[PHP] Site vernieuwen php en iframe

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:38
Ik heb een website welke is gemaakt in html. Deze bevatte een muziekplayer op de hoofdsite die niet vernieuwd mocht worden vandaar dat ik gebruik maakte van een iframe, de muziekplayer is inmiddels verwijderd. Als de site opstart geeft hij in het iframe de content "home" weer. Dit duurt overigens lang omdat ik gebruik maak van een dynamisch iframe om de lengte van de content te bepalen.

Dit werkt prima, ik gebruikte een gewone "a href" om het iframe te vullen met andere informatie.

Als ik het iframe vul met "contentA" en ik klik op vernieuwen, dan vernieuwd de hele site inclusief "contentA". En ik krijg meteen weer "contentA" te zien.

Nu wil ik echter een php poll gaan gebruiken die ik aangepast heb van een script. Aangezien ik hem op de hoofdsite gebruik moet ik de index.html wijzigen in index.php. Echter als ik dit doe en ik vul mijn iframe weer met "contentA" en ik klik op vernieuwen dan vernieuwd hij de site maar krijg ik ook automatisch weer de content "home" te zien en dus niet "contentA" zoals gewenst.

Ik heb al geprobeerd om de naam niet te wijzigen in .php maar de .htacces te wijzigen in:
code:
1
AddType application/x-httpd-php .php .htm .html
maar dit helpt niet, is hetzelfde als wijzigen in .php

Het betreft de site www.kpjmelderslo.nl/index.html en de php versie www.kpjmelderslo.nl/index.php die overigens technisch heel slecht in elkaar zitten dus daar graag daar geen commentaar op. Bij de eerste site kan ik dus op het kopje bestuur klikken en gewoon met F5 vernieuwen en bij de php site kan dit dus niet zonder dat ik terug ga naar "home" terwijl de code ongewijzigd is op de poll toevoeging na.

Kan ik dit oplossen of moet ik het site ontwerp wijzigen?

Ik had al een oplossing bedacht om bijvoorbeeld de url mee te geven maar weet niet of dit netjes is. Dus bijvoorbeeld: index.php?url=/bestuur/bestuur-red.html en deze dan te includen in het iframe.

Dus is er iets aan te doen en/of kan iemand me opweg helpen een goede oplossing te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze topic hoort hier niet maar in PRG en hier zijn veel oplossingen voor. je kunt bijvoorbeeld alle pagina requests van index.html naar index.php laten doorverwijzen.

zie mod_rewrite

Voledig transperant, merkt de user niets van.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2008 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 12:14:
Deze topic hoort hier niet maar in PRG en hier zijn veel oplossingen voor. je kunt bijvoorbeeld alle pagina requests van index.html naar index.php laten doorverwijzen.

zie mod_rewrite

Voledig transperant, merkt de user niets van.
Ik weet niet zeker of hij in programming moet omdat het eigenlijk ook over html gaat. Maar iemand kan hem anders verplaatsen indien nodig of de titel aanpassen in [html of php]...

De link die je beschrijft is volgens mij niet wat ik bedoel. PHP gaat kennelijk anders om met het vernieuwen F5 van een iframe dan html. Bij PHP wordt het iframe vernieuwd naar de home site en bij html wordt de huidige site in het iframe mee vernieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:07

TeeDee

CQB 241

Dat heeft maar met een klein deel van het probleem te maken. Te weten: index.php?var=blaat etc. mod_rewrite kan je gebruiken om 'pretty urls' te maken, onafhankelijk van de gebruikte omgeving. Je urls kan je dus altijd zo herschrijven. (Wat overigens ook goed is voor SEO).
wiene schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 12:22:
[...]
PHP gaat kennelijk anders om met het vernieuwen F5 van een iframe om dan html. Bij PHP wordt het iframe vernieuwd naar de home site en bij html wordt de huidige site in het iframe mee vernieuwd.
PHP heeft in feite ook niets met je HTML, iframe of wat dan ook te maken. PHP 'maakt' html.
In FireFox krijg ik bij een refresh (F5) op beide sites gewoon de homepage voor mijn neus. In welke browser bekijk jij het?

