[Win 2k3]SMS-Gateway opzetten met 3310

Pagina: 1
Acties:
  • 223 views

• Dhr_Soulslayer
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-02 11:11
Hallo,

Ik heb wel eens gehoord dat het mogelijk moet zijn om bijvoorbeeld een hele oude telefoon in dit geval een Nokia 3310 en die aan een Windows 2003 Server te hangen en elke keer als de server een fout in zijn logboek schrijft dat de nokia dan een smsje verstuurd naar een vooraf bepaald nummer. Heeft iemand hier ervaring mee? of heeft iemand dit al eens draaien?

Grtz,
Dhr_Soulslayer

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:11
Zou kunnen ja. Er bestaat software om vanaf je PC te sms-en, en al helemaal voor Nokia. Het enige wat ik me dan afvraag of ze die nog wel ondersteunen met hun PC Suite.

Verder; als ik me niet vergis kan je in de eventviewer bepaalde taken (applicaties) knopen aan events. Dat kan in ieder geval bij Vista, maar volgens mij kon dat ook wel bij 2k3.

Met wat macro/api knutselwerk kan je heel wat.

• pazzje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:33
Je zou ook gebruik kunnen maken van e-mail to sms
Om e-mail te kunnen ontvangen op je GSM moet je eerst een SMS-bericht met de inhoud EMAIL ON naar het verkorte nummer van je gsm netwerk sturen.
KPN: 969
Hi: 321
Vodafone: 125
T-Mobile: 888
Orange 126

Na een paar seconden ontvang je een bevestiging terug met daarin je ‘mobiele’ e-mail adres en een bevestiging dat de e-mail ontvangst op je GSM is geactiveerd.

Standaard ontvang je alleen de header en het subject ofwel de titel van het emailbericht als SMS bericht. Wil je ook de inhoud van de email ontvangen dan moet je onderstaande bericht versturen naar het verkorte nummer van je netwerk:

EMAIL BODY

Aantal limiteert het aantal SMS berichten. Een SMS bericht is immers maximaal 160 tekens lang.

Bijvoorbeeld voor Vodafone wil je de inhoud van de email in maximaal 5 SMS berichten ontvangen.

SMS dan:

EMAIL BODY 5 naar 125.

Vergeet niet dat elk SMS bericht je wel geld kost.

Uiteraard moet je je mail nog zo instellen dat de email doorgestuurd wordt naar je ‘mobiele’ emailadres

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:26

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Mja, leuk, maar moet je nu echt het forum onder kalken met die oplossing :|

Dit topic is gesloten.