G51 vs Z2300

Pagina: 1
Acties:

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-11-2025
ik maak een topic aan, omdat ik vanwege de bomen het bos niet helemaal meer zie...

ik weet niet of deze topics hier gewaardeerd worden (zit niet zo vaak in het audio gedeelte van dit forum) maar ik zou de hulp kunnen gebruiken...

ik ben opzoek naar een beetje geluid voor op mijn kamer. Ik kwam snel bij pc speakers uit omdat deze vaak wel goed geluid geven voor een lage prijs, omdat het makkelijk aan te sluiten is met console/mp3/tv achtige dingen en dan natuurlijk met computer...

de computer waar ik momenteel achter zit heeft hele leuke boxen alleen staat deze niet op mijn kamer, ik zou nu kiezen voor computerboxen omdat deze computer ooit wel naar mijn kamer toegaat en het dan natuurlijk makkelijk is..

Na lang zoeken kwam het bij mij wel neer op logitec, omdat ik daar goeie ervaringen mee heb. Er zit bij mij nu nog veel twijfel tussen een G51 en een Z2300..

5.1 is natuurlijk altijd leuk, ik zou de speakers nu nog voornamelijk gebruiken voor mijn tv en voor mijn mp3 speler (een Zen V plus) Hij heeft een modus waarin je 2.1 geluid van de mp3 speler meteen om kan zetten naar 5.1 waardoor het geluid mooi over de hele kamer klinkt...

De z2300 heeft daarintegen per box waarschijnlijk wat betere kwaliteit, maar is maar 2.1. Voordeel van de Z2300 is wel dat er een grotere sub bij zit, en omdat ik de muziek die ik afspeel ook ga gebruiken om met mijn basgitaar mee te spelen (speel op 160 watt crate met 17'' conus) is een beetje meer bas ook wel handig (hoewel daar bij logitec setjes nu niet echt veel problemen mee schijnt te zijn, te weinig bas :P)...Ook kwam ik bij de G51 vaak tegen dat hij voor muziek wat minder zou zijn, maar nu ben ik niet een echte audiofiel dus das het grootste bezwaar nog niet...

Vanwege de vele kabels heb ik ook nog gekeken naar een Z5450 maar die word meteen een stuk duurder, de Z5400 is bijna nergens te krijgen (staat ook niet meer in pricewatch) dus dat word ook lastig, maar mijn budget gaat eigenlijk maar tot 150...

ik zit nu dus alleen met de keuze van de G51 tegenover de Z2300. Ik heb al erg veel reviews bekenen maar velen zijn erg oud en de vergelijking word niet vaak gemaakt waardoor het concluderen ook lastig word, zou iemand mij wat meer op weg kunnen helpen??

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-01 23:21
....waarom geen Teufels?

Aan de hand van de vele positieve reacties lijkt mij dat een beter idee dan Logitech prul.

Pentaxiaan

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

RnB

Ik heb zelf de Z2300 en ben er erg blij mee. Het geluid wat eruit komt is echt heerlijk, ik gebruik t zelf voor muziek, films en series en met alles komt er een heerlijk geluidje uit. Of je ze nou hard, wat ik zelf vaak doe, of zacht draait, bij beide volumes geven ze mooi geluid. Je moet alleen wel uitkijken met buren/ouders/wie er ook maar in de buurt van je huis woont, want de bass kan al snel overal te horen zijn. ;)

• darkpluisje
@sorNobax: naja dat is deels omdat ik die teufels sowieso erg lelijk vind, en omdat het wat meer homecinema overkomt wat voor een slaapkamer wel erg veel van het goede is...ook omdat de achterspeakers op stokjes staan en omdat ik in een kamer zit met schuine wanden (zolder) is dat voor mij geen optie..

@reef_91: ja is het geluid ook nogsteeds mooi als je er direct een mp3 speler op aansluit (dus zonder een computer/geluidskaart ertussen) of op een tv? Dat de bass overal te horen is maakt niet zoveel uit, dat is bij mijn basversterker nog eerder ;)

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

RnB

Jep, vind het geluid dan zelfs beter. Ik heb zelf een iPod Touch en als ik hem daarop aansluit klinkt alles net ff wat strakker heb ik het idee, minder sloppy bass enzo. :)
En op de tv aangesloten vond ik het wel minder, maar meer in de zin van dat de speakers zulk gedetailleerd geluid geven dat je hoorde hoe slecht de kwaliteit van het geluid van de kabel wel niet is. Komt ook wel omdat ik hier op mijn kamer geen digitale tv heb en een hele slechte kabel. ;)

[ Voor 45% gewijzigd door RnB op 04-04-2008 14:18 ]

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:55
@ Darkpluisje, mijn Z5400 staat te koop :)
Klik

[ Voor 60% gewijzigd door Deef_K op 04-04-2008 14:24 ]

• darkpluisje
Neefdave schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 14:23:
@ Darkpluisje, mijn Z5400 staat te koop :)
Klik
heb al gereageerd op je advertentie, kan je even je persoonlijke berichten hier aanzetten?..

