de twee cores draaien standaard op 2.8 mhz met een fsb van 266
en voltage 1.3 (dacht ik)
Nu ga ik eensfijn over klokken en zet de divider op 2 multiplier op 9 en fsb 400+
Met wat spelen met de instellingen van mijn ballistix geheugen op een Ga 965p ds3
draai ik en mijn ststeem start op.
Ik werk met een waterkoeling setje van acetec en het water wat van de cpu afkomt wordt niet heter dan 23 graden (na 2 uur prime) en cpu zelf is 45 graden beide cores
Ik doe een sisoft cpu arithmetic test, en het gaat erg goed, en de specs zijn zeer goed.
Ik doe een 3dmark, en dat is waar het misgaat.
Systeem
e6600 op een ga 965pds3 borje
vista ult x64
2x seagate 250 raid 0
2x 1 gig crucial balistix
VGA is een EVGA 8800GTS 640
In een heele mooie zwarte kast met een paar luchtgaten en,.,.(offtopic)
maar zonder oc gewoon stock speeds score 3dmark 11000
Maar naarmate ik de pc opfok gaat deze gestaag in 3d mark score naar benee.
Aan mijn geheugen kan het liggen maar ik heb al gedraaid met heel er relaxte settings en daar ging de score niet van veranderen.
De CPU zelf ?? Draait voor de rest goed, prime op een te hoge fsb en draait rustig vier uurtjes door zonder een error, wil wel langer hoor maar ik heb ook een leven en het stotterd zo erg als je een
beetje je pron wil kijken.
Ook heb ik nogmaals gestest zonder thermal monitoring en eist
De vga kaart is nieuw.
Mijn gedachtengang is als volgt
Het lijkt erop dat ik iets verzuip, te veel doorvoer en er is iets in mijn syteem dat het niet aankan.
Data BUS ??
Ik heb een keer een review gelezen daar in werdt het zelfde probleem beschreven, helaas kan ik datt niet meer vinden.
Zou iemand raad weten, voor deze verstokte CP nerd,
Ik heb een vriendin en die lijd eronder geestelijk en vooral mentaal.
Doe het niet voor mij,, maar doe het dan voor haar
en voltage 1.3 (dacht ik)
Nu ga ik eensfijn over klokken en zet de divider op 2 multiplier op 9 en fsb 400+
Met wat spelen met de instellingen van mijn ballistix geheugen op een Ga 965p ds3
draai ik en mijn ststeem start op.
Ik werk met een waterkoeling setje van acetec en het water wat van de cpu afkomt wordt niet heter dan 23 graden (na 2 uur prime) en cpu zelf is 45 graden beide cores
Ik doe een sisoft cpu arithmetic test, en het gaat erg goed, en de specs zijn zeer goed.
Ik doe een 3dmark, en dat is waar het misgaat.
Systeem
e6600 op een ga 965pds3 borje
vista ult x64
2x seagate 250 raid 0
2x 1 gig crucial balistix
VGA is een EVGA 8800GTS 640
In een heele mooie zwarte kast met een paar luchtgaten en,.,.(offtopic)
maar zonder oc gewoon stock speeds score 3dmark 11000
Maar naarmate ik de pc opfok gaat deze gestaag in 3d mark score naar benee.
Aan mijn geheugen kan het liggen maar ik heb al gedraaid met heel er relaxte settings en daar ging de score niet van veranderen.
De CPU zelf ?? Draait voor de rest goed, prime op een te hoge fsb en draait rustig vier uurtjes door zonder een error, wil wel langer hoor maar ik heb ook een leven en het stotterd zo erg als je een
beetje je pron wil kijken.
Ook heb ik nogmaals gestest zonder thermal monitoring en eist
De vga kaart is nieuw.
Mijn gedachtengang is als volgt
Het lijkt erop dat ik iets verzuip, te veel doorvoer en er is iets in mijn syteem dat het niet aankan.
Data BUS ??
Ik heb een keer een review gelezen daar in werdt het zelfde probleem beschreven, helaas kan ik datt niet meer vinden.
Zou iemand raad weten, voor deze verstokte CP nerd,
Ik heb een vriendin en die lijd eronder geestelijk en vooral mentaal.
Doe het niet voor mij,, maar doe het dan voor haar