Hallo beste tweakers en programmeergoden,
ik zit met het volgende;
ik werk aan een opdracht om Java te leren kennen, en het doel is om een bibliotheek te simuleren.
Ik heb 3 klassen (Boek, Lid en BibMain) waar alles in geregeld wordt.
Nu is de volgende stap het toevoegen van arrays in dit stukje code van de klasse Lid:
Het moet zo zijn dat een Lid maximaal 3 boeken tegelijk in bezit kan hebben. En ik zit eerlijk gezegd volledig vast en snap ineens niets meer van Java heb ik het idee.
Dit is wat ik nu heb:
(Het boek beval aan om van Boek, Boeken te maken. Misschien ben ik daardoor al wel in de war)
Maar vanaf dit punt zit ik dus vast. Mijn methodes kloppen ineens niet meer en ik heb geen idee hoe ik iets in die Array zet (mbv een methode) en iets eruit haal.
Via de search en google kom ik alleen op generieke dingen uit, en ik ben inmiddels zo in de war dat dat niet helpt.
Ik hoop dat jullie hulp kunnen bieden!
ik zit met het volgende;
ik werk aan een opdracht om Java te leren kennen, en het doel is om een bibliotheek te simuleren.
Ik heb 3 klassen (Boek, Lid en BibMain) waar alles in geregeld wordt.
Nu is de volgende stap het toevoegen van arrays in dit stukje code van de klasse Lid:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| public class Lid { public Lid(String naam, String adres, String postcode, String woonplaats, int idNummer, Boek boek){ this.setNaam(naam); this.setAdres(adres); this.setPostcode(postcode); this.setWoonplaats(woonplaats); this.setIdNummer(idNummer); this.setBoek(null); } private Boek boek; public Boek getBoek() { return boek; } public void setBoek(Boek boek ){ this.boek = boek; } |
Het moet zo zijn dat een Lid maximaal 3 boeken tegelijk in bezit kan hebben. En ik zit eerlijk gezegd volledig vast en snap ineens niets meer van Java heb ik het idee.
Dit is wat ik nu heb:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| private String[] boeken = new String[3]; public String[] getBoeken() { return boeken; } public void setBoeken(String[] boeken ){ this.boeken = boeken; } |
(Het boek beval aan om van Boek, Boeken te maken. Misschien ben ik daardoor al wel in de war)
Maar vanaf dit punt zit ik dus vast. Mijn methodes kloppen ineens niet meer en ik heb geen idee hoe ik iets in die Array zet (mbv een methode) en iets eruit haal.
Via de search en google kom ik alleen op generieke dingen uit, en ik ben inmiddels zo in de war dat dat niet helpt.
Ik hoop dat jullie hulp kunnen bieden!