Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-06 00:20
Hopelijk heb ik ik er niet overheen gelezen, maar ik kan geen antwoord vinden op mijn volgende vraag:
Ik kan vrij voordelig aan een portable dvdspeler komen uit Amerika, alleen regio 1 dus. Deze speler heeft alleen het 'probleem' dat het vrij lastig is om hem regiovrij te maken. Nu vroeg ik me af, of ik dvd's met regio 2 die ik hier in nederland heb gekocht, kan overzetten naar regio 1. Zo ja, hoe werkt dit, met wat voor programma? Stel dat ik legaal een film download, kan ik deze dan branden in zowel regio 1 als 2? Bedankt voor jullie antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

www.videohelp.com :) en alles wat je download is meestal gewoon regiovrij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
Ray schreef op donderdag 03 april 2008 @ 22:31:
www.videohelp.com :) en alles wat je download is meestal gewoon regiovrij
heb even gekeken op videohelp maar kon daar niet echt een antwoord vinden op mijn vraag. het belangrijkste is eigenlijk of ik hier een dvd met regio 2 kan kopen en deze toch op wat voor manier dan ook, kunnen afspelen op een regio 1 speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:15
Dan heb je toch niet gek goed gekeken.

Laat ik je een beetje op weg helpen:
http://www.videohelp.com/...rch=Search+or+List+Guides

Anders is doom9.org ook altijd handig.

//edit: Betere link.

[ Voor 6% gewijzigd door Nijn op 04-04-2008 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Laat maar, niet goed gelezen 7(8)7

[ Voor 90% gewijzigd door Beuzelarij op 04-04-2008 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
Nijn schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 10:15:
Dan heb je toch niet gek goed gekeken.

Laat ik je een beetje op weg helpen:
http://www.videohelp.com/...rch=Search+or+List+Guides

Anders is doom9.org ook altijd handig.

//edit: Betere link.
Thanks! als ik het goed begrijp, rip je de dvd met een van de genoemde programma's en brand je de dvd daarna als een regio 1 dvd? En dit werkt bij alle dvd's? misschien stel ik wel hele stomme vragen maar de hele audio/video wereld ligt me niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
Sjors81 schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 11:01:
[...]

Thanks! als ik het goed begrijp, rip je de dvd met een van de genoemde programma's en brand je de dvd daarna als een regio 1 dvd? En dit werkt bij alle dvd's? misschien stel ik wel hele stomme vragen maar de hele audio/video wereld ligt me niet echt.
Je brandt de DVD gewoon regiovrij ;)
En voor zover ik weet zijn alle DVD's ripbaar, dus ja, dat werkt met alle DVD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
nou ik heb het apparaat binnen en gelijk ff een regio 2 dvd'tje overgezet via dvd-shrink naar regiovrij. Helaas pindakaas, geen beeld, 'check disc'. Iemand nog andere opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:12

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Weet je wel zeker dat je DVD speler gekopieerde DVD's kan afspelen uberhaubt? Niet alle spelers slikke alle DVD-r's....

Waarom je ook een speler in Amerika koopt is mij een raadsel :P Die dingen kosten geen drol op E-Bay....

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
heb deze voor een prikje gekocht in nederland, maar goed ontopic, hij slikt wel degelijk DVD-/+R schijfjes, dus dit zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Wat voor speler hebben we het over ? Best kans dat het ding kieskeurig is met het slikken van DVD-R Heb je tevens opgezocht wat de meldingen zoal kunnen beteken? (voor hetzelfde geld is de dvd speler al kaduuk voordat je ermee begin? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
nee, had een 'gedownloade' 'film van mijn broer gekregen en deze speelt hij wel direct af. dit was ook een dvd+r...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Hier staat ook ergens een DVD-speler (regiovrij) die regelmatig originele DVD's weigert. Van de complete en originele Seinfeld-collectie, speelt ie een aantal schijfjes gewoonweg niet af, maar de rest weer wel. Ook zelf gebrande DVD's (van hetzelfde merk en type) soms wel en soms niet.
Sommige spelers zijn wat dat betreft dus erg kieskeurig. Probeer die schijfjes in ieder geval op zo laag mogelijke snelheid te branden. Dat maakt hier in ieder geval de kans van slagen een stuk groter.

