Ik zou graag een netwerk willen opzetten tussen 2 caravans die ongeveer 50 meter van elkaar staan op een camping. In de ene caravan is een adsl verbinding aanwezig en de vraag is hoe de andere caravan daar gebruik van kan maken. Via een gewone wifi verbinding is vanwege de afstand waarschijnlijk niet haalbaar. Ik dacht al aan 2 routers met een externe antenne maar of dat wat is? Wie heeft er suggesties hoe aan te pakken?
Geen mogelijkheid om gewoon een kabeltje te leggen?
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Verwijderd
Moeten dat routers zijn? Twee simpele access points kan toch ook?Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 01:13:
Ik dacht al aan 2 routers met een externe antenne maar of dat wat is? Wie heeft er suggesties hoe aan te pakken?
Als die wds ondersteunen kan dat ook ja.Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 01:29:
Twee simpele access points kan toch ook?
Maar daarnaast zijn routers vaak net zo duur, dan niet goedkoper dan accesspoints.
Maarja, daarnaast zal je die internet verbinding ook nog moeten delen (waarbij je dus automatisch op een router uitkomt).
Maar om voor 50 meter in de buitenlucht en 2 dunne caravan wandjes nou allemaal extra antennes enzo aan te gaan schaffen..
Probeer het nu gewoon eens met een router in de caravan waar die internetlijn ligt, en gewoon met een laptop in de die andere caravan, en kijk of het lukt.
[ Voor 9% gewijzigd door job op 04-04-2008 01:47 ]