10x per dag gebeld door privenummer

Pagina: 1
Acties:
  • 34.164 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-06 14:07
Ik word sinds een week of zo zeker 10x per dag gebeld door een privenummer. Mijn telefoon gaat exact 1x over en that's it. Zodra ik de telefoon opneem, dan heb ik geen verbinding. Ik heb hierover met de tmobile klantenservice gebeld, maar zij kunnen mij niet helpen. Om gegevens te kunnen verstrekken moet ik verbinding gehad hebben met het nummer. Dat lukt zoals gezegd niet.

Zijn er meer mensen die deze "spookoproepen" herkennen, wat is het en is er iets aan te doen?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 20:19
kan je niet terug bellen?

8)7 8)7 8)7 8)7

* gaat een bak koffie halen.

[ Voor 58% gewijzigd door andreict op 04-04-2008 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Nee. Het is een privé-nummer. Hij weet dus niet wel nummer belt.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Naar een privenummer?

Kan je je provider niet eens contacten? Kijken wat zij voor je kunnen doen?

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

DeeJee schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 11:10:
Kan je je provider niet eens contacten? Kijken wat zij voor je kunnen doen?
coelho schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 11:07:
Ik heb hierover met de tmobile klantenservice gebeld, maar zij kunnen mij niet helpen.

[ Voor 20% gewijzigd door Gunner op 04-04-2008 11:11 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

nog een keer bellen met de klantenservice, niet aangeven dat je geen verbinding heb kunnen maken met de tegenpartij. dan sturen ze je een brief op waarin je de tijdstippen moet noteren, handtekening eronder en terugsturen. diegene zal dan een belletje krijgen van tmobile

tweede optie, maar wel erg extreem is een nummerwijziging aanvragen. hier heb je 1x recht op (gratis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-06 15:19

DFS

privenummer= geen nummer bekend

Wel apart want mijn vriendin heeft dat ook wel eens, privenummer en precies 1 keer overgaan. Dus altijd te laat met opnemen...

Ze heeft een Nokia N73, lijkt me sterk dat het daardoor komt maar die telefoon is al niet te best en als jij toevallig ook een N73 hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-03 17:06

Gamo

Research Before You Buy

Ja ik heb dit ook gehad 2 weken terug, Vodafone. Op de minuut precies werd ik elk uur gebeld, daarna iets meer random door een 'Unkown' (Windows Mobile). Telefoon gaat ff over en daarna weer uit.

Ik dacht aan een telesale maar dat zou een beetje raar zijn, zo snel ophangen. Wellicht dat iemand mijn nummer had ingevuld in een abbonee service, en wanneer ik opneem betaal ik 10 euro ofzo, maar ik heb nooit op kunnen nemen.

Vodafone zegt hetzelfde: er moet verbinding zijn geweest.

Het is opgehouden na 2 dagen, maar blijft raar uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63189

geen stalker ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Of iemand die geen leven heeft en dat jou duidelijk probeert te maken. Pesterijtjes enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81330

Met welk nummer??? Hij wordt gebeld zonder nummer weergave.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-06 17:12

DinX

Motormuis

Zoals hierboven al iemand zegt, gewoon zo'n formulier aanvragen. Dan kan je enkele dagen noteren wanneer ze je gebeld hebben (op de secone/minuut exact). Dat kan je daarna opsturen naar je je provider. Normaal gezien zouden ze je dat wel moeten geven. En anders zeg je maar dat je overstapt naar een andere provider.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
UPDATE: Zojuist zag ik mijn telefoon oplichten (P3300) en nog voordat de beltoon afgelopen was had ik al opgenomen. Ik had verbinding. Uiteraard stil aan de andere kant van de lijn en na een seconde of 10 werd er opgehangen. Ik ga bij Tmobile maar eens zo'n brief aanvragen... Alleen jammer dat ik de gegevens dan niet krijg, zou namelijk zelf wel eens willen weten wie of wat dit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinBel
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-02 21:41
Dat is raar.
Wij hebben dat zelfde probleem hier thuis met de huistelefoon.
Worden we ook gebeld door een prive nummer, 1 keer overgaan, en het is weer over.
En ik ben telkens te laat met opnemen, of 1 van mijn ouders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
coelho schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 11:31:
Ik ga bij Tmobile maar eens zo'n brief aanvragen... Alleen jammer dat ik de gegevens dan niet krijg, zou namelijk zelf wel eens willen weten wie of wat dit is.
Die gegevens krijg je nooit ivm wet op privacy.

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leekah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-02 08:33
pven schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 11:40:
[...]

Die gegevens krijg je nooit ivm wet op privacy.
Die gegevens kun je wel krijgen. Ik geloof dat er bij overlast sprake moet zijn van minimaal 3 gesprekken in 3 weken ofzo. De eerste keer krijgt de betreffende persoon alleen een waarschuwing, stopt het hierna nog niet krijgt deze persoon een brief dat de persoonsgegevens verstrekt zullen worden en dit gebeurd dan dus ook. Probleem is dus dat er minimaal 3 keer per 3 weken daadwerkelijk verbinding moet zijn geweest om het overlast te kunnen noemen en deze procedure op te starten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Interessant! Heb je daar een bron van?