Laat anders die broer van jou eens een originele DVD omzetten, en met zijn brander op hetzelfde type en merk schijfje branden als die "gedownloade" film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
zou het zo kunnen zijn dat ik mijn brander eerst regiovrij moet maken? of heeft dit geen invloed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
nu ook een ander schijfje, ander merk enz geprobeerd, maar nog steeds geen resultaat. Niemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:21

eisbaer

Zie signature

Sjors81 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 20:03:
zou het zo kunnen zijn dat ik mijn brander eerst regiovrij moet maken? of heeft dit geen invloed?
Als ik een dvdtje rip dan start ik eerst altijd anydvd op. Die sloopt de beveiligingen er automatisch uit. Ook handig als je een regio1 dvd in een niet regiovrije speler/brander in je pc afspeelt.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
Voor zover ik het zie zijn er 3 5 mogelijkheden:

1. Het apparaat werkt goed, maar jij brand de dvd's verkeerd
2. Het apparaat werkt goed maar accepteerd geen gebrande DVD's
3. Het apparaat werkt goed maar accepteerd alleen dvd-r of alleen dvd+r
4. Je hebt een apparaat gemaakt voor regio 7 of 8 en het apparaat accepteerd geen gebrande dvd's
5. Het apparaat werkt niet goed.

Allereerst stel ik voor om punt 4 nu te negeren. Regio 7 en 8 zijn voor de internationale wateren (cruise ships) en gereserveerd voor de toekomst. Je ziet wel dat deze regio codes gebruikt worden voor previews van films. Hoe dan ook, de kans dat je die hebt is zeer klein.

Punt 5 is makkelijk uit te sluiten. Ga door je DVD collectie en zoek naar een DVD met regio ALL. (Dat houd in regio's 1 t/m 6). Op je hoes staat een wereldbolletje met de regio. Daar moet je dus kijken. Maak die DVD nog even schoon en probeer hem af te spelen. Werkt dat, dan is 5 uitgesloten.

Punt 1 is ook makkelijk uit te sluiten. Plaats door jouw gebrande DVD's in diverse (goedkope) DVD spelers. Werkt dat, dan zijn ze goed.

Punt 3 is de volgende: Regel wat DVD's van zowel DVD-R en DVD+R. Probeer zeker ook verschillende merken! Test ze even en probeer ze vervolgens in jouw spelertje.

En dan is punt 2 simpel af te leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
punt 1: zou kunnen, maar wat doe ik dan verkeerd?
punt 2: zoals in eerders posts aangegven, pakt hij wel sommige dvd's van mijn broer
punt 3: beide geprobeerd, maakt geen verschil
punt 4: uitgesloten
punt 5: zou kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-06 15:39
snapt dat ding uberhaupt wel PAL dvd's???

regio1 = NTSC.

Als je een dvdtje fikt is ie trouwens vaak al regiovrij, dan zou t zoiezo goed moeten gaan.

Je kan, als je brander het ondersteunt, ook eens DVD+R proberen en dan booktype op DVD-ROM zetten.

[ Voor 62% gewijzigd door DJSmiley op 08-04-2008 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
volgens de specificaties ondersteund hij beide. maar bedankt voor de tip, zal het eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
kan het niet zo zijn dat ik mijn dvddrive moet flashen of is dat alleen van toepassing als je dvd's via de pc afspeelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
Het verschil tussen PAL en NTSC is een goeie, nog niet aan gedacht.
Komt omdat vrijwel alle PAL spelers ook NTSC DVD's afspelen, maar vrijwel nooit andersom. Als vuistregel wordt inderdaad aangehouden dat spelers bestemd voor noord-Amerika nooit PAL afspelen. Dus dat kan een issue zijn. Probeer dus zeker is om je DVD's in NTSC formaat te branden. De meeste programma's hebben daar wel goede opties voor.

