[iMac] Scherm defect?

Pagina: 1
Acties:

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 17:10

YellowCube

Wait...what?

Topicstarter
Sinds vanmorgen vertoont mijn Intel Core Duo iMac (MacOSX 10.4) het volgende beeld:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/aOoIpjeJR6j6VA0Qs9ZZ8L0i/full.jpg
(ik heb 'm even in deze modus staan omdat ik dan via FW bestanden naar m'n MacBook kan halen)

als ik normaal opstart krijg ik de mededeling dat de computer opnieuw opgestart moet worden (zij het via de resetknop of door 3 seconden de powerknop ingedrukt te houden). Nadat ik dat 3 keer gedaan had met bovenstaande resultaat heb ik het maar opgegeven.
Ik ben nog niet genoeg thuis in het innerlijk van m'n Mac en de software, dus ik vroeg me af of dit kan wijzen op een driver probleem (het probleem is vannacht tijdens een download opgetreden) of is dit hardwarematig en wordt het een ritje naar de winkel?

zoek op dit probleem is ietwat lastig. Hoe omschrijf ik dit en 99% van de dingen die je vind heeft betrekking op de bekende problemen met de 2G iMacs

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• teun-v
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

Dat ziet er niet best uit, ik weet niet welke iMac je precies hebt, maar probeer eerst eens de Apple Hardware Test Heb je nog garantie? dan zou ik toch denk ik direct na de test even contact met de winkel opnemen of Apple zelf even bellen

Ook gek op Ovalracen? | Canon EOS 350 D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 | Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro | Canon EF 70-200 F/2.8L USM | >Blog< |

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-02 16:13

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Lijkt op een niet goed aangesloten kabeltje ofzo :O Misschien te warm geworden?

If it aint fixed, it's broken.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Als je displaycorruptie krijgt in de Target Disk Mode dan zit er waarschijnlijk hardwarematig iets niet helemaal lekker. Wat je zou kunnen proberen is een PRAM/NVRAM reset, maar waarschijnlijk zal dat niet helpen. De Apple Hardware Test, zoals teun-v voorstelt, is ook een mogelijkheid om te achterhalen wat er precies aan de hand is.

Als je normaal opstart en je krijgt de kernel panic, wanneer is dat precies? Krijg je het als het scherm nog grijs is, wanneer het Apple logo zichtbaar is, wanneer het scherm blauw wordt?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Topicstarter
De kernel panic (da's dus een kernel panic...weer wat geleerd) krijg ik nadat het Apple icoontje verschijnt (start, grijs scherm, grijs scherm met apple icoon, kernel panic). Je ziet bij het verschijnen van het icoontje al dat het fout is.

dank voor de antwoorden. De hardware test laat ik voor wat het is, ga er wel direct mee naar de winkel.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Verwijderd

zou em ff voor de zekerheid uurtje unplugged laten en dan weer testen en als het dan weer zo is dan pas naar de winkel. Heb al een tweetal keren met defecte hardware in een winkel gestaan en dat het toen wel weer gewoon werkte 8)7

embarrasing moments -O-

(maar scheelt je vooral een hoop gesjouw al denk ik niet dat dat de oplossing is hoor)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2008 10:40 ]

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Topicstarter
ding heeft de hele nacht van de stroom gestaan. Resultaat vanmorgen was hetzelfde.
Daarmee is de kans dat ie dadelijk in de winkel plots feilloos werkt natuurlijk niet afgenomen.

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Topicstarter
en de iMac is weer terug van reparatie.
Een kapotte videokaart bleek de oorzaak.

Verwijderd

YellowCube schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 10:21:
en de iMac is weer terug van reparatie.
Een kapotte videokaart bleek de oorzaak.
was het een 24" imac ?

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Als het een Core Duo is kan het geen 24" iMac zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door Frietsaus op 26-04-2008 10:49 ]

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Topicstarter
het is een 24" iMac. Een witte, zo'n 2 maanden voor de huidige uitkwam gekocht.

Pagina: 1