Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Vraagje met betrekking tot de search..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In de search zou je gebruik moeten kunnen maken van deze tekens ( ). Deze werken als het goed is hetzelfde als in Google deze tekens doen " "

Wat ik me echter al heel lang af vraag is waarom die ( ) hun werk niet doen. Als ik bijvoorbeeld zoek op (test screen) vind hij nog steeds niet ALLEEN topics met test screen als 2 woorden achter elkaar met niets er tussen.

De vraag, is dit een bug? Of moet ik op een andere manier de ( ) gebruiken?

Verwijderd

Je moet dan zoeken op "test OR schreen", die haakjes hebben weer nut voor andere dingen (groeperen), bekijk de handleiding maar eens. Als je OR weglaat zal hij waarschijnlijk als default AND gebruiken, wat inhoud dat hij alleen topics weergeeft waar beide woorden instaan. Mochten deze woorden naast elkaar staan dan krijg het topic een hogere score waardoor hij hoger in de resultaten komt te staan.

[EDIT]
Ik lees weer eens niet goed.... wil wil mij een schop geven :P

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2008 11:41 ]

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-11 09:42

JHS

Splitting the thaum.

→ BUG

DM!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Waar lees je dat je () wilt gebruiken?
Normaal geef je een phrase search op door simpelweg de woorden tussen aanhalingstekens (") te plaatsen, "omega zoekmachine" zoekt naar de woorden omega en zoekmachine naast elkaar.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Hoe het ook zei, als ik zoek op bijvoorbeeld dit: Wat overiggens en nog beter voorbeeld is als 'test screen' ..

"tft monitor"
"tft OR monitor"
(tft monitor)
(tft OR monitor)

Doet hij dus nog niet wat ik wil, ik wil dat alle topic met in elk geval de 2 woorden naast elkaar bovenaan komen te staan. Wat dus spijtig genoeg niet gebeurt...

edit:

Ik heb natuurlijk ook de optie om in google dit te doen:

site:gathering.tweakers.net "tft monitor" met als result: http://www.google.com/sea...onitor%22&btnG=Zoeken&lr=

Dit is echter niet echt handig, maar als het niet anders kan dan moet 't wel..

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2008 12:01 ]

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 11:56:
Hoe het ook zei, als ik zoek op bijvoorbeeld dit: Wat overiggens en nog beter voorbeeld is als 'test screen' ..

"tft monitor"
"tft OR monitor"
(tft monitor)
(tft OR monitor)

Doet hij dus nog niet wat ik wil, ik wil dat alle topic met in elk geval de 2 woorden naast elkaar bovenaan komen te staan. Wat dus spijtig genoeg niet gebeurt...
[search="tft monitor"] dus. Werkt prima.

"tft OR monitor", (tft monitor) en (tft OR monitor) zijn heel wat anders. Haakjes zijn groepering, geen aanduiding voor phrases.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik had eigenlijk gehoopt dat er een optie was dat de search alleen kijkt naar woorden in die juiste volgorde, en niet meer kijkt naar de losse woorden afzonderlijk. Hij zoekt nu idd op de 2 woorden samen, maar nog steeds kijkt hij naar de losse woorden los van elkaar.

Niet handig, ik heb vaak dat ik iets moet zoeken wat uit 2 woorden bestaat (of meer) en dan wil ik ook exact dat vinden wat ik invoer en niet topics met die woorden er los in.

De search maakt voor zichzelf een lijstje met gevonden resultaten en sorteerd deze op een dusdanige volorde. Volgens mij kijkt de search naar in welk topic de wworden aan elkaar of los van elkaar het meeste voorkomen..

In elk geval bedankt voor de hulp.. Ik zoek wel met google dan ;)

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Doet 'ie ook, maar alleen niet met highlighten. Tenminste, ik zie alleen zoekhits waar "tft monitor" als zin voorkomt, al staan er ook af en toe in hetzelfde topic de woorden los van elkaar. Aangezien je zelf Google als optie ziet, kan je ook gewoon highlighten uitzetten :P

--

Dat ook de losse woorden worden gehighlight is iig. wel als bugje te zien.

Pagina: 1