Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Word] Tabel header met secties

Pagina: 1
Acties:

• sjaakmans
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-11 11:18
Goedemorgen,

Ik heb een word document. En daarin heb ik tabellen alleen nu moet ik op iedere pagina een andere kop- en voettekst.

Nu had ik daarvoor al gevonden dat ik met secties moet werken.Mijn tabel heeft een 'header' die op iedere pagina, waar een gedeelte van deze tabel voor komt, terug komt.

Nou is mijn probleem wanneer ik een sectie aan maak dan gaat m'n tabel header weg op de volgende pagina's, dat is niet de bedoeling. Weet iemand hoe je met secties je tabel header kan behouden zodat deze wel weer terug komt op iedere pagina?

Groeten,

Sjaakmans

Verwijderd

heb het zelf niet uitgeprobeerd, maar kijk eens naar het hoofdstukje "Continued Note in Heading Lines" op http://addbalance.com/usersguide/tables.htm.
er is geen automatische manier om de gevraagde tabelhoofding te bekomen, vziw.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2008 13:32 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Waarom zou je header/footers gebruiken als elke pagina anders is?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• sjaakmans
Nee dit zoek ik niet.

Ik heb al een tabel deze heeft een vaste header. Als je tabel achter elkaar op medere pagina's voor komt dan komt de header telkens weer terug. Maar als je je document gaat opdelen in secties en de ene helft van de tabel bevind zich in een andere sectie dan krijg je die header niet terug. Begrijp je?

Nu wil ik dat die header wel terug komt ook al is het een andere sectie.
F_J_K schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 13:31:
Waarom zou je header/footers gebruiken als elke pagina anders is?
Ik zal het proberen uit te leggen

Ik heb een document als alles op 1 pagina komt dan bestaat het document uit een header een body een footer deze dingen zijn gewoon met de hand geschreven zeg maar. Niet in de vakjes van waar word ze neer zet.

In de body zit een tabel als deze tabel uitloopt dan gaat deze op een andere pagina verder. En dan is het de bedoeling dat in de kop en voet tekst bepaalde tekst komt te staan zoals: vervolg vorige pagina, zie volgende pagina en laatste pagina. Het kan zijn dat het document uit meer dan 4 pagina's bestaat en dan moet er in een bepaalde sectie in de kop en voettekst, deze keer wel in de vakjes van word, deze bovenstaande tekst komen. Duidelijk?

Weet iemand trouwens hoe je in visual basic 1 hele pagina kan selecteren ook staat deze helemaal voor?

[ Voor 54% gewijzigd door sjaakmans op 04-04-2008 14:06 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ah, zo bedoel je (my bad). Zo uit mn hoofd ken ik 1 optie: secties + header/footer die dan altijd wordt gevuld, als je dan aanvinkt dat de eerste pagina van die sectie een afwijkende opmaak heeft kan je het dus automagisch weglaten als je maar 1 pagina hebt in die sectie.

VBA: ik begin vervelend te klinken, maar waarom zou je willen selecteren? En dan nog: een pagina is geen fatsoenlijke entiteit, want verschilt overal (een extra woord of andere opmaak -> iets valt naar de volgende pagina; of andere printer -> andere marges -> andere pagina's, etc). Zie ook http://daiya.mvps.org/wordpages.htm :P
Je wilt het dan liever wat meer gestructureerd aanpakken, al was het maar via iets als http://www.microsoft.com/...a&lang=en&cr=US&sloc=&p=1

offtopic:
Steeds groeten hoeft op ons forum niet, liever niet zelfs. Je nickname staat al bij elke post en in een telefoongesprek doe je dat toch ook niet elke keer als je aan het woord bent? ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• sjaakmans
Ja ik weet dat die anders kan zijn :p maar ik ik weet hoe je de range van het begin van een pagina kan op vragen dus dan heb je al de range van de pagina... en nu ik dit op zit te schrijven heb ik het waarschijnlijk al gevonden :p het moet denk ik met een range :p maar hoe ga ik dat voor elkaar krijgen

Want als ik dat heb dan weet ik het zo genaamde 'pagina' ;) nummer en dan kan ik daaraan een sectie koppelen en dan weer de header en de footer wijzigen.

offtopic:
Jawel ik wel altijd :p is een automatisme :p zal het niet meer doen ;) groet :p

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

In elk geval is de combinatie niet mogelijk: als je een sectieeinde in een tabel invoert wordt de tabel automatisch gesplitst in twee afzonderlijke tabellen. Ik zou het eerlijk gezegd vreemd vinden als dat anders was?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• sjaakmans
Hmm ja miss ook wel nu je er zo over gaat denken ik denk dat ik dan gewoon bij iedere sectie opnieuw een header moet toekennen aan de tabel.

Alleen dan moet ik eerst nogweten hoe ik de pagina helemaal kan selecteren ja met een range. Ik ga wel even zitten vogelen hoe ik dat ga doen. In ieder geval bedankt jullie hebben me wel op weg geholpen om er met mij over na te denken.

Ik heb het hoe ik een pagina kan selecteren misschien wel handig voor de mensen die het ook nog een keer nodig hebben:

Visual Basic:
1
ActiveDocument.Range(Start:=Selection.GoTo(1, 1, PAGNINUMMER1).Start, End:=Selection.GoTo(1, 1,PAGINAMUMMER2).Start).Select

[ Voor 26% gewijzigd door sjaakmans op 04-04-2008 15:18 ]

Pagina: 1