Het verschil tussen PAL en NTSC is een goeie, nog niet aan gedacht.
Komt omdat vrijwel alle PAL spelers ook NTSC DVD's afspelen, maar vrijwel nooit andersom. Als vuistregel wordt inderdaad aangehouden dat spelers bestemd voor noord-Amerika
nooit PAL afspelen. Dus dat kan een issue zijn. Probeer dus zeker is om je DVD's in NTSC formaat te branden. De meeste programma's hebben daar wel goede opties voor.
Wat betreft je DVD brander, nee die hoef je niet te flashen. Een regio beperking doelt alleen op de data die gelezen kan worden, niet op de data die geschreven kan worden. Een film-DVD wordt door een DVD speler en DVD-rom drive anders behandeld dan een data-DVD. Op een film-DVD wordt altijd eerst gezocht naar de region flags. Dit zijn simpele bitjes die voor bepaalde regio's 1 of 0 zijn. De filmdata veranderd hier niet door. Die bitjes kun je nog het beste vergelijken met een bestand om het even simpel te houden, en kun je dus ook gewoon schrijven. Welke regio je brander is doet daar niets vanaf.
Je kunt inderdaad een DVD+R branden met booktype DVD-ROM. Dat doe je via bitsetting. Dat is wellicht leuk in een later stadium, maar niet tijdens het diagnosticeren. Je produceert daarmee out-of-spec DVD's die het in sommige DVD spelers beter zullen doen dan in anderen. Compatibaliteit is nl. afhankelijk van meerdere dingen zoals lenskwaliteit. De "putjes" van een gebrande DVD zijn minder goed leesbaar dan die van een stamped DVD.
Sjors, ik kan je aanraden om even de stappen te volgen uit mijn vorige post. Dan kunnen we je een stuk beter helpen. Natuurlijk kun je daar stappen in overslaan n.a.v. de DVD's van je broer.
Wat betreft die DVD's van je broer, kun je meer over deze DVD's vertellen? Hoe zijn ze gebrand, welk systeem? PAL/NTSC/SECAM.
Voor het zelf branden van een DVD kan ik je aanraden om is binnen het NERO pakket te kijken naar het programma Nero Vision Express. (Hier is een trail versie van beschikbaar). Dat is een vrij simpel te gebruiken programma waarmee je video bestandjes kunt branden op een DVD. Hierin is het vrij moeilijk om een onbruikbare DVD te produceren, dus voor test-doeleinden zeker een aanrader. Je kunt er geen DVD's mee rippen, dus je moet even wat filmbestandjes vanaf je harde schijf gebruiken. (Of even wat downloaden van een website).
[
Voor 20% gewijzigd door
Nijn op 09-04-2008 01:22
]