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:49
Waarom wel een z5400 en geen teufels? Allebij 5.1 en het cinema gevoel. Teufels zijn gewoon vele bter (zelf ook gehord tegen de z5400) en de bass is niet overdreven overheersend (Wat je ook kan veranderen bij de teufel, die logitch blijft doordreunen)

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-02 12:20
ik heb hier de z5500 set staan van logitech, zit een ingebouwde dts decoder in.
maar deze set heb ik alleen voor me pc.
Voor films kijken heb ik een harman kardon receiver en jbl speaker set.

• darkpluisje
Fonta schreef op zondag 06 april 2008 @ 16:27:
ik heb hier de z5500 set staan van logitech, zit een ingebouwde dts decoder in.
maar deze set heb ik alleen voor me pc.
Voor films kijken heb ik een harman kardon receiver en jbl speaker set.
het is geen opsomming van wat we thuis hebben staan he --

@sirnobax: naja dit is voornamelijk omdat ik met teufel toch wat minder bekend ben, ze er minder mooi uit vind zien, er kleine dingen zijn die me aantrekken tot de z5400 (zoals dat console ding enzo) en de duurdere teufels hebben speakers op pilaartjes en das voor mij geen optie

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:42
Lightning89 schreef op zondag 06 april 2008 @ 16:14:
Waarom wel een z5400 en geen teufels? Allebij 5.1 en het cinema gevoel. Teufels zijn gewoon vele bter (zelf ook gehord tegen de z5400) en de bass is niet overdreven overheersend (Wat je ook kan veranderen bij de teufel, die logitch blijft doordreunen)
Ik zal niks over Teufel zeggen, wnt ik heb het nog nooit gehoord. Maar we hebben hier thuis wel de logitech Z-5500 (op mijn kamer aan de pc) en benede hebben we de Z-5450 bij de tv. En bij allebei deze sets kan de bass helemaal uitgezet worden dat je echt helemaal geen bass meer hoort. En ik heb totaal geen last van het doordreunen van de bass.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
darkpluisje schreef op zondag 06 april 2008 @ 16:34:
[...]
@sirnobax: naja dit is voornamelijk omdat ik met teufel toch wat minder bekend ben, ze er minder mooi uit vind zien, er kleine dingen zijn die me aantrekken tot de z5400 (zoals dat console ding enzo) en de duurdere teufels hebben speakers op pilaartjes en das voor mij geen optie
Bij bv. de Concept E zijn die pilaartjes optioneel.

• darkpluisje
ja maar een nadeel van de teufels is ook dat je er geen decoder bij hebt, waar dat bij de logitecs wel het geval is..

De bass is inderdaad prima te regelen...zelfs als hij er iets bovenuit mocht komen is dat geen probleem gezien (lees de startpost) ik hem ook veel zou gebruiken om met muziek mee te spelen met mijn basgitaar, waarbij meer bass dan alleen maar handig zou zijn...daarbij komt hjij toch niet boven de bas van mijn basversterker uit :P

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-01 11:24
darkpluisje, ik zag dat je gereageerd had op de advertentie van de z-5400 en hem twee dagen daarna, vandaag dus, zelf als advertentie hebt gezet.
Wat is precies de reden hiervan?

• darkpluisje
de reden (zelfde waarom ik dit topic voor ene laatste keer zou willen schoppen, maar gezien iemand er tohc nog in post :P) is dat ik niks meer heb gehoord van Neefdave. Ik heb 2x gepost in zijn aanbieding van zijn boxen, pm kan niet want dat heeft hij uitstaan maar ik heb hem ook nog een mail gestuurd...In zijn profiel heb ik echter gevonden dat hij vandaag nog wel online was alleen was zijn post in dit topic wel zijn laatste...

de reden dat ik toen maar een Vraag nara de Z-5400 heb gezet is omdat ik stiekem verliefd ben geworden op deze geluidsset en hem dus erg graag wil hebben :P als het dan niet via neefdave lukt dan maar via andere mensen ;)
Pagina: 1