Toon posts:

Overclock op een E6600

Pagina: 1
Acties:
  • 803 views

Verwijderd

Topicstarter
de twee cores draaien standaard op 2.8 mhz met een fsb van 266
en voltage 1.3 (dacht ik)

Nu ga ik eensfijn over klokken en zet de divider op 2 multiplier op 9 en fsb 400+
Met wat spelen met de instellingen van mijn ballistix geheugen op een Ga 965p ds3

draai ik en mijn ststeem start op.
Ik werk met een waterkoeling setje van acetec en het water wat van de cpu afkomt wordt niet heter dan 23 graden (na 2 uur prime) en cpu zelf is 45 graden beide cores

Ik doe een sisoft cpu arithmetic test, en het gaat erg goed, en de specs zijn zeer goed.

Ik doe een 3dmark, en dat is waar het misgaat.

Systeem
e6600 op een ga 965pds3 borje
vista ult x64
2x seagate 250 raid 0
2x 1 gig crucial balistix
VGA is een EVGA 8800GTS 640
In een heele mooie zwarte kast met een paar luchtgaten en,.,.(offtopic)

maar zonder oc gewoon stock speeds score 3dmark 11000
Maar naarmate ik de pc opfok gaat deze gestaag in 3d mark score naar benee.

Aan mijn geheugen kan het liggen maar ik heb al gedraaid met heel er relaxte settings en daar ging de score niet van veranderen.
De CPU zelf ?? Draait voor de rest goed, prime op een te hoge fsb en draait rustig vier uurtjes door zonder een error, wil wel langer hoor maar ik heb ook een leven en het stotterd zo erg als je een
beetje je pron wil kijken.
Ook heb ik nogmaals gestest zonder thermal monitoring en eist
De vga kaart is nieuw.

Mijn gedachtengang is als volgt

Het lijkt erop dat ik iets verzuip, te veel doorvoer en er is iets in mijn syteem dat het niet aankan.
Data BUS ??
Ik heb een keer een review gelezen daar in werdt het zelfde probleem beschreven, helaas kan ik datt niet meer vinden.
Zou iemand raad weten, voor deze verstokte CP nerd,
Ik heb een vriendin en die lijd eronder geestelijk en vooral mentaal.
Doe het niet voor mij,, maar doe het dan voor haar

Verwijderd

Stock is 2.4 GHz. MHz is iets uit het 386 tijdperk.

Verwijderd

Topicstarter
Leuk , ja foutje
Maar het is een serieuse vraag.
En het enige wat jij kan doen is een opmerking maken over een stomme fout.
Ja ik zie waarom ze jou moderator hebben gemaakt. rofl

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:58
Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 00:29:
Leuk , ja foutje
Maar het is een serieuse vraag.
En het enige wat jij kan doen is een opmerking maken over een stomme fout.
Ja ik zie waarom ze jou moderator hebben gemaakt. rofl
Doe ff normaal ofzo? :|

Verwijderd

denk je dat de manier waar op jij je start topic hebt getypt een moderator serieus andwoord gaat geven ?

laat staan na het berichtje wat jij geeft op een fout die jij hebt gemaakt .....

volgens mij moet je bepaalde waarde's zoals pci snelheden zelf vast zetten ectra
en niet op auto laten staan !!

Verwijderd

Zet je vCore eens wat hoger waarschijnlijk heb je veel vdroop.

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Probeer eens wat minder te overklokken, je gaat van 266Mhz fsb naar 400Mhz fdb in eens. (daar ben je dus aan het verzuipen :) ) Dat is niet slim, en test je onderdelen op hun maximale kunnen zodat weet wat ze los van elkaar kunnen halen. En doe dit in stapjes, en verhoog de vcore als het nodig is en je temps het toe laten.

Ik zou wat meer inlezen als ik jou was, er is veel te vinden hier op het forum en met google. suc6 ;)

En verander die foutje even, is nogal slordig van dat soort fouten. (let ook op hoofdletters in aanduidingen)

[ Voor 28% gewijzigd door mad_max234 op 04-04-2008 00:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
ah replies,.,.
Minder overklokken, tuurlijk ik ben ook niet ineens op 400 beland.
Steeds ee stukje hoger

En over het voltage deze staat nu op 1,47 ook heb ik 1,522 geprobeert.
En Ja ik heb de pci busses fixed 33/66/100
Anders had ik deze oc van 400 al helemaal niet kunnen halen.

En werk aan de foutjes ghehe

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2008 00:45 ]

Verwijderd

Trekt je voeding het wel?

Verwijderd

Topicstarter
voeding is een tagan stealth 420 watt.
Zou die tegen stribbelen ??