Wat betreft je DVD brander, nee die hoef je niet te flashen. Een regio beperking doelt alleen op de data die gelezen kan worden, niet op de data die geschreven kan worden. Een film-DVD wordt door een DVD speler en DVD-rom drive anders behandeld dan een data-DVD. Op een film-DVD wordt altijd eerst gezocht naar de region flags. Dit zijn simpele bitjes die voor bepaalde regio's 1 of 0 zijn. De filmdata veranderd hier niet door. Die bitjes kun je nog het beste vergelijken met een bestand om het even simpel te houden, en kun je dus ook gewoon schrijven. Welke regio je brander is doet daar niets vanaf.

Je kunt inderdaad een DVD+R branden met booktype DVD-ROM. Dat doe je via bitsetting. Dat is wellicht leuk in een later stadium, maar niet tijdens het diagnosticeren. Je produceert daarmee out-of-spec DVD's die het in sommige DVD spelers beter zullen doen dan in anderen. Compatibaliteit is nl. afhankelijk van meerdere dingen zoals lenskwaliteit. De "putjes" van een gebrande DVD zijn minder goed leesbaar dan die van een stamped DVD.

Sjors, ik kan je aanraden om even de stappen te volgen uit mijn vorige post. Dan kunnen we je een stuk beter helpen. Natuurlijk kun je daar stappen in overslaan n.a.v. de DVD's van je broer.

Wat betreft die DVD's van je broer, kun je meer over deze DVD's vertellen? Hoe zijn ze gebrand, welk systeem? PAL/NTSC/SECAM.

Voor het zelf branden van een DVD kan ik je aanraden om is binnen het NERO pakket te kijken naar het programma Nero Vision Express. (Hier is een trail versie van beschikbaar). Dat is een vrij simpel te gebruiken programma waarmee je video bestandjes kunt branden op een DVD. Hierin is het vrij moeilijk om een onbruikbare DVD te produceren, dus voor test-doeleinden zeker een aanrader. Je kunt er geen DVD's mee rippen, dus je moet even wat filmbestandjes vanaf je harde schijf gebruiken. (Of even wat downloaden van een website).

[ Voor 20% gewijzigd door Nijn op 09-04-2008 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:21

eisbaer

Zie signature

Welk merk is het eigenlijk. Is er een website waarie op vermeld staat, typenummer enz.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
het betref de sony fx810. zal vanavond bovenstaande tips eens gaan uitproberen. alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Als je wat zoekt op het internet.....

http://www.videohelp.com/dvdhacks/sony-dvp-fx810/7126
http://forum.ecoustics.com/bbs/messages/2/122698.html
http://www.dvd-unlock.co.uk/
http://www.google.nl/sear...+unlock&btnG=Zoeken&meta=

Genoeg over te vinden iig. Bottom line is = Hij speelt enkel NTSC af, geen PAL. Daarom heb je wellicht problemen met het afspelen van je DVD's. Er zijn wat records te vinden van een custom firmware om hem iig regio vrij te maken, maar het probleem met NTSC/PAL zal blijven. Kijk dus of je de DVD's kan rippen naar een NTSC formaat alvoren ze te branden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
Hoera!! het is gelukt! heb via de patch-methode de dvd eerst geript via dvdshrink, daarna via IFO-edit de ifo's 'behandeld' en daarna gewoon via nero gebrand!

had zelf niet gedacht dat het aan het pal/ntsc verhaal lag, aangezien de specs zeggen dat hij ze beide aan kan. maar goed, bedankt voor jullie hulp!
Pagina: 1