[ Voor 20% gewijzigd door pven op 04-04-2008 11:47 ]

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
Maar dan krijgt betreffende partij een melding dat ik niet wil dat hij me belt? Of gebeurt dat anoniem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

coelho schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 11:31:
UPDATE: Zojuist zag ik mijn telefoon oplichten (P3300) en nog voordat de beltoon afgelopen was had ik al opgenomen. Ik had verbinding. Uiteraard stil aan de andere kant van de lijn en na een seconde of 10 werd er opgehangen. Ik ga bij Tmobile maar eens zo'n brief aanvragen... Alleen jammer dat ik de gegevens dan niet krijg, zou namelijk zelf wel eens willen weten wie of wat dit is.
Ik krijg opeens een inval. Stel nu dat die persoon denkt: hij heeft me door. En hij belt een tijd niet meer. Dan ben je alsnog nergens met je verzoek, en na een tijd begint het gedonder weer.

Weet je zeker dat je nergens jaloerse of pissige mensen hebt zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leekah
pven schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 11:45:
Interessant! Heb je daar een bron van?
Uiteraard!
hier kun je dat formulier downloaden van T-Mobile en staat ook die informatie. :)
coelho schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 11:54:
Maar dan krijgt betreffende partij een melding dat ik niet wil dat hij me belt? Of gebeurt dat anoniem?
Volgens mij krijgt die persoon de melding dat er een melding is gedaan van overlast naar 06******** en verder geen persoonlijke gegevens van jou.

[ Voor 63% gewijzigd door Leekah op 04-04-2008 12:05 . Reden: Even een quote toevoegen ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Klinkt bekend, ik zal vertellen wat er bij mij aan de hand was.

De eerste 3 keer ging het wel langer over, maar was ik niet de positie/in de buurt om op te nemen. Daarna verviel het in korte bursts van 0.5 - 1x overgaan en daarna meteen ophangen van hun kant. Inderdaad zo'n 6-10x per dag, verspreid over de dag van 9:00-21:00.

Ik ben er uiteindelijk achtergekomen dat het de outbound verkoopeikels van :r UPC :r waren. Ik had al zo'n vermoeden, omdat ze me elke 6 maanden belden voor een aanbieding voor Digitale TV :? Maar wat er gebeurt is dit. De callcenter werkt met een centrale lijst van telefoonnummers van klanten van UPC. Deze wordt door de computer gerouleerd over random callcentermedewerkers. Als iemand niet opneemt, komt hetzelfde telefoonnummer van die klant, weer ergens dieper in de stapel te liggen, net zolang totdat die na een paar uur weer naar boven drijft en toegewezen wordt aan een andere callcentermedewerker.

Echter, kunnen de callcentermedewerkers óók op het scherm zien, hoe vaak al gebeld is naar een bepaalde klant! Als die zien dat de laatste 3 dagen is gebeld zonder op te nemen, laten ze hem 1x overgaan (om hun computer te foppen) zodat dat nummer weer lager in de lijst komt te staan, en ze weer door kunnen gaan naar de volgende klant (niet opnemen = tijdsverspilling, geen verkoop = geen commissie).

Dus, ik had de UPC helpdesk opgebeld, mijn beklag gedaan, mijn nummer NIET ter beschikking gesteld voor promotionele activiteiten (blijkbaar had ik daarmee ingestemd bij het nemen van mijn contract - lijkt me sterk want ik stem hier nooit mee in) en daarna zijn de telefoontjes opgehouden.

Ergo: kutmentaliteit van de callcentermedewerkers die mij iets proberen te verkopen bij UPC. Ik vind dat zo'n smerige instelling, maar wat wil je, met die groep huisvrouwen / studenten die zich werkelijk geen ruk van iets aantrekken.

Maargoed, dat was mijn verhaal, en ik vermoed dat jouw verhaal er niet zo ver vanaf zit.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-06 22:27

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Stereotomy schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 12:10:

Echter, kunnen de callcentermedewerkers óók op het scherm zien, hoe vaak al gebeld is naar een bepaalde klant! Als die zien dat de laatste 3 dagen is gebeld zonder op te nemen, laten ze hem 1x overgaan (om hun computer te foppen) zodat dat nummer weer lager in de lijst komt te staan, en ze weer door kunnen gaan naar de volgende klant (niet opnemen = tijdsverspilling, geen verkoop = geen commissie).
En de volgende ziet weer dat er niet gebeld is en doet hetzelfde geintje. Is dit het bewijs van het intellect van callcentermedewerkers?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163846

Klinkt alsof degene die je belt via zijn provider over VoIP gateways gaan die niet compatible zijn met elkaar of een Timer issue oid. Maar T-mobile kan het echt wel terugvinden in zogenaamde CDR's die moeten ze hebben, ookal is er geen bronnummer, kunnen ze wel zien waar het vandaan komt en vanaf daar verder zoeken.

edit:

ja dat is ook een verklaring, maar dan kan t-mobile echt wel vinden waar het vandaan komt :p

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 163846 op 04-04-2008 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-06 20:05

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Volgens mij kunnen providers altijd zien wie er gebeld had.
Moet ook wel, ivm verrekeningen onderling etc.

Dus ik zou inderdaad gewoon klagen bij t-mobile, dmv het formulier.

Ik vind het trouwens wel slecht, als het bij upc echt zo gaat.... Maar dat is meer een ontwerp fout in het systeem, als dat het de helpdesk medewerkers aan te rekenen is....

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Maasluip schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 12:21:
[...]
En de volgende ziet weer dat er niet gebeld is en doet hetzelfde geintje. Is dit het bewijs van het intellect van callcentermedewerkers?
Ik vrees het wel. Het probleem is dat je uiteindelijk wel *wil* opnemen (in mijn geval) om van het gezeur af te zijn, maar dat dan niet meer *kan*. Je telefoon gaat namelijk echt maar een half keer of één keer over! Ik heb een WM-smartphone, en die zijn sowieso al traag bij het overgaan 8)7 , dus wat je dan krijgt is: "Trrrrrrin..." en voordat je ook maar de kans hebt om op te nemen heeft de andere kant de verbinding al verbroken.

