DVD speler leest geen DVD-RW's

Pagina: 1
Acties:

• Wokkel_NL
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-02 09:07
Hey jongens,

sorry dat ik jullie blijf lastig vallen over dezelfde laptop.
Jullie denken mischien "oh daar heb je hem weer, te lui om te googelen" Maar dat heb ik al gepobeerd, Ik heb ook op Compaq en on TOSHIBA gekeken voor een firmware update van mijn
CD/DVD combo drive (TOSHIBA DVD-ROM SD-2512) Ik heb het over mijn laptop (Compaq Presario R3000)

wat nou het probleem is is dat zodra ik er een gebrande dvd (DVD RW) in stop met allemaal Data leest hij hem niet, als ik klik op CD/DVD-Rom Station (D:) dan is het venster helemaal leeg.
Als ik hem dan in mijn desktop doe, zie ik wel alle data.

Hoe kan dit?
(Hij leest wel gewoon cd's, hoe heb ik anders vanmiddag windows xp kunnen instaleren)

Alvast bedankt jongens,
Pieter

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Eventjes een verhuizing van Complete Systemen & Laptops » Opslagmedia & I/O Controllers, omdat dit wel duidelijk om opslagmedia gaat. :)

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Krijg je ook de inhoud van een geperste DVD te zien? Dus niet een door jou gebrande DVD, maar een orgineel. Mochten orginele DVD's wel gelezen worden, probeer dan eens een DVD op lagere snelheid te branden dat wil wel eens helpen. Als laastste mogelijkheid heb je nog incompatibiliteit, je zou om dit uit te sluiten eens een ander merk DVDR kunnen proberen.

Als dit ook niet gaat dan vrees ik dat je drive gewoon niet meer in orde is.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Dat had ik ook. Met SP2 voor XP te installeren was het gefixed... (vreemd genoeg)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2008 09:24 ]

• Wokkel_NL
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-02 09:07
Service pack 2 staat op die dvd :P
Maar ik zal hem via het netwerk delen en overzetten.
Mocht dat niet werken probeer ik het door een dvd te pakken die op een lagere snelheid is gebrand.
oja, geperste DVD's werken wel

Mmm.. Service pack 2 instaleren verhielp het probleem niet.
Helaas heb ik geen andere DVD-RW's hier liggen.

(Hoe weet ik wanneer mijn laptop trouwens oververhit raakt?)

[ Voor 39% gewijzigd door Wokkel_NL op 04-04-2008 16:58 ]