Toon posts:

hulp gevraagt over bios flash

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een moederboard ga-945p-s3 en dit is revision 1.0 en ik wilde graag de e8400 hier op gaan prikken. op de site van gigabyte staat dat deze processor wel op de revision 3.3 kan, heeft iemand miss tips hoe ik deze processor tog aan de praat kan krijgen op mijn moederboard of een mogelijkheid om de revision te updaten??

mvg

Fabian

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:13

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Welke firmwares zijn er beschikbaar...?

Als het hardwarematig incompatible is, heb je kans dat een processor het wel doet, maar enkele functies mist. Als het puur firmware is, even flashen (desnoods laten doen in winkel voor 10 euro) en gaan met die banaan :)

Bij onzekerheid kun je altijd even mailen met de vendor.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:52
Een mainboard revision kun je niet updaten, iig niet zoals een bios update. 't Bord is nu eenmaal met een bepaald ontwerp en hardwarematige configuratie uitgebracht, en dat is in principe achteraf nauwelijks te veranderen. Zoals je al gezien had ondersteunt rev. 1.0 geen 8400, je kunt 't natuurlijk altijd proberen, maar kans is erg groot dat 't niet (goed) werkt.

Verwijderd

Nee idd dat gaat niet lukken.Maar gigabyte staat erom bekend dat ze het overdreven op safe spelen.
Als ik jou was keek ik eerst of iemand in de kennisen kring een dergelijke kaart had.

Als die werkt , mooi kras je 1.0 van je mobo en kras dr 3.0 op.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 20:07

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 23:15:
Nee idd dat gaat niet lukken.Maar gigabyte staat erom bekend dat ze het overdreven op safe spelen.
Als ik jou was keek ik eerst of iemand in de kennisen kring een dergelijke kaart had.

ja ja een dergelijke kaart 8)7

Hij heeft het over zn mobo en proc ?

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Verwijderd

Je eerste post en nu al komt er weinig zinnigs uit ;)

Het gaat om een processor niet om een kaart... Bovendien veranderd het bord fysiek niet als je het revisienummer aanpast.
Als laatste ging het om revisie 3.3 en niet 3.0, maar dat is muggenzifterij.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2008 23:20 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:52

Nou, de chipset op deze bordjes ondersteunt officieel de 1333FSB al niet die je nodig bent voor de 8400. Dat 't op de rev. 3.3 wel ongeveer werkt door de chipset over te klokken zou mij al niet zo'n fijn gevoel geven, omdat je dan waarschijnlijk al erg weinig reserve over houdt. De rev 1.0 heeft daarbij misschien ook nog een VRM die minder geschikt is voor die snellere cpu's. Denk dat je beter een zuinige E4xxx of E6xxxx variant kunt pakken en die eventueel wat over klokken.

Verwijderd

Topicstarter
hmmm zoals ik het hier lees moet ik maar opzoek gaan naar een nieuw mobo als ik de e8400 wil gaan berijden :P

bedankt voor jullie reacties iig ;)

Verwijderd

Je zegt dat op de site staat dat revisie 3.3 de cpu wel kan draaien. Probeer dus te achterhalen of dit ook geldt voor revisie 1.0 (kan je meestal gewoon al zien aan de cpu-support list van de beschikbare biossen voor die revisie), en zo ja vanaf welke bios versie dit ondersteund wordt.

Verwijderd

Topicstarter
jah op de site staat er bij revision 3.3 wel dattie de e8400 ondersteunt en bij de 1.0 niet

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
Staat er ook vanaf welke bios versie?

[ Voor 10% gewijzigd door tjtristan op 04-04-2008 15:00 ]

http://specs.tweak.to/15535

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
Staat dus duidelijk dat die niet supported is (N/A), x6800 is de laatste die wel ondersteund wordt.

http://specs.tweak.to/15535

Pagina: 1