En dat bijna 10x op een dag, net als de topicstarter! Je kunt je wel voorstellen dat ik hier knettergek van werd.

En dit tafereel hield pas op toen ik de UPC helpdesk opbelde en hun geen toestemming meer gaf om 'mij te contacteren voor promotionele activiteiten'.

Maar de bottom-line is dus dat er iets erg mis is met het systeem dat de callcentermedewerkers van UPC hanteren. Naja, laten we even afwachten of de topicstarter hiermee geholpen is.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-06 14:01
Dit is niet alleen bij het UPC Callcenter het geval. Er lijkt iets algemeners aan de hand te zijn de laatste tijd met callcenters en "spook" telefoontjes.

Ik heb zelf Internetplusbellen en werd ook een paar avonden precies op bepaalde tijdstippen gebeld. Opnemen, wel verbinding maar niemand aan de andere kant, elk half uur, xx:15 en xx:45.

Tot ik na drie dagen opnemen wél iemand aan de lijn kreeg, bleek het een callcenter te zijn welke voor EnergieDirect outbound calls pleegde (kan dus best hetzelfde zijn als diegene die UPC outbound doet). Gevraagd hoe het zit, ze werken daar met een systeem dat eerst outbound calls opzet, en pas bij verbinding zoekt naar een agent, en dit ging dus fout ergens.
Of het met IPB te maken had, weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-05 10:46

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Dit is heel herkenbaar. Dit zijn van die belhuizen die inderdaad bellen met een predictive dialer. Op basis van een prognose word er contact gelegd via honderden lijnen naar het vast of mobiele net. Nummers die een ingesprekstoon, afsluittoon, voicemail worden zo bij de callcenter medewerker vermeden om de effectieve werktijd te verhogen.

Echter soms nemen er meer mensen de telefoon op, dan op de prognose staat. Het gevolg is dat de belcomputer meer gesprekken heeft, dan vrije agents! De belcomputer kan dan niets anders doen dan de verbinding abrupt verbreken en jou nummer markeren als 'niet bereikt' en herplannen.

Het aantal afgekapte gesprekken mag maximaal 3% wezen, vastgesteld door de Telecom waakhond Opta (abandoned rate). Deze belhuizen hebben hun apparatuur niet goed ingesteld.

Je kan je afmelden voor telemarketing activiteiten via http://www.infofilter.nl
hierbij zijn duizenden bedrijven aangesloten (ook UPC, postcode loterij e.d.) welke je dan op een landelijke 'do not call'-list zetten. Deze bedrijven mogen je dan niet meer bellen of mailen.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139454

[b][message=29867689,noline]

Dan heeft UPC een dom dailer systeem.

Ik heb een paar jaar geleden gewerkt bij een Call Center.

Als er niet binnen een bepaalde tijd zo'n 20 of 30 seconden wordt opgenomen , dan belt de computer een ander nummer.
Pas als ze iemand aan de lijn hebben, dan geeft de dealer die over aan een call center medewerker.
Het kan ook zijn dat de computer de verbinding verbreekt, als er geen call center medewerker beschikbaar is, maar dat gebeurd niet zo vaak normaal gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
Stereotomy schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 16:22:
[...]Maar de bottom-line is dus dat er iets erg mis is met het systeem dat de callcentermedewerkers van UPC hanteren. Naja, laten we even afwachten of de topicstarter hiermee geholpen is.
Dit verklaart nog steeds niet dat toen TS wel opnam, er na 10 seconden zwijgen werd opgehangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-05 10:46

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Denk dat het alleen met digitale telefonie van toepassing is. Bij het bellen naar een digitale telefonie klant van KPN of UPC word er door de centrale van de tegenpartij al eerder een 'answer' signaal teruggegeven en dan gaat de lijn pas rinkelen bij de klant.

Wellicht dat die dialer van een callcenter die tonen na het answer signaal, ziet als faxtonen en ophangt.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85345

Ik weet dat je voor Symbian telefoons een applicatie hebt die onbekende nrs direct naar /dev/null stuurd... Voor Windows Mobile zal je vast ook wel zoiets hebben.. Je moet dan alleen geen vrienden/kennissen hebben die met onbekend nr. bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Als jullie twijfelen of het spooktelefoontjes van callcenters zijn dan kun je het checken door "hallo" te zeggen. De callcenter oplossing waar ik mee werk word namelijk zo ingesteld dat deze wacht op response. Als hij dan niets hoort blijft hij terugbellen, het verklaart alleen niet waarom er zo snel zou worden opgehangen.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Herby schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 13:10:
het verklaart alleen niet waarom er zo snel zou worden opgehangen.
Het is een tijdje geleden, dat ik een dailer systeem beheerde.

Een drop is mogelijk, als er geen call center medewerker beschikbaar, maar dat doet hij meestal, als hij iemand aan de lijn heeft, niet eerder.

Dat er elke uur teruggebeld vindt ik ook vreemd, meestal wordt een nummer pas terug gebeld in de volgende sessie , maar dat kan eerder worden, als er geen adressen beschikbaar zijn. Of je moet dit handmatig of via een job regelen.

Iets zit niet goed in de dailer van UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenTeD123
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Klinkt als een commercieel outbound bedrijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Anoniem: 139454 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 16:12:
[...]

Het is een tijdje geleden, dat ik een dailer systeem beheerde.

