en die wordt mee ge-update met Windows en is dus altijd de laatste update.

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Begin eens met de laatste driver voor je videokaart te installeren.
Je monitor heeft er trouwens niets mee te maken.

• eeyore98
Haihai,

Sorry voor de late reactie maar had een vakantie ertussen zitten :-)

Ik heb een ASUS PCIe 512 M EN7600 GS Silent HTD Nividia Geforce videokaart volgens de beschrijving. Als ik naar de site van Asus ga zie ik heeeel veel drivers voor deze kaart maar hoe kies ik de juiste uit ?
Als ik bij apparaatbeheer kijk, heb ik stuurprogrammaversie 7.15.11.6369 van NVIDIA...

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:01
je moet de NVIDIA drivers downloaden :) niet die van asus, die zijn veel ouder

you had me at EHLO

• eeyore98
daar heb ik dus ook gekeken en kom dan uit op driver 169.25. da's een heel ander nummer dan de versie die er nu op staat... je merkt wel dat ik nog nooit een videokaartdriver-update gedaan heb en een BEETJE voorzichtig ben... :-)
maar kan dat de goede zijn ?

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

je hebt nu 63.69 als versie nummer van je drivers als je naar 169.25 gaat is dat zeker een vooruitgang ;)

hier de linkjes naar nieuwste drivers
(de WHQL als eerste en de nieuwste beta (die ik nu draai en zeer stabiel is) er achter)

Win XP 32-bit: WHQL 169.21 Beta 174.74
Win XP 64-bit: WHQL 169.21 Beta 174.74
Win Vista 32-bit: WHQL 169.25 Beta 174.74
Win Vista 64-bit: WHQL 169.25 Beta 174.74

download wel de goede versie voor je besturingsysteem en beslis zelf of je de Beta's wilt gebruiken of niet (WHQL's zijn over het algemeen stabieler!)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:01
ik zou de WHQL versie nemen als je een beetje bang bent :) er kan niet zoveel misgaan, en mocht het misgaan dan kun je altijd nog terug naar een ouder versie.

you had me at EHLO

• eeyore98
Ik heb de WHQL-versie van de nieuwste driver geïnstalleerd - no problems ! je moet alles een keer gedaan hebben zeggen ze toch :-)

Dank zover voor jullie hulp!

Ik zie nog geen rare zaken in Word, maar mocht dat toch weer voorkomen, dan is het wat anders en kom ik op mijn vraag terug.

Groetjes,
Joyce :-)

• eeyore98
Helaas.....

Gisteravond laat scrollde ik door een lang Word document (280 pagina's) en op een gegeven moment: weer tekst van de pagina ervoor over die van de voorliggende pagina enz...... Het lijkt dus if het te snel gat of zo. Soms staat een deel tekst er ook opeens meerdere keren onder elkaar alsof hij de hik heeft... erg vervelend.... iemand nog meer ideetjes???

Byebye
Joyce :-)

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Het kan zijn dat je te weinig intern geheugen heb om het snelle scrollen te verhelpen. Het zou een vorm van ghosting kunnen zijn, maar met de monitor op die resolutie is dat vrijwel onmogelijk.

Misschien als je er een foto/screenshot van kan maken hoe het overelkaar staat dat we je iets verder kunnen helpen. Verder wil het updaten van alle drivers door deze handmatig te downloaden ook heel vaak wel iets helpen. Java/Flash/Shockwave ook niet vergeten en je kan snel achterhalen door UpdateChecker te draaien en dan heb je ook meteen de directe download links.(vereist .Net Framework 2.0 en valt ook op diezelfde site te downloaden)

En komt het alleen voor in word of ook op lange fora/internetpagina's/PDF's?

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Wat zijn de specificaties van je computer?