Verwijderd

Topicstarter
Over het inlezen dat heb ik wel gedaan maar kan er verder over dit fenomeen niets vinden. Ja reviews en oc guides. Maar daar ben ik al klaar mee.

Verwijderd

Hou eens op met je topic schoppen. Er zit ook een Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knop bij je vorige post.

Als je je systeem verdenkt van een tragerwordende bak dan moet je eens terugklokken en kijken wat het effect is. Overclocken is niet per definitie een sneller systeem, bij hogere FSB's gaan timingen raar doen met je geheugen, en de overige onderdelen. Daarom moet je je systeem eens nader controleren.

Suc6 :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 00:45:
voeding is een tagan stealth 420 watt.
Zou die tegen stribbelen ??
Normaal gesproken moet die je setup wel draaien alhoewel die 8800GTS ook aardig aan je voeding loopt te slurpen.

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel.
Voor de moeite alleen heb ik niet veel aan deze post van je.
Ja sorry voor het Twee keer posten.
Maar ik weet dat de conroe sneller kan draaien, ballistix stripjes kunnen dat ook.
De chipset blijven gestaag op de zelfde snelhed maar ik heb de chipset idd meer vermogen gegeven.
En ik heb het idd verder bekeken.

En ja bij een hoog fsn en een strakke timing van je geheugen dat is niet in orde nee,. Maar zoals je boven leest in een van de vorige posts. draai ik met RELAXTE timings 5.5.5.16

Verwijderd

Topicstarter
Ja Sig ,
Thank you.

Hij trekt het ook wel. het is ook een stabiel syteem draai games videos etc. Maar als ik 3d mark doe.
Dan is het lager naarmate de OC hoger is.

Verwijderd

Nou doe je het weer. Dubbelposten is niet de bedoeling hier. Lees aub de regels van het forum eens.
Verder: toon eens wat respect voor je medeforumgebruikers en ook de crew. Je maakt geen vrienden zo.

Verwijderd

Iets met hoe hoger de OC hoe lager de lowest framerate, terwijl raargenoeg de FPS juist wel weer omhoog gaan. 3Dmark moet niet je maatstaf zijn, doe een intensieve game, daar merk je het veel meer bij.
ballistix stripjes kunnen dat ook.
RELAXTE timings 5.5.5.16
Precies die intel-mentaliteit weer, waarbij het opschroeven van de FSB een enorm koud kunstje is zonder je maar ook verder te verdiepen in de rest van je setup. Daarom zijn er nog steeds diehards die voor AMD kiezen omdat simpelweg hier meer avontuur in te beleven valt. Omdat je nu puur je FSB omhooggooit en je niet snapt waarom je 3Dmark score zakt, ga ik je niet eens uitleggen meer hoe je je OC nu perfectioneert. Dat vereist inzet en kennis, en niet zomaar wat settings switchen in de hoop dat het dan maar draait.

Oc'en is een kunst, in zoverre een kunst dat je dit soort dingen ook weet te onderscheppen, dat je bijv terugklokt om uit te zoeken waar het probleem exact ligt. Gevoelsmatig denken dat je de bus volstopt kom je nergens mee natuurlijk.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2008 01:11 ]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-05 21:49
Dat de Conroe sneller kan draaien betekend per definitie NIET dat deze op jouw systeem sneller is! Dat bedoelt lism te zeggen. Overigens zegt 3dMark niet alles, probeer ook eens een Prime test bijvoorbeeld.

Daarnaast zijn je posts vrij organistatieloos, probeer ze eens beter te orgraniseren en beter je posts door te lezen voor je op Verstuur bericht klikt, want zo moet ik jouw post zo ongeveer 3x lezen voordat ik er uberhaupt iets van snap!

Verwijderd

Topicstarter
Oh jongens even voor de duidelijkheid als i k nog een bericht zit te typen is er al een replie tussen gekomen
. En daar reageer ik dan op. Kom op het is niet hier mijn bedoeling om de mods op mij af te roepen .

Lism, 3dmark is ook niet mijn echte maatstaaf, maar het is wel een probleem. dat de score lager wordt naarmate de Oc hoger is. En dat heeft het systeem ook bij oa games zoals suprem commander of crysis

Johan , wat bedoel je met een Intel mentaliteit .
maar laat ook maar ik kom er zelf wel uit.

