Toon posts:

1 - persoons draadloos netwerk binnen studentenhuis

Pagina: 1
Acties:
  • 584 views

Verwijderd

Topicstarter
Sorry als dit misplaatst is, maar er is een mac in het spel, dus ik dacht het hier maar te plaatsen.

Ik zit met het volgende probleem. Onlangs heb ik een lexmark x4550 wifi printer gekocht voor bij mijn macbook. Ik dacht dat ik dat wel even simpel zonder netwerk kon pairen. Maar wij hebben alleen LAN netwerk hier, geen WLAN. Dus ik kan nu enkel via USB printen, en ik wil dat via wifi, alleen omdat het kan!

Ik woon met 15 mensen in 1 huis, met vanuit het modem een lijntje naar een router, dan andere router, en vanuit die weer naar een ander router.

Ikzelf woon naast het modemhok, waarin nog 2 poortjes vrij zijn. Ik vraag mij dus af of het mogelijk is om een draadloos router aan te sluiten op het modem, dat alleen voor mij bestemd is. En als dat mogelijk is, wat voor soort router moet ik dan hebben. Het bereik hoeft niet meer dan een straal van 5/6 meter te zijn.

owja, voor de overige 14 mensen die bedraad blijven moet dit geen problemen opleveren in stabiliteit etc. :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2008 12:28 ]

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:57
Andere mogelijkheid is om gewoon een access-point neer te zetten, je printer en laptop daarmee te laten verbinden en dus alleen printen via het draadloze netwerk. Het internet kan dan gewoon via het vaste netwerk blijven gaan.

Verder: weet je zeker dat je printer niet kan verbinden met een 'ad hoc' netwerk? Deze link zegt dat het wel kan, maar dat niet duidelijk vermeld is hoe het moet.

Gevonden op de Lexmark site: http://support.lexmark.co...cid=ENUS27602&relevance=1. Hiermee zou het moeten lukken 8)

[ Voor 53% gewijzigd door Jaap-Jan op 04-04-2008 12:41 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Wat je het beste zou kunnen doen is een lan -> Wlan bridge aanschaffen. Deze sluit je aan op de router waar iedereen op aangesloten zit. Via een adhoc verbinding met de printer gaat dit prima werken.

Voor de duidelijkheid het is geen zender/accesspoint, maar alleen een ontvanger.

Een voorbeeld hiervan is de Linksys Game Adapter: http://www-nl.linksys.com...Wrapper&lid=5006120003B17

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

Of koop nu nog in de Apple Store voor Studenten een Airport Express (a/b/g) voor minder dan 60 euro. Voor de N-versie betaal je 89. Dan zet je een draadloos netwerk op, sluit je je printer er via USB (of draadloos) op aan en kun je ook via iTunes draadloos muziek streamen naar je geluidsinstallatie.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Ja dat kan en daarvoor mag je eerst wat beter zelf je best doen met uitzoeken :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:09
De oplossingen zijn al gegeven, daarnaast is dit echt een opzoekvraagje :).

Je kan een wireless router kopen en die aansluiten op het modem. Dan kun je ook meteen draadloos internetten in je studentenhuis. Daarnaast kun je waarschijnlijk ook gewoon een ad-hoc netwerk aanmaken (direct tussen de Macbook en de printer), om zonder extra router draadloos te kunnen printen.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.