Kan best zijn dat je wat weinig geheugen hebt waardoor hij het niet helemaal trekt of een wat trage processor?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• eeyore98
Hai meedenkers,

De drivers zijn ge-update, dus da's in orde. De pc is een paar maanden oud, specificaties:
Intel Core 2 Quad Q6600 Boxed 2,4 GHz en 8 MB Cache processor / 2 GB intern geheugen DDR-2 533 Mhz / SATA II harddisk dus snel genoeg zou ik zeggen.
Op internet merk ik het niet, alleen in Word tot zover. Ik hoorde net van een collega van me dat hij ook mensen kent die dit hebben in Word 20003... zou daar aan kunnen liggen. Ik ga ook eens snuffelen bij Microsoft :-)

• eeyore98
oh ja screenshot... zal ik aan denken als ik weer scroll en een problem zie... was ik even vergeten :-)

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-11 16:38

KneoK

Not in a million lightyears

Ik denk dat je te maken hebt met een bugje. Ik heb even op Google voor je gezocht (voortaan zelf doen he ;) ) met de keywords "Word 2003 scroll problem" en de lijst is eindeloos.

Hier de eerste paar resultaten:
http://www.experts-exchan...Keyboards/Q_23020322.html
http://www.tutorials-win.com/WordDoc/scrolling-problems/
The text shows incorrectly when you change views or scroll in a Word 2003 document

De laatste link naar Microsoft Support is volgens mij een pagina waar het probleem officieel erkend wordt en er wordt ook een oplossing genoemd namelijk het aanpassen van wat waardes in het register. Er staat wel aangegeven dat dit in Service Pack 1 van Office moet zitten, maar er staat ook een handmatige oplossing.
Let wel op, de beschreven problemen komen niet in alle gevallen helemaal overeen met jouw probleem (buiten de eerste link) maar het heeft wel met elkaar te maken als ik het zo inschat.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

inmiddels is er een service pack 3 uit voor Office 2003, die al geïnstalleerd? (zit ook meteen de vernieuwde spelling in)

meuk: Microsoft Office 2003 Service Pack 3

[ Voor 25% gewijzigd door Wiethoofd op 16-04-2008 13:57 . Reden: linkje ]

• eeyore98
Dank dank KneoK.... ik had echt wel gegoogled ook.... ;) hoor.... maar dan met de termen word 2003 scroll problemen en dus niets gevonden nog. Maar gelukkig ben jij sneller !!

Wiethoofd: Office krijgt altijd automatisch zijn updates maar ik ga toch eens kijken of ook alles daadwerkelijk erbij zit (alle SP's).

Kan ik weer mee aan de slag ! :o

• eeyore98
Was ik weer....

Office heeft inderdaad alle updates en ook SP3. Ik heb nu de Microsoft-oplossing gevolgd en het register aangepast, dus nu is het weer afwachten geblazen !

See you :)

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-11 16:38

KneoK

Not in a million lightyears

eeyore98 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 14:56:
Dank dank KneoK.... ik had echt wel gegoogled ook.... ;) hoor.... maar dan met de termen word 2003 scroll problemen en dus niets gevonden nog. Maar gelukkig ben jij sneller !!

Wiethoofd: Office krijgt altijd automatisch zijn updates maar ik ga toch eens kijken of ook alles daadwerkelijk erbij zit (alle SP's).

Kan ik weer mee aan de slag ! :o
Kleine zoektip: probeer je keywords zoveel mogelijk te vertalen naar Engels als je in het Nederlands weinig kunt vinden, dan krijg je er meestal weer een sloot aan informatie extra bij.

Ik hoop in ieder geval dat het registertrucje zijn werk ook daadwerkelijk doet, succes in ieder geval !

• eeyore98
Helaas.... moet ik na alle opvolgingen van jullie tips en dus ook gemaakte aanpassingen, weer terugkomen want het is dus nog niet verholpen.... Ik heb er een plaatje van genomen (jpgeetje) maar hoe krijg ik die voor jullie zichtbaar?

groetjes,
Joyce :|

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

het plaatje zorgen dat je die ergens online zet, bijvoorbeeld http://www.imageshack.us
en dan hier een link of een thumbnail plaatsen

• eeyore98
thx wiethoofd:

[img=http://img255.imageshack.us/img255/8608/wordfoutax7.th.jpg]

even zien of dat gelukt is... :-)

• eeyore98
da's dus gelukt. dit is dus een voorbeeld van wat er zoal met de tekst gebeurt...

heb ook gekeken op de site

http://www.experts-exchan...Keyboards/Q_23020322.html

maar die geven alleen de oplossing in een free (12 zovel...???!!!) trial...???