Ten eerste ik pas de settings aan en dat was best wel te lezen in de vorige posts (jeroen)
Ten tweede sluit dit topic maar. Ik heb hier heel weinig aan. Omdat er niet veel zijn die begrijpen waar ik het over heb. SIG daarintegen wel.
Maar dat terzijde. Ik had echt gehoopt dat iemand hier een zinnig antwoord kon geven ipv me als noob te behandelen en dat dit de eerste keer is dat ik een cmos programmeer. En te gaan vertellen in een OC vraagstuk dat jij het antwoord wel weet maar mij dat niet wil vertellen omdat jij het lauw water op het gebied van OC hebt uitgevonden. Ik vind dit jammer. En treurig net de eerste keer dat ik hier binnen kom meteen een drama dat ik per ongeluk meerdere keren post. Een moderator die geen antwoord post maar een opmerking over een typfout. Jongens Ik lees de regels en zoietsmogen wij niet. Dus ook mods niet. Maar het doet er eigenlijk niet toe.
Ik neem aan dat jullie je weg zelf wel vinden.

dag

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2008 01:27 ]

Verwijderd

Daarom is er de mogelijkheid hier om je posts aan te passen ;)

• alex3305
Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 01:11:
Oh jongens even voor de duidelijkheid als i k nog een bericht zit te typen is er al een replie tussen gekomen
. En daar reageer ik dan op. Kom op het is niet hier mijn bedoeling om de mods op mij af te roepen .

Lism, 3dmark is ook niet mijn echte maatstaaf, maar het is wel een probleem. dat de score lager wordt naarmate de Oc hoger is. En dat heeft het systeem ook bij oa games zoals suprem commander of crysis
Je kunt je post dan alsnog editen! Want ik zie onder andere 2x achter elkaar 2 replies achter elkaar!

Daarnaast is 3DMark wel je maatstaf als je het een probleem vindt. Daarnaast is het helemaal niet zo dat wanneer je score lager wordt je computer ook trager is geworden of dat games trager draaien. Zoals ik ook al zei, probee een Prime test uit of test het uit met een benchmark test in Supreme Commander of Crysis ipv 3DMark.

Verwijderd

Topicstarter
prime heb ik gedaan , lees eerste post aub

• alex3305
Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 01:23:
prime heb ik gedaan , lees eerste post aub
Ook gekeken of je snelheid verbeterde? :D

EDIT: En dat zie je waar?! Ach ja, ga ook eens het OC forum lezen!

[ Voor 15% gewijzigd door alex3305 op 04-04-2008 01:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja Alex het probleem van hoge OC lage performance, blijft bestaan,
Dus ik bevind me een beetje in een zwart gat, ik zie de bandbreedte van het geheugen omhoog gaan. Sisoft sandra geeft aan dat de cpu vele malen sneller is. alleen bij games dx10 apps is de performance minder

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 01:32:
ja Alex het probleem van hoge OC lage performance, blijft bestaan,
Dus ik bevind me een beetje in een zwart gat, ik zie de bandbreedte van het geheugen omhoog gaan. Sisoft sandra geeft aan dat de cpu vele malen sneller is. alleen bij games dx10 apps is de performance minder
Dan denk ik toch dat of de CPU die OC niet trekt of de voeding stort in op de 12V lijn.

Verwijderd

Topicstarter
nvm

Verwijderd

Topicstarter
SIG ik zal het nameten
Ben zo terug met de waardes

Verwijderd

Dit topic voldoet werkelijk niet aan de voorwaarden hier. Het is hier geen helpdesk. Ga eens wat onderzoek doen voordat je weer iets post of begint!

:/

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 03:06:
Dit topic voldoet werkelijk niet aan de voorwaarden hier. Het is hier geen helpdesk. Ga eens wat onderzoek doen voordat je weer iets post of begint!

:/
Ben je ook al moderator hier?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 03:56:
[...]

Ben je ook al moderator hier?
tijd voor een slotje }:O

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Inderdaad.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit gaat inderdaad nergens over, maar de laatste vier posts zijn nou niet bepaald beter dan waar de topicstarter mee komt :/

TS:
Op GoT verwachten we dat je zelf op onderzoek gaat voordat je een topic opent, en als je een topic opent dat je volledig bent, de boel een beetje verzorgt en dat je je houdt aan de GoT Huisregels, dus niet nodeloos je topic omhoogschopt door meermaals achter elkaar te posten.

Hier post je sowieso in het verkeerde subforum als je het over overclocken wilt hebben (waar dacht je dat Tweaking, Cooling & Overclocking Algemeen anders voor bedoeld was?), je geeft onjuiste specs weer ("mhz" vs GHz is een slordigheidsfout, maar 2.8 vs 2.4 duidelijk niet), je text is zo onduidelijk dat het moeilijk leesbaar wordt - met als gevolg mensen die inderdaad info in je topicstart over het hoofd zien - en na je topicstart heb je (muv grotendeels onterechte kritiek op anderen) zo goed als geen eigen inzet getoond. Zo gaat het dus niet op GoT :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.