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
TeeDee schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 12:24:
PHP heeft in feite ook niets met je HTML, iframe of wat dan ook te maken. PHP 'maakt' html.
In FireFox krijg ik bij een refresh (F5) op beide sites gewoon de homepage voor mijn neus. In welke browser bekijk jij het?
Op het werk internet explorer 6 en thuis 7. Dat werkt gewoon. Firefox heb ik niet geprobeerd. Maar als het daar niet in werkt is eigenlijk wel een probleem aangezien ik de site zo heb gemaakt dat hij zowel in firefox en ie te bekijken is. Opzich werkt het wel volledig maar het niet kunnen vernieuwen van een site onderdeel is niet zo handig af en toe.

Ik ga wel aan de slag dan met index.php?url= en dan met include. Is waarschijnlijk niet zo heel veel werk. Heb niet zo heel veel pagina's, maar moet goed opletten met alle links over de hele site aangezien die alemaal "a href" zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het goed begrijp wil hij een html file laten parsen als php bestand. Mod_rewrite is meer dan alleen "pretty-urls" hij kan intern een request forwarden naar een andere bestand. Dus waarom 2 bestanden bijhouden als je de html versie gewoon kunt laten redirecten naar de php variant zonder dat de gebruiker daar ook maar iets van merkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 12:35:
Als ik het goed begrijp wil hij een html file laten parsen als php bestand. Mod_rewrite is meer dan alleen "pretty-urls" hij kan intern een request forwarden naar een andere bestand. Dus waarom 2 bestanden bijhouden als je de html versie gewoon kunt laten redirecten naar de php variant zonder dat de gebruiker daar ook maar iets van merkt.
Wat je zegt is niet waar. Ik had een index.html waar de volledige layout in staat en de content mbv een iframe. De content staat dus in aparte .html bestanden.

Nu wil ik dus op de index.html een php poll integreren. Dat lukt me wel en evt ook met aanpassing van de .htaccess zodat ik .html intact kan laten. Het veranderen van.html in .php geeft hetzelfde resultaat. Alleen gaat ie 6+7 nu anders om met het afhandelen van vernieuwen.

Bij mijn eerste html. www.kpjmelderslo.nl/index.html kun je op bestuur klikken. Vervolgens klik je op F5 en je krijgt netjes een refresh en ziet hetzelfde als wat je zag. Doe hetzelfde met www.kpjmelderslo.nl/index.php en je ziet dat na de refresh je bij de "home" site komt ipv bestuur. index.html en index.php zijn verder hetzelfde (alleen bevat index.php al de poll maar dit maakt niet uit).

Pretty url maakt mij niks uit. Als er straks staat www.kpjmelderslo.nl/index.php?url=bestuur/bestuur-red.html maakt dit niks. Nu werkt het in ieder geval niet goed.

[ Voor 8% gewijzigd door wiene op 04-04-2008 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:07

TeeDee

CQB 241

wiene schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 12:34:
[...]
Ik ga wel aan de slag dan met index.php?url= en dan met include. Is waarschijnlijk niet zo heel veel werk. Heb niet zo heel veel pagina's, maar moet goed opletten met alle links over de hele site aangezien die alemaal "a href" zijn.
Met deze specifieke vraag kan je uiteraard prima uit de voeten met mod_rewrite.
Je kan al je bestaande links gebruiken en dmv mod_rewrite linknaam.html doorsturen naar index.php?file=linknaam. In je php file kan je dan met een switch, include of wat dan ook de benodigde content ophalen.
Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 12:35:
Mod_rewrite is meer dan alleen "pretty-urls".
Daarom zeg ik ook: "kan je gebruiken".

Zijn vraag is/was tweeledig.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
TeeDee schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 12:48:
Met deze specifieke vraag kan je uiteraard prima uit de voeten met mod_rewrite.
Je kan al je bestaande links gebruiken en dmv mod_rewrite linknaam.html doorsturen naar index.php?file=linknaam. In je php file kan je dan met een switch, include of wat dan ook de benodigde content ophalen.
Ok, bedankt nu begrijp ik de mod_rewrite beter. Echter vind ik pretty urls niet belangrijk en ik moet het ontwerp voor gebruik van include toch al aanpassen dus kan ik beter meteen alle links wijzigen op de site. Zijn er toch niet superveel.
Pagina: 1