[XP]Oneindige boot-loop + herkennen software nieuwe install?

Pagina: 1
Acties:

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:03
Nadat gisteren mijn PC vast liep tijdens een bewerking in XP staat mijn PC (Windows XP op een wat oude Pentium4 processor) in een boot-loop.

Opstarten gaat, ik krijg het zwarte windows xp scherm te zien en dan start hij weer opnieuw op. Dit gaat zo oneindig door. Tips iemand? Veilige modus e.d. helpen niet.

Nog een vraag: stel dat ik windows XP opnieuw isntalleer zonder formatteeren van de harde schijf, kan ik XP mijn reeds geinstalleerde software laten herkennen?

dank!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-02 00:27

Big Womly

Live forever, or die trying

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al doorgenomen?
Een van de eerste dingen die ik altijd voorstel is memtest.
En volgens mij kun je XP niet opnieuw installeren zonder alle info over je geïnstalleerde software kwijt te raken. Het register wordt overschreven als ik me niet vergis, dus alle info ben je kwijt.
Vele programma's gaan wel het register terug invullen wanneer ze worden opgestart (maar hou je installatieCD's in de geburen)

@storeman
Als hij niet formatteerd hoeft hij het zelfs niet op een andere partitie installeren, dan blijven de programma's gewoon in je Program Files map staan.

[ Voor 27% gewijzigd door Big Womly op 04-04-2008 08:53 ]

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:11
je oude software is onbruikbaar in nieuwe versie, zoals mbsaerens al zegt. Je kunt wel op een andere partitie installeren, zodoende kun je al je data nog wel benaderen (dus min of meer ook zien welke sw er geinstalleerd is).

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

• Tommasso
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-11-2025
Ik denk niet dat het door fout memory komt. volgensmij heeft Batsu zijn windows installatie kapot gemaakt. Als WinXP dan opstart loopt, krijgt het waarschijnlijk een bluescreen. Daarna start windows automatisch op. dit is anders intestellen door voor het opstarten van windows op F8 te drukken en dan de instelling automatisch opstarten bij fout (oid) uit te zetten.

Verder:
als je windows opnieuw installeerd wordt het registery opnieuw overgeschreven. je kan de programma's dan wel weer opnieuw installeren. ik denk dat de meeste instellingen na het herinstalleren wel weer doen

• Batsu
Tommasso schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 08:51:
Ik denk niet dat het door fout memory komt. volgensmij heeft Batsu zijn windows installatie kapot gemaakt. Als WinXP dan opstart loopt, krijgt het waarschijnlijk een bluescreen. Daarna start windows automatisch op. dit is anders intestellen door voor het opstarten van windows op F8 te drukken en dan de instelling automatisch opstarten bij fout (oid) uit te zetten.

Verder:
als je windows opnieuw installeerd wordt het registery opnieuw overgeschreven. je kan de programma's dan wel weer opnieuw installeren. ik denk dat de meeste instellingen na het herinstalleren wel weer doen
oke dank allemaal!

Ik zal die F8 eens proberen.

ja programma's kan ik wel opnieuw installeren maar dat is zon klote werk. Heb stiekem zo'n 30 programma's gedownload via het net... ga er maar eens aan staan... nou ja, ik ga vanavond (zit nu op mn werk) wel even aan de slag! Nog ebdankt voor die handleiding trouwens!

• 4ourty2
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Dit lijkt op een driver probleem. Hij probeert tijdens dat scherm de drivers te laden als dat niet goed gaat reboot je pc. Wat je eventueel ook zou kunnen proberen is een aantal apparaten eruit halen.
Bijvoorbeeld webcams externe geluidskaarten (onboard geluidskaart uitschakelen op je moederbord) dus gewoon moederbord, processor, ram (1 reepje want het zou ook een geheugen probleem kunnen zijn), videokaart, harddisk en toetsenbord. (dit is wat ik eerst zou proberen voor ik windows opnieuw ging installeren)

Verwijderd

wat je eventueel ook kan doen, is de cmos batterij ereven 5 minuten uithalen . er opnieuw indoen. en dan is proberen op te starten dit wil zoiets ook wel is verhelpen . ;)

suc6 ermee

• Batsu
Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 11:31:
wat je eventueel ook kan doen, is de cmos batterij ereven 5 minuten uithalen . er opnieuw indoen. en dan is proberen op te starten dit wil zoiets ook wel is verhelpen . ;)

suc6 ermee
wie??

waar kan ik die batterij vinden??

