• runner76
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-01 16:59
Hoi mensen,

Ik kom tegenstrijdige berichten tegen op de diverse fora (o.a. Abit USA) over hoe goed of slecht de E8400 processor draait op een Abit IN9 moederbord met een 680i chipset. Moederbord is hartstikke super, maar wilde mijn Q6600 vervangen voor een snellere dual core.

Ik ben in het bezit van dat mobo en heb net de E8400 besteld bij dollarshop. Heeft iemand al met deze combinatie van spullen gewerkt?

heb reeds laatst biosversie op t bord geflashed en ben vooral benieuwd naar de ervaringen van anderen. Wat dat betreft geloof ik wel in mede-tweakers.

Dus: iemand al een E8400 op een i680 geplaatst? Ik begrijp dat ik al blij mag zijn als ie loopt, los van overklokken.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:19

Nemesizz

Untouchable

Zover ik dingen kan vinden op Abit USA werkt de E8xxx serie gewoon op dat moederbord (uiteraard met laatste BIOS versie). Alleen overklokken zou regelmatig problemen geven (komt volgens mij vaker voor, IN9 Fatalaty had daar ook veel problemen mee).

• jvaneijk
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-03 09:53

jvaneijk

Dr.Oak

Die nieuwe procs werken toch niet op dit mobo omdat nvidia te laat was met het implementeren van de specs ofzo?

iRacing Profiel

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:19

Nemesizz

Untouchable

Op m'n In9-Fatal1ty (nvidia 650 chipset) is die wel compatible mits ik de laatste BIOS versie gebruik, zou een beetje raar zijn als de 680 het dan niet zou supporten.

• runner76
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-01 16:59
Ik ben benieuwd dan. De E8400 is vandaag binnengekomen, met een week levertijd.

ik ga hem er dit weekend ingooien. Bios al naar laatste versie geflashed, dus we gaan het meemaken!

Mijn q6600 draait namelijk ook op 3.0 Ghz met 8 Mb cache. Hoop dat ik niet teveel verlies qua prestaties...