[Win2k3] Dell PowerEdge 1750 ERA/O - DRAC remote console

Pagina: 1
Acties:

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:48
Ben bezig een Dell PE1750 met ERA/O - DRAC-3 kaart te configgen. Deze is wel handig zodat we nog bij de machine kunnen mocht er iets met de software verkeerd gaan. Nu heb ik de kaart op zich prima werkend, kan hem remote herstarten en uitzetten, hardware status bekijken enzo alleen vraag ik me af hoe het met remote console zit via deze optie. Volgens de Dell specs ondersteund deze server graphical remote console. Vraag me alleen af wat ze hier precies mee bedoelen.

Leuk en aardig hoor alleen op het moment dat het Windows 2003 logo in beeld komt houdt de console er mee op. Ik vraag me af of het ook mogelijk is ala HP's iLO gewoon ook Windows mee te laten nemen over de remote console. Ik zie wel netjes de bios/pre- Windows output over het Java schermpje heen lopen dus console redirection werkt wel.

Heb de bios van de DRAC kaart al geupdate en heb nu al wat meer features om in te stellen. Ben benieuwd of het ook mogelijk is gewoon een grafische vorm van Windows mee te nemen voor het geval dat hier wat mee mankeert en we er via het netwerk niet meer bij kunnen.

Wie heeft hier meer ervaring mee? Kan DRAC enkel test-console aan? Is Windows de beperking?

De nieuwste versie Dell OpenManage Server Administrator is geinstalleerd en er staat Windows Server 2003 standard ed. sp2 op de server.

Whoop!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

marccom schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 12:51:
Leuk en aardig hoor alleen op het moment dat het Windows 2003 logo in beeld komt houdt de console er mee op. Ik vraag me af of het ook mogelijk is ala HP's iLO gewoon ook Windows mee te laten nemen over de remote console. Ik zie wel netjes de bios/pre- Windows output over het Java schermpje heen lopen dus console redirection werkt wel.
Zal waarschijnlijk hetzelfde voor gelden als voor HP iLO, namelijk dat je daar een Extended licentie voor moet aanschaffen.
Als ze dat uberhaupt bieden:
http://www.dell.com/conte...aspx/power/en/ps2q02_bell

De standaard iLO doet ook alleen maar console redir en laat je ook geen devices mounten (wat je met de volledige license wel kan).

[ Voor 6% gewijzigd door alt-92 op 04-04-2008 13:01 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:48
Ik had een Proliant 2500 met een Remote Insight Lights-Out PCI kaart en daar zat wel gui os forwarding op. Het is niet helemaal hetzelfde als het nieuwere iLO zie ik idd. Heb wel een nieuwere HP met iLO2 maar heb hier nog niks mee gedaan qua remote console.

Dell spreekt alleen over console redirection met ondersteuning voor diverse os-en. Helaas niet of daar ook een gui onder valt ;(

Whoop!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:53

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

De DRAC4 en 5 ondersteunen out-of-the-box gewoon full graphical. Voor de iLO2 is tegenwoordig de advanced license nodig. Geen idee of de DRAC3 het zou kunnen, maar het lijkt me raar als ze graphical interface claimen zonder die daadwerkelijk te bieden.