Een drop is mogelijk, als er geen call center medewerker beschikbaar, maar dat doet hij meestal, als hij iemand aan de lijn heeft, niet eerder.

Dat er elke uur teruggebeld vindt ik ook vreemd, meestal wordt een nummer pas terug gebeld in de volgende sessie , maar dat kan eerder worden, als er geen adressen beschikbaar zijn. Of je moet dit handmatig of via een job regelen.

Iets zit niet goed in de dailer van UPC.
Hoeft dus niet als er een call analysis word gedaan om live contacten te onderscheiden van bijvoorbeeld een antwoordapparaat of voicemail.

Hoe is het trouwens zeker dat het bij UPC zit?

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-06 07:58

me1299

$ondertitel

Ik kan met mijn mobiel anonymous caller id calls blokkeren :) Dan hangt hij direct op zonder dat ringtone oid te horen.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:51

sanzut

It's always christmas time

Bij veel providers is het mogelijk om annonieme nummers volledig te blokkeren. Dan wordt het gesprek al in het netwerk omgeleid naar een /dev/null locatie die een bandje afspeelt met de tekst dat annonieme gespreken worden geblokkeerd.

Meestal kwestie van bellen met klantenservice of inloggen op het online beheerpannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leekah
sanzut schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 16:36:
Bij veel providers is het mogelijk om annonieme nummers volledig te blokkeren. Dan wordt het gesprek al in het netwerk omgeleid naar een /dev/null locatie die een bandje afspeelt met de tekst dat annonieme gespreken worden geblokkeerd.

Meestal kwestie van bellen met klantenservice of inloggen op het online beheerpannel
Is dat zo? Ik heb nog nooit eerder gehoord dat dat mogelijk is.
DenTeD123 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 16:21:
Klinkt als een commercieel outbound bedrijf?
offtopic:
Spuit elf! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Dat heb ik zelf ook een paar maanden terug gehad. Dat was waarschijnlijk een callcenter medewerker die zijn target wilde halen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

darkdesign schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 18:57:
Dat heb ik zelf ook een paar maanden terug gehad. Dat was waarschijnlijk een callcenter medewerker die zijn target wilde halen ofzo.
Dat bepaald de call center medewerker niet, die neemt alleen de telefoontjes aan.

Maar de dialer en de begeleiders en de beheerder van de dialer.

Te weinig adressen om te bellen en te veel callcenter medewerkers die op die campagne script zitten, waarschijnlijk.

Niet normaal gedrag van zo'n dialer, dan staat er iets niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Het kan natuurlijk best zijn dat een dialer van een callcenter niet goed is ingesteld, maar hoe kan coelho er achter komen welk callcenter dat is? Voor zover ik het uit dit topic heb begrepen, kan/wil T-mobile niets voor hem betekenen omdat hij iedere keer te laat is met aannemen (op een keertje na, maar dat is te weinig voor T-mobile om in actie te komen.)

De discussie over op hol geslagen dialers vind ik overigens zeer interessant, maar laten we niet vergeten om coelho te helpen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dago21
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-01 12:05
coelho schreef [/message]:
Zojuist zag ik mijn telefoon oplichten (P3300) en nog voordat de beltoon afgelopen was had ik al opgenomen. Ik had verbinding.
Ik heb precies hetzelfde op onze KPN lijn.. Telefoon gaat 1 of 2 keer over, je pakt op en... niets. Of een paar seconden stilte en dan ophangen of je neemt op en krijgt een kiestoon.

Wij hebben dit vrij regelmatig... vaag ben niet enige dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152007

Wat ik raar vind is dat providers nooit de identiteit van de beller kan/mag/wil weggeven.
imho is iemand anoniem bellen hetzelfde als iemand aanspreken of bij iemand aanbellen met een bivakmuts op en dan keihard wegrennen. Als gebelde moet je dan toch de mogelijkheid hebben om de telefonische equivalent van erachteraan rennen en die bivakmuts van zijn/haar hoofd rukken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Vroeger stopte je gewoon een analoog modem in je lijn.. en liet die 1 keer per 5 minuten naar dat nummer bellen gevolgd door direct ophangen.. wat is er met die oplossing gebeurd? ;) ;)

edit: laatmaar.. ik ben een idioot.. het ging om een privenummer zonder herkenning.. ik begreep een privenummer alsin niet-zakelijk dus een particuliere 06 ofzo.

[ Voor 30% gewijzigd door Korvaag op 08-04-2008 23:20 ]

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Herby schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 16:30:
[...]

Hoeft dus niet als er een call analysis word gedaan om live contacten te onderscheiden van bijvoorbeeld een antwoordapparaat of voicemail.

Hoe is het trouwens zeker dat het bij UPC zit?
Het is ongeveer tien jaar geleden dat ik een dialer beheerd heb.

Maar dat was zelfs in die tijd goed geregeld.

Dat een call center medewerker, verbinding kreeg met een antwoord apparaat of voice mail gebeurde bijna nooit, dat is verloren tijd, dat wil je zeker niet.

Dat er spontaan, na een paar seconden, verbindingen gedropt worden, hebben ze die dialer, iets te agressief ingesteld, de drop, kun je gewoon instellen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178962

Anoniem: 152007 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 23:14:
Wat ik raar vind is dat providers nooit de identiteit van de beller kan/mag/wil weggeven.
imho is iemand anoniem bellen hetzelfde als iemand aanspreken of bij iemand aanbellen met een bivakmuts op en dan keihard wegrennen. Als gebelde moet je dan toch de mogelijkheid hebben om de telefonische equivalent van erachteraan rennen en die bivakmuts van zijn/haar hoofd rukken hebben.
Iets wat in Nederland terecht illegaal is! (Zowel de vergelijking als het origineel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152007

Ok, maar betekent dit niet dat iemand die jou "terroriseert" eigenlijk vogelvrij is verklaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178962

Anoniem: 152007 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 10:16:
Ok, maar betekent dit niet dat iemand die jou "terroriseert" eigenlijk vogelvrij is verklaard?
Natuurlijk niet, als men inderdaad structureel zoiets doet kun je netjes aangifte doen.

