Klinkt bekend, ik zal vertellen wat er bij mij aan de hand was.
De eerste 3 keer ging het wel langer over, maar was ik niet de positie/in de buurt om op te nemen. Daarna verviel het in korte bursts van 0.5 - 1x overgaan en daarna meteen ophangen van hun kant. Inderdaad zo'n 6-10x per dag, verspreid over de dag van 9:00-21:00.
Ik ben er uiteindelijk achtergekomen dat het de outbound verkoopeikels van

UPC

waren. Ik had al zo'n vermoeden, omdat ze me elke 6 maanden belden voor een aanbieding voor Digitale TV

Maar wat er gebeurt is dit. De callcenter werkt met een centrale lijst van telefoonnummers van klanten van UPC. Deze wordt door de computer gerouleerd over random callcentermedewerkers. Als iemand niet opneemt, komt hetzelfde telefoonnummer van die klant, weer ergens dieper in de stapel te liggen, net zolang totdat die na een paar uur weer naar boven drijft en toegewezen wordt aan een andere callcentermedewerker.
Echter, kunnen de callcentermedewerkers óók op het scherm zien, hoe vaak al gebeld is naar een bepaalde klant! Als die zien dat de laatste 3 dagen is gebeld zonder op te nemen, laten ze hem 1x overgaan (om hun computer te foppen) zodat dat nummer weer lager in de lijst komt te staan, en ze weer door kunnen gaan naar de volgende klant (niet opnemen = tijdsverspilling, geen verkoop = geen commissie).
Dus, ik had de UPC helpdesk opgebeld, mijn beklag gedaan, mijn nummer NIET ter beschikking gesteld voor promotionele activiteiten (blijkbaar had ik daarmee ingestemd bij het nemen van mijn contract - lijkt me sterk want ik stem hier nooit mee in) en daarna zijn de telefoontjes opgehouden.
Ergo: kutmentaliteit van de callcentermedewerkers die mij iets proberen te verkopen bij UPC. Ik vind dat zo'n smerige instelling, maar wat wil je, met die groep huisvrouwen / studenten die zich werkelijk geen ruk van iets aantrekken.
Maargoed, dat was mijn verhaal, en ik vermoed dat jouw verhaal er niet zo ver vanaf zit.
Alors.