Doel van dit toppic is controleren of ik het wel helemaal snap
Ik heb op een server een folder aangemaakt \\goofy\users$
In deze folder komen alle home folders van de gebruikers.
Op deze folder geef ik de volgende rechten
Share
Everyone = RO
Admin = FC
NTFS
everyone = List
Admin = FC
Onder de map users maak ik de gebruikers aan.
ik heb nu dus een map \\goofy\users$\To_Tall
Rechten zijn gelijk als hier boven alleen gebruiker To_Tall krijgt extra rechten op de map; in de vorm van Read\Write
Nu kunnen alleen de admins bij deze map komen alle overige gebruikers kunnen wel de eerste map listen maar kunnen geen bestanden openen.
Ik heb hiervoor inheritable uitgezet.
Als ik deze aan zet dan heeft of de groep everyone full control. of niemand behalve de admin groep kan bij deze bestanden komen.
Tenzij ik natuurlijk ook hier de gebruiker To_Tall bij zet.
inheritable Premissions overrullen dus de share Premissions waardoor inheritable Premissions voor shares altijd uit hoort te staan..
MS webbie heeft 1001 topcis over sharing dat weet ik. en daar lees ik ook. daarom dit topic om te zien of ik het wel begrijp
Ik heb op een server een folder aangemaakt \\goofy\users$
In deze folder komen alle home folders van de gebruikers.
Op deze folder geef ik de volgende rechten
Share
Everyone = RO
Admin = FC
NTFS
everyone = List
Admin = FC
Onder de map users maak ik de gebruikers aan.
ik heb nu dus een map \\goofy\users$\To_Tall
Rechten zijn gelijk als hier boven alleen gebruiker To_Tall krijgt extra rechten op de map; in de vorm van Read\Write
Nu kunnen alleen de admins bij deze map komen alle overige gebruikers kunnen wel de eerste map listen maar kunnen geen bestanden openen.
Ik heb hiervoor inheritable uitgezet.
Als ik deze aan zet dan heeft of de groep everyone full control. of niemand behalve de admin groep kan bij deze bestanden komen.
Tenzij ik natuurlijk ook hier de gebruiker To_Tall bij zet.
inheritable Premissions overrullen dus de share Premissions waardoor inheritable Premissions voor shares altijd uit hoort te staan..
MS webbie heeft 1001 topcis over sharing dat weet ik. en daar lees ik ook. daarom dit topic om te zien of ik het wel begrijp
A Soldiers manual and a pair of boots.