Je mag nooit het recht in eigen handen nemen, dit is per definitie fout zelfs als is het het juiste om te doen (denk aan de AH medewerker die een overvaller neersloeg en zelf opgepakt werd, of de vrouw die de tasjesdief overreed).

De politie is uitgevonden voor dat soort zaken zodat we niet meer zoals in het stenen tijdperk met onze eigen knuppels achter mensen aan hoeven, het is dan dus ook illegaal om zoiets te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-06 23:57

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ik heb exact hetzelfde gehad ! En ook steeds op dezelfde tijdstippen. (13.00+15.00)
Vastberaden naar mijn telefoon zitten staren rond 13.00 en *buzz* ja hoor verbinding ! Wat lachende en grappende helpdeskmedewerkertjes aan de andere kant.

meteen even een klacht ingediend ivm de overlast, want ze bellen sinds de overname van t-mobile wekelijks met aanbiedingen van geweldig goedkope absoluut nodige voordeelbundels. Aangegeven dat ik het opgenomen gesprek wilde gebruiken op mijn contract te laten ontbinden, maar dit kon weer niet.

Later die avond nog maar telefoontje naar de klantenservice gepleegd en gezegd dat ik er absoluut niet van gediend ben en anders wel op zoek naar naar een provider die me wel wat privacy gunt. Bleken al meer klachten te hebben gehad van klanten en ging er nog ens bericht over maken en mijn telefoonnummer wissen op de lijst.

Heb sindsdien nergens meer last van gehad !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:44
Ergo: kutmentaliteit van de callcentermedewerkers die mij iets proberen te verkopen bij UPC. Ik vind dat zo'n smerige instelling, maar wat wil je, met die groep huisvrouwen / studenten die zich werkelijk geen ruk van iets aantrekken.
En jawel, het is weer de schuld van de callcenter medewerker... Die medewerker kan er niets aan doen dat het computersysteem hem steeds nummers toeschuift waar hij niets mee kan, en dat zijn teamleiders gaan zeuren als hij (door het zuigende computersysteem) te weinig verkoopt.
De fout zit hem niet bij de medewerkers maar bij de leiding van zo'n callcenter, alleen types zoals jij begrijpen dat niet en reageren dat af op degene die ze aan de lijn krijgen.

en nee, ik werk niet in een callcenter

offtopic:
als samenleving dwingen we studenten en werklozen te werken, callcenter managers nemen (bijna) iedereen aan omdat ze de slechtst presterenden er na een paar maanden gewoon uitgooien en callcenter medewerkers willen vaak wel helpen maar KUNNEN dat niet omdat hun computersysteem bijna niets toestaat.
Is het dan de fout van de callcenter medewerker als hij/zij op een ongelukkig moment belt/je niet kan helpen?
Anoniem: 152007 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 23:14:
Stel je toch niet aan!!! Bellen ging tot 15 jaar geleden ALTIJD anoniem. Als een anoniem gesprek je niet aanstaat neem je toch gewoon niet op, of hang je op als de beller je niet bevalt.

Wat zijn we toch lekker inconsequent met zijn allen, aan de ene kant willen we zoveel mogelijk 'privacy', maar zodra iemand anders een beetje privacy geniet en het ons niet aanstaat moet al die privacy direct verdwijnen.
Anoniem: 152007 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 10:16:
Ten eerste: vogelvrij betekend niet vrij/onaantastbaar maar juist het tegenovergestelde: "buiten bescherming van de wet gesteld" oftewel zeer kwetsbaar.
Ten tweede: "terroriseert", stel je niet aan, callcenters zijn soms vervelend, maar als je nog niet de moeite hebt genomen je af te melden via infofilter oid. zijn ze blijkbaar niet heel vervelend
Ten derde: Mensen die je ongewenst bellen zijn onaantastbaar, je kunt via je provider stappen ondernemen, en je kunt ook gewoon aangifte doen.

[ Voor 38% gewijzigd door Rrob op 12-04-2008 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:12
wat grappig dat ik dit topic tegenkom. Ik heb hier ook een week last van gehad en het hield op nadat ik UPC aan de lijn heb gehad. Had ook al zo'n vermoeden dat zij het waren geweest

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:20

Ergo: kutmentaliteit van de callcentermedewerkers
Da's dubbelop. Zonder een kutmentaliteit kun je geen callcentermedewerker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _DJ_
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-03-2021
sanzut schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 16:36:

Kun jij zo ook vertellen welke providers in nederland deze functie hebben? heb even bij enkele providers geinformeerd maar niets gevonden. Weet wel dat dit bij belgische providers mogelijk is.

[ Voor 5% gewijzigd door _DJ_ op 14-04-2008 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:47
Heb ditzelfde verschijnsel ook 'regelmatig' en dat op een gewone analoge KPN lijn.
Soms stopt het overgaan na 1 of 2 keer, soms wordt er direct opgehangen zodra je opneemt.
Wat me ook al een aantal keren is overkomen is dat ik opneem, een hoop geroezemoes ed op de achtergrond hoor (soms ook kinderen ed) waarbij ik dan het vermoeden heb dat het telefonische verkoop is en de persoon aan de andere kant even gestoord wordt door iets of iemand, daar tijd en aandacht voor nodig heeft en dus maar snel ophangt.
Geluid van kinderen lijkt me echter niet van een callcenter te komen of er moet ook telefonische verkoop vanuit huis plaats vinden ?
Overeenkomst tussen al deze binnenkomende gesprekken is overigens dat het allemaal anoniem is waarbij ik er direct bij zal zeggen dat ik anonieme gesprekken 9 van de 10 keer niet opneem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-06 22:38
Ik wordt de laatste maand op random tijdstippen door een Anoniem nummer gebeld. In het begin niet zoveel maar de laatste week 3 a 4x per dag.

Ik heb eens een paar keet opgenomen, en wat ik hoor is ruis, als van een slechtafgestemde radio, waar ik een paar keer een vrouw in het Engels hoorde praten in een of andere discussie.

Heb KPN gebeld, en moet 10 tijdstippen/data noteren waarop het gebeurde en dan kun je dit met je persoonlijke gegevens naar overlastmobiel @kpn.com sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hier ook nu :/

Telkens na opnemen, verbinding verbroken. Gespreksduur: 1s>...

Zou KPN de beller kunnen achterhalen?

Analoog KPN lijntje, met geheim nummer

[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 16-05-2008 11:38 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ai, wij hebben hier ook eens last van gehad. Toen we net in ons vorig huisje woonden, werden we werkelijk con-ti-nue gebeld. Dus; telefoon gaat over, wij nemen op, niks te horen, wij leggen neer, telefoon gaat weer over, etc. Enige remedie was telefoonstekker d'r uit trekken, maar goed, da's niet echt praktisch.

Pas na weken en weken en vele overlast formulieren invullen is dit gestopt. Bleek dat er ergens in een bouwkeet een fax stond die op een verkeerd nummer een fax probeerde af te leveren en nogal aggressief redialde. Echt enorm suf, maar wat een overlast hebben we daarvan gehad. En wat moeilijk is het om iets voor elkaar te krijgen bij (in dit geval) KPN op dit vlak zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Euh, het is normaal gesproken toch hoorbaar dat het een fax is die belt? :?

Edit: KPN heeft binnen 7min gereageerd op mijn mail d:)b :o

In het kort:
- Ze kunnen de afkomst van de gesprekken achteraf niet achterhalen, ookal heb ik ze de exacte tijden van de telefoontjes gegeven
- Link naar "telefonische overlast" pagina
- Ander geheim nummer tegen vergoeding, de huidige is al geheim...
- KPN zou nog een technisch onderzoek kunnen starten.... Dus als infofilter(.nl) niet helpt, dan moet ik een form invullen waarna ze traceer apparatuur in de centrale plaatsen gedurende 3 weken.

[ Voor 87% gewijzigd door Raven op 16-05-2008 13:51 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-06 09:01
Ik heb het probleem ook GEHAD. Ze belde me ongeveer 1week lang en ik d8 ook dat het een stalker was maar als ik heeeel snel op neem hoor ik alleen een toon als of hij i gesprek is. Naar meerdere malen dit gehad te hebben wor ik niet meer gebeld _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
Hier hebben wij er ook last van.
Elke dag worden we wel een paar keer gebeld en als je opneemt hoor je niks of de verbinding wordt verbroken. Vandaag ook weer om 11 uur, in neem op en hoor niks. Net 15 minuten geleden ging de telefoon 1x over en daarna niks meer. Dit gebeurd op onze nornale "analoge" telefoon van tele2.
Kunnen wij hier iets aan doen?

[ Voor 4% gewijzigd door jeroendh op 16-05-2008 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Gek genoeg, sinds ik KPN heb gecontacteerd geen telefoontje meer gehad van een onbekend nummer dat gelijk ophing :?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

En daar gaan we weer... :(

3* vlak achter elkaar
1. na 1* overgaan weer stil
2. na opnemen niks te horen, wel verbinding.
3. zelfde als 1

grrr

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-05 08:06
Raven schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 20:18:
En daar gaan we weer... :(

3* vlak achter elkaar
1. na 1* overgaan weer stil
2. na opnemen niks te horen, wel verbinding.
3. zelfde als 1

grrr
Zeg even een vraagje:
Heb je mischien een voip aansluiting ? een brakke voip modem wil ook nog wel eens dit fenomeen veroorzaken...

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Heb nog de "ouderwetse", maar nog nooit uitgevallen, KPN/PSTN aansluiting, geen voip ofzo.

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 04-06-2008 20:37 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-01 22:55
Snap uberhaupt niet dat dit mag.

Wat is dat nou voor onzin dat ik me ergens moet aanmelden als ik niet wil dat er contact op wordt genomen voor aanbiedingen en weet ik het wat dan al niet.
Dit moet omgedraaid worden, als ik dat wel wil meld ik me aan, zo niet dan dus geen contact.

Dit is zo als ik een nieuwsbrief wil etc, dus waarom hier niet

Als het al mag, moet er te achterhalen zijn om wie het gaat, dus verboden te bellen met privenr etc zodat je stappen kan ondernemen mocht men onbeschoft reageren etc.

Spam is eigenlijk hetzelfde, en de veroorzakers ( ook al zijn die moeilijk te achterhalen ) moeten gestraft worden. Gelukkig gebeurt dat her en der wel eens.

@RRob
is het mijn schuld als lid van de samenleving dat een student moet werken, vervolgens door het tekort komen van een of ander computerprogramma van een of ander callcenter mij mag bellen anoniem en op mag hangen om aan zijn quota te komen. En dit meerdere malen ?

Denk dat je met spoed professionele hulp moet zoeken !!

Sommige mensen zijn doodsbang door dit soort acties ( ruzie met iemand, echtscheiding met geweld ) dat ze er niet van kunnen slapen, de politie die er niks aan kan doen omdat telco's niet meewerken etc.

Echt een schandalige toestand waar gebruik van wordt gemaakt omdat het ten onrechte niet per wet is verboden. Zoals zo vaak zijn wetten achterhaald, dit is een aandachtspunt voor Den Haag.
Het beste wat ze kunnen bedenken is een website waar ik me moet aanmelden, kom op zeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siren
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06 15:59
Ik heb af en toe ook last, zelfde symptomen alleen ben ik geen klant van upc. Het bellen naar mij stopt nadat ik een van de medewerkers van een of ander onafhankelijk pensioen verkoper aan de lijn heb gehad. Bijzonder irritant is dat ze me altijd om 9 uur s'ochtends bellen terwijl ik een nachtritme heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Laatst online: 12:42
Dit topic is dan wel 2 weken oud maar dit lijkt veel op wat ik heb.

Provider: Telfort mobiel
Telefoon: K800i

Wordt gebeld neem op en je hoort niks.
Dit gebeurd om de 5 a 20 min (verschillende tijdspauzes).
Het nummer is onbekend.
Ik Telfort gebeld en gevraagd ik hoef het nummer niet te weten maar wil wel graag dat diegene geblokkeerd wordt om naar mij te bellen.
Menneer dat kanniet dat nummer is onbekend en dan wordt er niks opgeslagen.
Ik dacht dat er van de OPTA juist vanalles opgeslagen moest worden. Ja maar dat gaat alleen om gesprekken die nummerversturen aan hebben staan.

Kortom als je terrorist bent dan gewoon nummer niet versturen...

Telfort raade me aan om naar de politie te gaan. Ik vroeg toen ook van ok dan ga ik langs de politie en dan? Wat kan de politie doen voor mij behlave een papiertje beschrijven dat ik last heb van iemand/ iets die mij beld met onbekend nummer? De politie vraagt aan Telfort om gegevens maar Telfort heeft deze niet. Dat kreeg ik net te horen dat Telfort ook geen onbekende nummer gegevens aan politie levert omdat deze niet opgeslagen worden.

Tijden aangeven van wanneer ik gebeld ben enzo heeft geen zin.

Weet iemand wel een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Cave_Boy schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 13:12:
Dit topic is dan wel 2 weken oud maar dit lijkt veel op wat ik heb.

Provider: Telfort mobiel
Telefoon: K800i

Wordt gebeld neem op en je hoort niks.
Dit gebeurd om de 5 a 20 min (verschillende tijdspauzes).
Het nummer is onbekend.
Ik Telfort gebeld en gevraagd ik hoef het nummer niet te weten maar wil wel graag dat diegene geblokkeerd wordt om naar mij te bellen.
Menneer dat kanniet dat nummer is onbekend en dan wordt er niks opgeslagen.
Ik dacht dat er van de OPTA juist vanalles opgeslagen moest worden. Ja maar dat gaat alleen om gesprekken die nummerversturen aan hebben staan.

Kortom als je terrorist bent dan gewoon nummer niet versturen...

Telfort raade me aan om naar de politie te gaan. Ik vroeg toen ook van ok dan ga ik langs de politie en dan? Wat kan de politie doen voor mij behlave een papiertje beschrijven dat ik last heb van iemand/ iets die mij beld met onbekend nummer? De politie vraagt aan Telfort om gegevens maar Telfort heeft deze niet. Dat kreeg ik net te horen dat Telfort ook geen onbekende nummer gegevens aan politie levert omdat deze niet opgeslagen worden.

Tijden aangeven van wanneer ik gebeld ben enzo heeft geen zin.

Weet iemand wel een oplossing?
toon volledige bericht
Aangifte doen. Met bewijs van aangifte naar telfort gaan en eisen dat ze dat nummer blokkeren. En ja dat is zeker mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
geforce5_guy schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 13:15:
[...]

Aangifte doen. Met bewijs van aangifte naar telfort gaan en eisen dat ze dat nummer blokkeren. En ja dat is zeker mogelijk.
Wow snelle reactie (dankje)

Waarom werkt Telfort dan op deze mannier zo tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Fck..
dat heb ik ook.

Bij tmobile.

Soms gaat ie 2 keer over, neem je op, hoor je gewoon niks...geen ingesprek toon niks.

Ik heb een N73.

Ik heb tmobile gebeld ze kunnen me alleen een formulier opsturen waarin ik een log bij houdt, dan kunnen ze wellicht iets blokkeren.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Wii4all schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 13:18:
Fck..
dat heb ik ook.

Bij tmobile.

Soms gaat ie 2 keer over, neem je op, hoor je gewoon niks...geen ingesprek toon niks.

Ik heb een N73.

Ik heb tmobile gebeld ze kunnen me alleen een formulier opsturen waarin ik een log bij houdt, dan kunnen ze wellicht iets blokkeren.
Is het bij jou ook om onbekend nummer/ Want ik kon ook een log bijhouden maar dan moest het om een bekend nummer gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
ja klopt, het is een onbekend nummer.

Die man van tmobile gaf aan dat ze aan de hand van het log dan waarschijnlijk wel iets konden doen, ook al zou het om een privenummer gaan.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Vanochtend had ik het weer.

Het lijkt net of je iemand aan de lijn krijgt die niks zegt.

Ik ga nu zo'n formulier aanvragen want het gebeurt compleet willekeurig.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Laatst online: 14:58

Koppensneller

winterrrrrr

Kunnen het niet zogenaamde broekzaktelefoontjes zijn? Ik kreeg laatst van mijn schoonmoeder te horen dat ik haar een week lang ongeveer 4 keer per dag belde, terwijl ik me nergens van bewust was. Bleek dat mijn telefoon nog wel eens de bovenste uit mijn telefoonlijst belt (dat was zij dus, nu staat er een bogusnummer) als hij niet op toetsblokkering staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191435

heb ik ook gehad, bleek het me voicemail te zijn die me iedere keer automatisch terug belden als ik een keer niet opgenomen had :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Fijn politie werkt zoveel mee dat ik niks opschiet.
ja meneer dit is erg vervelend maar eerst moet er een onderzoek komen en vervolgens een verzoek naar je provider. Geschatte verwerkingstijd is 2 maanden!.

Heb inmiddels wel paar keer opgenomen en hoorde ik:

stil...... klik (mechanische klik lijkt het) Stil............ klik................ Klik

Vind vreemd dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270695

Ik denk dat dit niet het juiste topic is maar ben ook net nieuw. Onlangs had ik last van een gek die me met een geheim nummer ieder moment van de dag belde. Ik ben toen naar de KPN-winkel gegaan en heb een nieuw nummer gekregen.

Nu word ik steeds gebeld door iemand met een herkenbaar nummer. Twee keer heb ik teruggebeld en dan krijg ik allemaal loze verhaaltjes en de persoon in kwestie ken ik helemaal niet. Toen ik KPN belde moest ik eerst 10x gebeld worden maar das toch belachelijk. Ik heb het nummer dus dan kunnen ze er meteen toch wat aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Mijn probleem lijkt opgelost te zijn.

Ik werd weer gebeld. Ik nam op zoals de vorige keren af en toe een klikgeluidje maar verder niks. Na 17 min en 33 seconden is er opgehangen. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Cave_Boy schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 12:53:
Mijn probleem lijkt opgelost te zijn.

Ik werd weer gebeld. Ik nam op zoals de vorige keren af en toe een klikgeluidje maar verder niks. Na 17 min en 33 seconden is er opgehangen. :-)
Hoe weet je dan dat het probleem opgelost is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damsplaat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 15:46
Misschien kan je proberen toch het privenummer te achterhalen. Las laatst iets over een methode om dat te doen. Als ik me het goed herinner as de methode dat je het belletje forward naar een ander nummer, waarbij je de flag die het nummer verbergt dan wijzigt. Zal even kijken of ik dat nog kan vinden.

EDIT: methode is hier te vinden: http://www.engadget.com/2...video-guide-to-risky-beh/
schijnt alleen bepaald niet gemakkelijk te zijn........

[ Voor 24% gewijzigd door Damsplaat op 11-08-2008 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Dit is mijn log van de afgelopen dagen:
12-08-08 - 13:52
13-08-08 - 13:48
14-08-08 - 14:21
15-08-08 - 14:02

Aangezien ik die dagen door niemand anders gebeld ben zal het toch een makkie worden voor de mensen bij tmobile/iemand anders.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Tot dusver ben ik niet meer gebeld anoniem dus lijkt te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:33

ChUcKiE

Dus........

Ik heb er sinds een tweetal weken ook last van. Exact op elke :16 van het uur zo vanaf 15:16 tot zelfs 21:16 gaat de telefoon over, in het begin een aantal keer, later steeds korter.

Ik heb ook zo'n idee dat dit vanuit een callcenter, ik denk hier de nederlandse energie maatschappij, waar een tiental nummer tegelijkertijd gebeld worden en waar de eerste die aanneemt mee gebeld wordt en de rest stopgezet....

Ik heb de vraag ook al bij Vodafone uitstaan, maar nog geen reactie (zakelijk via accountmanager).

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzabesiktas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-05 13:35
Ik werd op mijn N82 gebeld door "Bellen" :S geen nummer of prive nummer of onbekend, wanneer ik opnam kreeg ik niets te horen gewoon super stil :S

tikfouten? tjah..m..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209435

Bij mij thuis hebben we alleen een mobiel als huis telefoon en ook hierop werden we gebeld door rare personen die maar niet andwoorde enzo.

Vervolgens hebben me ouders vrij vaak contact gezocht met hun provider en uiteindelijk zijn we nu zo ver dat we gratis 1x een ander nummer hebben gekregen.
Geheim nummer hebben wij. (We staan nergens meer in het telefoon boek ofzo)
Dus als je vaaaaak gebeld word door die prive nummers die vervolgens niet weten van ophouden zou ik gewoon even met je provider contact zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-06 19:07
Interessant dat jullie het ook hebben.. Ik namelijk sinds een paar weken ook.. dagelijks een paar keer. Vaak gaat ie heel kort over, en als ik wel op tijd ben met opnemen is het doodstil aan de andere kant, vervolgens wordt er opgehangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
laatste paar weken hebben we er erg veel last van.

ik kan wel privenummers blokkeren.
maar er zijn een paar mensen met privenummers die ik wel graag wil spreken...

ik hoop dat het snel stopt.
ik kan zien dat er elke dag zo'n 5x gebeld wordt tussen 9uur en 21uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 376805

*weg*

[ Voor 108% gewijzigd door RoD op 25-09-2010 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 423836

*spam*

[ Voor 96% gewijzigd door pven op 23-09-2011 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
En dicht, blijkbaar lokt dit topic spammen uit. :/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.