[linux] WLAN kaart als accesspoint

Pagina: 1
Acties:

• burlapp
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-02 21:52
Ik draai een eigen server, waar clarkconnect op draait, een Redhat linux distro. Ik heb hier een sweex PCI WLAN kaart aan toegevoegd (Marvell 88W8335 chipset), en deze wordt nog niet herkent.

Mijn doel is om met deze WLAN kaart een accesspoint te creeëren. Ik had al een losse accesspoint, maar deze is ontzettend traag <20 kb/s. Waarschijnlijk komt dit doordat de DHCP server van mijn linux bak iets raars doet. Door een interne WLAN kaart te gebruiken hoop ik dit op te lossen.

Nu las ik dat je de kaart net NDISWRAPPER aan de praat krijgt, maar dat dit programma de kaart niet in master mode kan laten draaien, wat betekend dat deze kaart niet als accesspoint fungeert. Ik ben benieuwd of dat waar is, en zo ja, hoe ik dan een WLAN accesspoint kan creeëren. Op het helpforum van Clarkconnect heb ik geen oplossing kunnen vinden. Google en Tweakers komen voor zover ik vond alleen met ad-hoc en 1 op 1 verbindingen, wat dus geen oplossing is voor mij.

• disheaver
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Via Ndiswrapper krijg je geen master mode, en geen gebruik dus van hostapd. Ander kaartje zoeken dus (als je enkel via ndiskwrapper het kaartje aan de kaart kunt krijgen)

[ Voor 26% gewijzigd door disheaver op 04-04-2008 12:34 ]

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Atheros-kaarten zijn populair en hebben ook best wel een goed signaal het schijnt :). Als je hardware koopt voor Linux check je eerst of het ondersteund wordt ;). Zeker wanneer het om dingen zoals WLAN gaat.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• burlapp
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-02 21:52
en welke (goedkope) kaart uit de pricewatch is dat? Ik zie die er nl. niet tussen staan :S. Andere compatible kaarten kunnen natuurlijk ook.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Deze pagina is een startpunt, je wil weten welke chip er in je kaart zit, en dan kan je 'm aanschaffen :). Koop geen Broadcom-rommel, die dingen hebben nog last met AP-mode met de 2.6 driver (reden waarom veel routers nog kernel 2.4 draaien).

Googlen kan geen kwaad ;).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje