Terminal License Server geeft geen licenties terug

Pagina: 1
Acties:

• ccm1982
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-06-2022
Wij hebben hier een Terminal License Server draaien met zo'n 250 licenties. Helaas hebben we zins kort ook een licentie te kort....

Als ik nu kijk bij de vast licenties kijk zie ik meerdere licenties die al verlopen zijn. Normaal gesproken zou ik (zover ik dit begrijp) de licenties terug moeten krijgen. Maar dit gebeurt niet. Sommige licenties zijn zelfs verlopen in December 2007. Erg vervelend dus. Zeker nu omdat ik de licenties hard nodig heb.

Ik heb Microsoft ook geprobeerd te bellen maar daar moet je 290 euries voor betalen om een melding aan te maken......

Daarnaast heb ik ook nog een ander klein vraagje (minder belangrijk). Het is mij een beetje onduidelijk hoe een licentie wordt geregistreerd. Is dit op netwerknaam, SID, iets anders? En pakt hij de oude licentie als een machine opnieuw wordt geintalleerd of pakt hij weer een nieuwe licentie?

Ik blijf het een wazig verhaal vinden hoe MS dit allemaal regelt.....
We maken trouwens gebruik van Device Licenties.

ik hoop dat iemand mij kan helpen met het probleem / vraagje 's?

• Qwerty-273
  • Laatst online: 08:05

Qwerty-273

Meukposter

Voor wat achtergrond info over TS en de bijbehorende cals:
http://www.msterminalserv...cation-Process-Part1.html
Je license server ruimt (als het goed is) de uitgegeven device-cals op tussen 52-89 dagen na de eerste uitgave.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• ccm1982
Qwerty-273 schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 11:46:
Voor wat achtergrond info over TS en de bijbehorende cals:
http://www.msterminalserv...cation-Process-Part1.html
Je license server ruimt (als het goed is) de uitgegeven device-cals op tussen 52-89 dagen na de eerste uitgave.
Thanks. Alles is weer een stuk duidelijker. Maar het verhaal tussen de 52-89 dagen heeft alleen te maken met iemand die een vaste licentie heeft.

Wat ook in het artikel staat is het volgende:
The license server runs a process every 24 hours to recover CALs that have expired and place them back into the pool.

Dit gebeurt dus bij ons niet :( Erg wazig dus

Heeft iemand enig idee of hier een bepaald process voor moet draaien?

[ Voor 4% gewijzigd door ccm1982 op 04-04-2008 20:30 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
dirty workaround.... zet je terminalserver in 'per user' mode en je bent van je probleem af.

per user wordt niet getracked/afgedwongen op 2003 (2008 wel overigens)... als je een SA hebt op je ts cals mag je deze switch gewoon legaal maken.

A wise man's life is based around fuck you

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Powershell schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 22:00:
dirty workaround.... zet je terminalserver in 'per user' mode en je bent van je probleem af.

per user wordt niet getracked/afgedwongen op 2003 (2008 wel overigens)... als je een SA hebt op je ts cals mag je deze switch gewoon legaal maken.
Mee eens, wij hadden hetzelfde probleem. De eerste en tweede keer dat de licenties vol liepen heb ik het bij Microsoft gemeld en de licentieserver gereset met een nieuwe auth.nr. van MS. Maar na twee keer was ik dat een beetje zat en heb de boel omgezet naar per user (is wel duurder wanneer je meer users dan seats devices hebt natuurlijk).

Wij hebben ook SA dus ook licenties naar per user laten omzetten.

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• ccm1982
seq_uence schreef op zondag 06 april 2008 @ 19:54:
[...]

Mee eens, wij hadden hetzelfde probleem. De eerste en tweede keer dat de licenties vol liepen heb ik het bij Microsoft gemeld en de licentieserver gereset met een nieuwe auth.nr. van MS. Maar na twee keer was ik dat een beetje zat en heb de boel omgezet naar per user (is wel duurder wanneer je meer users dan seats devices hebt natuurlijk).

Wij hebben ook SA dus ook licenties naar per user laten omzetten.
Ik zal eens kijken of dit mogelijk is. Wel weer lekker hoe MS dit geregeld heeft. Hoe heb je de licenties trouwens omgezet. Heb je een SA met Microsoft of zo? Ik had van diverse bronnen gehoord dat dit niet mogelijk is.....

Mmmm. Afgelopen weekend hebben we de licensie server moeten herstarten. Hierna heb ik een x aantal licenties weer terug gekregen. Echt wazig. Is er niet een 1 of andere service die hier verantwoordelijk voor moet zijn?

[ Voor 12% gewijzigd door ccm1982 op 07-04-2008 11:58 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
gewoon op je terminalserver (tscc.msc) en dan op 'per user' mikken

das het technische gedeelte, vervolgens moet je het licentietechnische met ms afhandelen. na het eerste technische gedeelte heb je het probleem al niet meer ;)

A wise man's life is based around fuck you

• ccm1982
Powershell schreef op maandag 07 april 2008 @ 17:26:
gewoon op je terminalserver (tscc.msc) en dan op 'per user' mikken

das het technische gedeelte, vervolgens moet je het licentietechnische met ms afhandelen. na het eerste technische gedeelte heb je het probleem al niet meer ;)
Ok. Ik gaat het hier eens bespreken maar ik ben bang dat het licentietechnisch wel een probleem wordt :( Ze zijn daar niet zo makkelijk.....
Pagina: 1