Hallo,
Op mijn werk hebben we nu een supergroot intranet opgezet van honderden ASP scripts.
Nu staat de tijd niet stil en willen we nieuwe sessies gaan maken in ASP.NET en langzaam de oude sessies omzetten naar ASP.NET.
Nu heb ik me goed ingelezen wat de verschillen zijn met ASP en hoe alles werkt.
Vooral het data access is zeer interessant en heb dus ook al deze tutorials doorgelopen http://www.asp.net/learn/data-access/
Wat ik zelf in gedacht heb is dit:
Verschillende databases:
App_data\DAL
Voor elke database ook een BLL maken en die plaatsen in:
App_code\BLL\Baan\
App_code\BLL\Persmaster\
ASPX file plaatsen in mappen:
dms\CategorienBeheren.aspx
dms\DocumentenPerArtikel.aspx
personeel\ZiekenPerAfdeling.aspx
Nu komt het dus ook vaak voor dat je in een sessie meerdere BLL’s moet aanspreken (zoals bovenstaand voorbeeld Documenten per artikel, hier kan je documenten koppelen aan artikelen uit BaanIV)
Ook gaan we werken met SQL reporting services.
Maar nu lees ik ook steeds meer over LINQ en het MVC Framework en twijfel ik als dit wel een goede opzet is
Willen jullie je mening/tips ook eens geven hoe je een zeer groot intranet opzet in ASP.NET zonder later alles nog een keer op zn kop te moeten gooien?
Op mijn werk hebben we nu een supergroot intranet opgezet van honderden ASP scripts.
Nu staat de tijd niet stil en willen we nieuwe sessies gaan maken in ASP.NET en langzaam de oude sessies omzetten naar ASP.NET.
Nu heb ik me goed ingelezen wat de verschillen zijn met ASP en hoe alles werkt.
Vooral het data access is zeer interessant en heb dus ook al deze tutorials doorgelopen http://www.asp.net/learn/data-access/
Wat ik zelf in gedacht heb is dit:
Verschillende databases:
- ERP pakket BaanIV
- Documentbeheer
- Tijdregistratie personeel
- Tijdregistratie machinestilstand
- HRM pakket (persmaster)
- Etc.
App_data\DAL
Voor elke database ook een BLL maken en die plaatsen in:
App_code\BLL\Baan\
App_code\BLL\Persmaster\
ASPX file plaatsen in mappen:
dms\CategorienBeheren.aspx
dms\DocumentenPerArtikel.aspx
personeel\ZiekenPerAfdeling.aspx
Nu komt het dus ook vaak voor dat je in een sessie meerdere BLL’s moet aanspreken (zoals bovenstaand voorbeeld Documenten per artikel, hier kan je documenten koppelen aan artikelen uit BaanIV)
Ook gaan we werken met SQL reporting services.
Maar nu lees ik ook steeds meer over LINQ en het MVC Framework en twijfel ik als dit wel een goede opzet is
Willen jullie je mening/tips ook eens geven hoe je een zeer groot intranet opzet in ASP.NET zonder later alles nog een keer op zn kop te moeten gooien?