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

nog even gegoogled:

http://www.techspot.com/v...n-using-scroll-mouse.html
net nieuw topic, maar nooit een oplossing gepost

Je kan als je die dubbele lijnen ziet van scherm wisselen, waarschijnlijk kan je processor of geheugen het niet bijhouden. Valt het probleem ook te herhalen op een andere computer?
Staat de beeldschermadapter wel volledig hardwareversneld?

en die experts-exchange.com kan je eigenlijk wel blocken, dat is zo'n k*tsite, precies altijd hetzelfde probleem en dan niet mogen zien wat de oplossing is.

• Zamoraak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-10 20:06
Zet hem eens op 1280 x 1024. Volgens inet is dat de naitve reso ^^.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit heeft bijzonder weinig met hardware te maken en veel meer met buggy office packets.

Move VB -> OSS

Oslik blyat! Oslik!

• eeyore98
ben wat laat maar ja... al die feestdagen met al zijn toestanden ... maar ook gezellig !

mijn processor: Intel Core 2 Quad Q6600 Boxed 2,4 GHz 1066 FSB en 8MB Cache
mijn videokaart: Asus PCIe 512MB EN7600GS Silnet HTD NVIDIA GeForce

Da's toch niet al te sloom zou ik denken...

En over de hardwareversnelling googelde ik weer ergens dat hij beter niet snel kan zijn... wat een ingewikkeld probleem !

De experts-site is idd nop....

Het wachten is op HET idee van het jaar :-)

• eeyore98
was me niet eens opgevallen (net wakker) dat het item verplaatst was... thanks dion_b want dat is eerder een mogelijkheid ...

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

eeyore98, er zit niet voor niets een editknop in je bericht :)

En heb je al geprobeerd wat Zamoraak gesugereerd heeft?
Je scherm op z'n native resolutie instellen (de resolutie waar hij eigenlijk voor gemaakt is) namelijk 1280*1024.

• eeyore98
yep, scherm is op native resolutie gezet en dus nu is het afwachten, Zamoraak en Wiethoofd.... Heb het nog niet gezien maar je weet... kan soms even duren.... |:(

• eeyore98
jammer jammer jammer maar het robleem blijft terugkomen... al was die resolutiewijziging wel een uitkomst voor een aantal andere dingen dus al die tips kunnen geen kwaad.... :*)

pfoe wat een lastige... volgens mij zijn we aan het einde van het latijn om het zo maar ens te zeggen ???

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

je zou het kunnen proberen met een ander scherm, andere grafische kaart, ander geheugen
een verse windows install, een verse word/office installatie

Die laatste heb je volgens mij nog niet geprobeerd, dus helemaal aan het eind van ons latijn zijn we nog niet ;)

• eeyore98
hihi das waar... :P

Ik weet wel dat het met Office XP geen probleem was, dus ligt het volgens mij aan 2003. Als ik niet zo afhankelijk was van anderen waar ik compatibel mee moet zijn had ik 2007 angeschaft.... Maar dat bestandssysteem is zoveel anders. Maar das een heel andere discussie die hier niet gevoeerd moet worden.

Bedankt voor jullie ideetjes en oplossingen !!! :)

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

je kan een compatibiliteitspack downloaden zodat je office 2007 bestanden in office 2003 kan openen en in office 2007 kan je gewoon opslaan als .doc (de 2003 indeling, waar .docx de 2007-indeling is)

Ik zou toch die reïnstall van Office proberen, het kan wel zijn dat als je 2003 en Office XP tegelijk geïnstalleerd hebt dat deze botsen en je daardoor die overlappende gedeelten krijgt.

en 2007 kan je gewoon aanschaffen, kwestie van 1 vinkje goed plaatsten om er voor te zorgen dat je je altijd in 2003 bestandsformaat opslaat

• eeyore98
I know, maar de een heeft Office 2000, de ander 2003... Maar de overweging is nog niet helemaal naar de prullenbak verdwenen ;)

Ik heb trouwens nu geen Office XP geïnstalleerd staan tegelijk met 2003, XP had ik hiervóór.

Enjoy the summer :D
Pagina: 1