• 4ourty2
  • Niet online
Batsu schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 11:43:
[...]

wie??

waar kan ik die batterij vinden??
Hij bedoelt de batterij op je moederbord.
Ik vermoed alleen dat dit niet gaat helpen maar je kunt het proberen. Niet geschoten is altijd mis.

• Batsu
Helaas

ik bleek een unmountable boot device te hebben. geen idee wat het is maar formatteren was de enige optie.
dus alles kwijt.
Toch allen bedankt

groet

• 4ourty2
  • Niet online
Batsu schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 18:20:
Helaas

ik bleek een unmountable boot device te hebben. geen idee wat het is maar formatteren was de enige optie.
dus alles kwijt.
Toch allen bedankt

groet
Je had niet perse moeten formatteren hoor. Maar een unmountable boot device betekent dat je of van het verkeerde device boot of dat je moederbord je boot device niet goed herkent. Just so you know.

• Batsu
Helaas heb ik na installeren e.d. een neiuw probleem.

Hij hangt spontaan. Er is geen peil op te trekken. Ik hoor een (mechanische) klik en het systeem bevriest! Hoe kan ik er achter komen waar dit aan ligt?
Ik vermoed zelf dat het aan de harde schijf (windows partitie) ligt....

• 4ourty2
  • Niet online
Batsu schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 09:51:
Helaas heb ik na installeren e.d. een neiuw probleem.

Hij hangt spontaan. Er is geen peil op te trekken. Ik hoor een (mechanische) klik en het systeem bevriest! Hoe kan ik er achter komen waar dit aan ligt?
Ik vermoed zelf dat het aan de harde schijf (windows partitie) ligt....
Hoe lang duurt het voor dit gebeurt.
Gebeurt het op random moment of op een specifiek bootmoment?
Je kunt je harddisk testen door bijv. Seatools te gebruiken. Dit is een harddisk analyzer voor seagate en maxtor schijven. Als je een ander merk schijf hebt moet je hun tool even opzoeken.

• Batsu
UlyssesNL schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 10:15:
[...]

Hoe lang duurt het voor dit gebeurt.
Gebeurt het op random moment of op een specifiek bootmoment?
Je kunt je harddisk testen door bijv. Seatools te gebruiken. Dit is een harddisk analyzer voor seagate en maxtor schijven. Als je een ander merk schijf hebt moet je hun tool even opzoeken.
random. Soms doet hij het een paar uur, soms 5 minuten.
zal de tool eens gaan gebruiken vanavond dank!

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Dit komt op zich wel overeen met je unmountable boot device. Ik gok dat je harde schijf zijn langste tijd heeft gehad.
Advies: alles wat je nog nodig hebt/belangrijk is backuppen en die schijf DAARNA pas checken met een tooltje!

[ Voor 3% gewijzigd door Wokkels op 08-04-2008 10:27 ]

Permanent wintericon!

• Batsu
Wokkels schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 10:27:
Dit komt op zich wel overeen met je unmountable boot device. Ik gok dat je harde schijf zijn langste tijd heeft gehad.
Advies: alles wat je nog nodig hebt/belangrijk is backuppen en die schijf DAARNA pas checken met een tooltje!
ok dank!

vanochtend al alles gebackupped. Was niet zo veel aangezien hij net geformatteerd was...

• Batsu
mmmm apparaat werkt nu weer zonder problemen....
maar even afwachten weer! Dank allemaal!
Pagina: 1