Toon posts:

P5E i.c.m. Vista ultimate, raid driver probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Heb een probleem met een raid config icm windows vista...

Heb een pc met de volgende config:

P5E
Q6600
3870x2 :9~
4gb pc8500 kingston hyperX
2x T166 samsung s-ata 320gb ( raid 0)
1x T166 samsung s-ata 500gb non raid

Nu wil ik graag vista ultimate installeren op de Raid 0 drives, maar bij de setup geeft Vista de raid config aan, maar geeft ook aan dat er geen ondersteuning is ingeschakeld in de bios??? Heb de raid controller aangezet in de bios, maar ik krijg het met geen mogelijkheid aan de gang?? Heb de nieuwste ICH9R drivers van intel op een diskette gezet, maar helaas zonder resultaat.

Het vreemde is, als ik winxp installeer dan werkt het systeem probleemloos. }:O

Iemand toevallig een oplossing?

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
Heb dit probleem ook gehad en bij mij hielp het volgende, de schijven geformateerd via de command prompt en daarna zonder apparte drivers geinstalleerd.

[ Voor 9% gewijzigd door Mentox op 03-04-2008 20:35 ]

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Verwijderd

Ja dat kan kloppen in vista zitten de meeste drivers al ingebakken. Dus dan is er geen andere nodig. En mocht je wel zin hebben om die te gebruiken dan gegt vista "mooi jij je eigen drivers dan instaleer je het ook zelf maar"

En ik heb hetzelfde probleem als jij gehad, en ik heb alles op AHCI gezet (de controllers dan he)
Duus geen IDE/STATA of IDE maar ACPI
En toen pas ging de installatie verder.

Ik heb win vista ult x64 btw

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-05 21:49
Ik heb een soortgelijk systeem en mij werkte RAID mode ook goed. Wat Mentox zegt klopt ook, gewoon je schijven formatten door middel van een live distro of een boot CD. Als dat niet werkt kun je altijd nog proberen om inderdaad compatibility mode in de bios aan te zetten IDE/SATA of ACPI inderdaad.

Overigens is de ICH9R niet een van de stabielste RAID controllers voor een stripe set, dus ik raad je dit niet aan eigenlijk! Maargoed, dat is mijn ervaring :P

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
Alex3305 schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 01:24:
Ik heb een soortgelijk systeem en mij werkte RAID mode ook goed. Wat Mentox zegt klopt ook, gewoon je schijven formatten door middel van een live distro of een boot CD. Als dat niet werkt kun je altijd nog proberen om inderdaad compatibility mode in de bios aan te zetten IDE/SATA of ACPI inderdaad.

Overigens is de ICH9R niet een van de stabielste RAID controllers voor een stripe set, dus ik raad je dit niet aan eigenlijk! Maargoed, dat is mijn ervaring :P
Je kan het iets gemakkelijker doen, Shift+F10 opent de command promt. Hiermee kan je de schijven ook formateren enzo.

En mijn ervaringen met ICH9R zijn goed behalve met RAID5 maar dat is mijn ervaring.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Verwijderd

Topicstarter
Dank je voor jullie reacties..

Heb nu diverse instellingen getest raid/achi/ide maar ik krijg de schijven helaas nog steeds niet geinstalleerd met een "schone" installatie... Zelfs niet een enkele drive zonder raid.. Heb inmiddels wel een oplossing gevonden, als ik namelijk XP installeer dan gaat het wel lukken onder Raid 0, zet ik vervolgens vista eroverheen (upgrade) dan werkt het gewoon ..... ??? blijf het een vreemd probleem vinden. Ik denk dat die ICH9R niet helemaal koosjer is
Pagina: 1