Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

flash player bij volledig scherm geen beeld?

Pagina: 1
Acties:

• aliberto
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-11 11:42
Een hele goede dag mede tweakers,

Sinds 2 maanden heb ik een Aopen minipc MP965-DR met 4 gb geheugen en een intel core2duo T9500 (2.60 GHz) processor en Windows Vista Home Premium 32 bit.
Ik weet het is geen gamepc maar daar heb ik een Xbox360 voor.
Het is meer voor huis tuin keuken gebruik maar voldoet aan de hedendaagse dingen voor mij.
Deze pc is helemaal up 2 date met laatste versie van Intel moederbord software, directx 10, adobe macromedia flash player en andere adobe software,

Echter wanneer ik online filmpjes bekijk die gebruik maken van flashplayer (youtube en gamekings bijvoorbeeld,) in normale kleine venster dan gaat dit goed.
Maar wanneer ik het scherm maximaliseer krijg ik zwart of grijs beeld maar het geluid blijft gewoon doorspelen.
Minimaliseer ik het venster weer terug en klik met de rechtermuisknop op eigenschappen van de film in adobe flashplayer, dan kan je hardware acceleratie uitvinken,
Het is dan wel eindelijk mogelijk om naar volledig scherm kijken.
Echter loop ik dan tegen de volgende 2 problemen aan.
1* Het beeld ziet er niet scherp uit tijdens snelle bewegingen ( wordt soort van uitgesmeerd)
2* De CPU loopt tussen de 70 en 100 procent continu tijdens het kijken omdat deze nu het werk moet overnemen van de onboard GPU.

Nou resteerd mijn vraag, waar ligt dit aan?
Zelf zat ik aan de volgende 3 dingen te denken
1 systemfout van mijn pc
2 fout van de Adobe software
3 fout van afspelende website

Met windows mediaplayer kan ik wel zonder problemen full HD bekijken (met bijbehorende cc codec pack)
En bij DXdiag wordt ook geen fout gevonden

Verdere info:
Qua internet snelheid zit het ook goed heb namelijk 24mb lijn.

Hopelijk heeft iemand het gouden antwoord met eventuele oplossing.
Is er trouwens ook nog een alternatief voor adobe flash player zodat eventueel dit probleem omzeild kan worden mocht het aan de software liggen van Adobe?

Alvast hartstikke bedankt

Kennis begint met informatie vergaren.

Verwijderd

Ik zou eens Flash Player herinstalleren, samen met Shockwave (full install), eventueel ook de codec van DivX (www.divx.com) ook volledig installeren.

Kijk eens bij dxdiag welke videokaart je hebt en installeer de nieuwste drivers.

• aliberto
Bedankt ghetti voor je reactie,

inmiddels heb ik mijn intel graphics driver geupdate, er was toch nog een nieuwere versie beschikbaar
Ook heb ik de adobe flash en shockwave software gedeinstalleerd en weer opnieuw geinstalleerd. Daarna Direct x geinstalleerd van de microsoft website,

Maar het probleem blijft bestaan met de zojuist genoemde probleem uit de 1e post.

verder heb ik wel wat printscreens gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://img412.imageshack.us/img412/627/dxdiagsysteemfc9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img247.imageshack.us/img247/7996/dxdiagbeeldscherm2mp1.jpg

ik heb ook nog een log van dxdiag uitgedraaid.
Deze is hier te downloaden
verdere info die ik nog kan geven is de lijst met software die ik geinstalleerd heb:

Afbeeldingslocatie: http://img247.imageshack.us/img247/1649/softwarelijstwu6.jpg

Ook heb ik die codec van divx geinstalleerd maar probleem blijft bestaan.

Ik heb ook telefonisch contact met aopen gehad maar deze konden me niet helpen.
Het enige waar het eventueel aan kon liggen volgens de medewerker was:
1 Flashplayer
2 Driver van intel, reden hiervoor is:klik op mij

Suggesties of enige hulp zijn van harte welkom

[ Voor 160% gewijzigd door aliberto op 04-04-2008 14:39 ]

• aliberto
inmiddels is er met nogmaals een software verwijdering van alle adobe producten en herinstallatie het bestaande probleem verholpen

Verwijderd

Misschien is het toch het updaten van de driver geweest. Ik heb hetzelfde probleem en ook een intel chipset.
In de knowledgebase van Adobe staat hier ook een artikel over:
http://kb.adobe.com/selfs...nt.do?externalId=kb402883