Google Analytics

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg mij af of je met Google Analytics statistieken van nederlandse websites (domeinnamen) kan controleren...en of dit er maar een paar zijn of gewoon alle websites..en hoe vaak er op een banner wordt geklikt op zo'n site bijvoorbeeld..lijkt mij niet dat dat tweede bekend is via dergelijke software..volgens mij is dat zelfs in strijd met telecommunicatiewet..maargoed, hoofdvraag is dus of je met google analytics statistieken van alle nederlandse websites kunt controleren..

bvd..google analytics heeft het zelf over zoekmachines e.d. nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Wat denk je zelf? Techniek is vrij helder: jij hebt een account en jij moet ervoor zorgen dat de jou toegekende code op de door jou beheerde site komt te staan.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hier stond net een reactie

maargoed jouw antwoord is nog onduidelijker dan google zelf

graag een ja of een nee en indien zo in welke mate is dit eenvoudig in de zin van moet ik toestemming vragen of genereert dat ding dat zonder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarthezZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

BarthezZ

anti voetbal en slechte djs!

Ooit gehoord van zinnen, hoofdletters, logische leestekens en het woordje zinsopbouw? 8)7

Google analytics werkt alleen op domeinen die hun javascript include hebben op hun pagina. Als je google ads op je site heb dan kan google natuurlijk bijhouden hoevaak op hun banners geklikt is, maar niet voor elke willekeurige banner etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:53

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 19:33:
hier stond net een reactie

graag een ja of een nee en indien zo in welke mate is dit eenvoudig in de zin van moet ik toestemming vragen of genereert dat ding dat zonder..
Over duidelijk gesproken..... wat wil je precies?
  • Statistieken zien van een site die niet van jou is?
  • Kliks tellen naar "buiten" vanaf je eigen site?
  • etc etc?
:?

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 19:33:
Mijn antwoord is vrij duidelijk en laat precies zien wat jij nodig hebt O-)

[Char-mode]
Ik voel een z ... c ... s ... ja slotje!

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Nietes?

Eeuhm. Ik vind niet dat het nu nodig is om (slecht leesbare) opdrachten te geven aan mensen die met je meedenken.

Anyay, als ik je goed begrijp heb je het over stats over sites die niet van jezelf zijn. Als je er wel beheerder bent: zie de Google help. Bannerkliks: vraag het de bannerboer.
Als je dat niet bent: bel de eigenaar van de site en vraag het ze ;)

Overigens is er ook een Google webmaster tools, voor de zoekopdrachten. Maar ook daar moet je, zoals gewoon uitgelegd op de site, wel eigenaar zijn van de site.

Kortom: lees de uitleg op de site. We denken graag mee, maar ik snap er zo niets van (als je niet gewoon de uitleg van Google bedoelt). En gaat het over specifiek Google's services? Wat heeft de Telecommunicatiewet hiermee te maken? (Lijkt mke meer een concurrentie- dan een privacy-issue)

Wat is dus nu de feitelijke onderliggende vraag? Vraag van school?

offtopic:
Welkom op GoT :)
Zoals je merkt, is het hier niet dump&wacht op antwoord. Dat werkt niet echt ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
"hoofdvraag is dus of je met google analytics statistieken van alle nederlandse websites kunt controleren.."

dus niet mijn eigen site maar andermans sites ivm het plaatsen van advertenties...een prog waar je domeinnamen invoert en kunt checken hoeveel bezoekers per dag er zijn / per week / per jaar etc..

jij begreep het idd fjk..excuses tegen de andere ik had idd wat duidelijker moeten zijn..zal er rekening mee houden de volgende keer
...maargoed dat kan google analytics dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Nope. Dat zal de gemiddelde concurrent niet aardig vinden :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maar zou je dat bijvoorbeeld wel met toestemming kunnen doen..wat onderhavig is gezegd..dus je laat een soort code plaatse op bij die site..waardoor ik voortaan vanaf eigen pc diverse sites in de gaten houdt..

ik bedoel voor hetzelfde geld zijn die statistieken verzonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Eusebius schreef op donderdag 03 april 2008 @ 19:23:
Wat denk je zelf? Techniek is vrij helder: jij hebt een account en jij moet ervoor zorgen dat de jou toegekende code op de door jou beheerde site komt te staan.
Oftewel: als je een account aanmaakt bij Google Analytics krijg je een stuk code. Javascript uit mijn hoofd. Je kunt meerdere sites toevoegen als je wilt. Voor elke site is er dus een beheerpagina bij Google waar je dus die code vindt.
Deze code moet geplaatst worden op de site die je wilt meten. Veel CMS'en hebben een module die dit integreert. Anders moet je de code in de template inbouwen, maar dat vraagt specifieke vakkennis. Het kan ook helemaal hardcoded (HTML), maar ik denk niet dat een dergelijke web 1.0 site veel advertenties trekt.
En ja, als jij code op iemands site wilt plaatsen heb je toegang nodig in de vorm van wachtwoorden. Je hebt dus een goede band nodig met diegene (zakelijk waarschijnlijk) zodat hij jou de toegangscode geeft. Hacken kan ook, maar (a) dat mag niet (b) wordt toch gemerkt door de website bouwer. Maar als je wachtwoorden etc hebt kun je misschien dan ook bij de statistieken van de hoster zelf komen?
Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 03:09:
maar zou je dat bijvoorbeeld wel met toestemming kunnen doen..wat onderhavig is gezegd..dus je laat een soort code plaatse op bij die site..waardoor ik voortaan vanaf eigen pc diverse sites in de gaten houdt..

Mijn antwoord was dus zo gek nog niet :)

[ Voor 7% gewijzigd door Eusebius op 04-04-2008 08:23 ]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 03:09:
Met toestemming kan je van alles doen. :P Je moet je alleen ook afvragen waarom sites de stats aan jou beschikbaar zouden willen stellen. :)
Ah, 'die statistieken'. Welke? Ja, die ene! 8)7 Heb je het nu over Google? Zo ja, welke tool. Zo nee, welke statistieken dan? Of alle statistieken in het algemeen?

En aangezien jij zelf niet de volledige controle hebt over alle sites, zal je altijd wel een derde partij moeten vertrouwen op de juistheid van de statistieken. Als je niemand vertrouwt, houd het hele verhaal ook meteen op. ;)

{signature}

Pagina: 1