Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 22:09
Ik heb 2 dagen terug een PC voor mijn vriendin gebouwd maar krijg vista niet geïnstalleerd !

Onderdelen:

- AMD Athlon 64 X2 5000+
- Cooler Master CM 690 (ATX, 390Watt, Zwart) RC-690-KKP1-GP
- Asus M2N-VM DVI, nForce 630a
- 4 x Kingston 1GB DDR2 PC5300 667Mhz CL5
- NEC AD-7200S 20x12xRAM (SATA)
- Seagate 320GB SATA II 7200RPM 16MB Barracuda 7200.10
- Vista Ultimate NL x32 (legaal!)

Zodra de computer opgestart is vanaf de dvd van vista blijft ie gelijk hangen hier. Ik krijg dus ook geen keuze om taal te selecteren laat staan petitioneren.

Wat heb ik al geprobeerd ?

- Andere schijf (precies hetzelfde type schijf)
- Andere mobo (precies hetzelfde type mobo)
- Andere Vista DVD
- Alle 4 reepjes geheugen 1 voor 1 in gehad
- Andere sata kabels en sata poort op mobo
- Andere dvd drive

Wat blijft er over ? Niet veel, alleen voeding en processor. Kan ik concluderen dat het aan de processor of voeding (wat ik erg onwaarschijnlijk vind) ligt of zijn er nog dingen die ik kan proberen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forcepoint
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:54
Hoe lang heb je gewacht totdat het keuze scherm te voorschijn komt?? Bij mij duurt dat bijna een kwartier... Kan je je muis wel bewegen btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet hoelang je hebt gewacht, maar dat kan een heel tijdje duren (5 tot 10 minuten) voordat ie doorgaat met installeren vanaf dat punt (screenshot).

Enne....het is partitioneren ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2008 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een kwartier is ook wel heel erg lang, bij mij is het gewoon direct dus zal er toch wel iets mis zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 17:47:
een kwartier is ook wel heel erg lang, bij mij is het gewoon direct dus zal er toch wel iets mis zijn.
Hoeft helemaal niet, hangt ervan af hoelang TS heeft gewacht.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freezer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-07 18:20

freezer

er komt geen end 'an

Misschien moet je in de bios de schijfmodus van sata raid of enhanced modus veranderen.

Wellicht dat het dan wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
Forcepoint schreef op donderdag 03 april 2008 @ 17:46:
Hoe lang heb je gewacht totdat het keuze scherm te voorschijn komt?? Bij mij duurt dat bijna een kwartier... Kan je je muis wel bewegen btw?
Ik heb meer dan 15 minuten gewacht. Hij staat nu aan en zal hem een uur aan laten en kijken of er wat gebeurt. Ik kan me herinneren dat bij mijn oude PC ik direct een scherm kreeg waar ik taal en toetsenbord indeling kon kiezen...

Muis cursor kan ik gewoon bewegen, hij loopt dus niet vast.

Edit
freezer schreef op donderdag 03 april 2008 @ 17:50:
Misschien moet je in de bios de schijfmodus van sata raid of enhanced modus veranderen.

Wellicht dat het dan wel werkt.
Das wel een goede, zal zo even kijken of ik die optie heb.

Edit 2

Stond al op SATA mode...

[ Voor 24% gewijzigd door Armo op 03-04-2008 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:37
Test het geheugen eens. De installers van Windows doen soms best raar als je brak geheugen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
EricJH schreef op donderdag 03 april 2008 @ 17:52:
Test het geheugen eens. De installers van Windows doen soms best raar als je brak geheugen hebt.
Alle 4 reepjes defect ? Ik heb namelijk met alle reepjes 1 voor 1 getest (niet alle 4 gelijk in dus)..

Ik ga eens kijken of ik ergens een IDE schijf kan vinden..

[ Voor 9% gewijzigd door Armo op 03-04-2008 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeejdjeej
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-09 10:53
Armo schreef op donderdag 03 april 2008 @ 17:55:
[...]

Alle 4 reepjes defect ? Ik heb namelijk met alle reepjes 1 voor 1 getest (niet alle 4 gelijk in dus)..

Ik ga eens kijken of ik ergens een IDE schijf kan vinden..
heb je nog een update? Ik ben nu ook vista aan het installeren. In eerste instantie kwam ik ook niet veel verder dan jij. Ik heb vervolgens in de BIOS de SATA schijf op AHCI ingesteld. Toen kwam ik wel verder tot de laatste stap (installatie voltooien). Toen kwam een reboot (windows gereed maken voor eerste keer opstarten). Vervolgens kom ik terug in de stap 'installatie voltooien' en blijft hij daarop hangen... De schijf doet niets, toetsenbord en muis doen het wel nog, alleen lijkt de pc verder niets te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:03
hmm, ik zou zowiezo zo kaal mogelijk eerst proberen. (dus overbodige pci kaartjes, cardreaders etc. eraf)
En wat voor videokaart gebruik je? Heb je die al eens omgeruild voor een andere? (zou dan meteen een ander type nemen als je die hebt liggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atahualpa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:11
ik heb enkele maanden geleden soortgelijke probs gehad bij hetzelfde mobo :( ...weliswaar met een ander merk DDR (Geil)....de voltage settings vooor de RAM bleken in default setting vh mobo te laag :X ...iets omhoog geschroef mbv info (zie website fabrikant DDR)...daarna liep alles als een trein...dus...misschien is dat een oplossing? sukses!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeejdjeej
atahualpa schreef op woensdag 16 april 2008 @ 00:03:
ik heb enkele maanden geleden soortgelijke probs gehad bij hetzelfde mobo :( ...weliswaar met een ander merk DDR (Geil)....de voltage settings vooor de RAM bleken in default setting vh mobo te laag :X ...iets omhoog geschroef mbv info (zie website fabrikant DDR)...daarna liep alles als een trein...dus...misschien is dat een oplossing? sukses!
hmm das inderdaad ook nog wel eens iets om op te zoeken. Ik gebruik een Gigabyte GA-MA78GM-SH2 met alleen de onboard videokaart e.d. en 2x2Gb Corsair geheugen. Verder niets speciaals. Ik zal morgen nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopata
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-11-2020
Hier verleden jaar een soort gelijk probleem gehad. Oplossing hier was, Tijdens de installatie niet meer dan 2 GB geheugen gebruiken en ook een wachttijd van bijna 15 minuten voor lief nemen, waarin de computer kennelijk niet vast liep omdat de cursor bewoog.Met 4 GB lukte het om 1 of andere reden niet, was de 32Bit versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeejdjeej
joopata schreef op woensdag 16 april 2008 @ 07:41:
Hier verleden jaar een soort gelijk probleem gehad. Oplossing hier was, Tijdens de installatie niet meer dan 2 GB geheugen gebruiken en ook een wachttijd van bijna 15 minuten voor lief nemen, waarin de computer kennelijk niet vast liep omdat de cursor bewoog.Met 4 GB lukte het om 1 of andere reden niet, was de 32Bit versie.
YES! Het is gelukt door even 1 module van 2Gb eruit te laten tijdens de installatie. Net de 2e module er weer bij gezet en voila, ik zit nu onder vista deze reply te typen, thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
Bij mij ook opgelost. Data DVD brander was de boosdoener. Had al een andere drive geprobeerd maar dat had niet geholpen omdat die ook SATA was. Met IDE DVD drive verliep alles zoals het hoort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

Armo schreef op zondag 20 april 2008 @ 13:17:
Bij mij ook opgelost. Data DVD brander was de boosdoener. Had al een andere drive geprobeerd maar dat had niet geholpen omdat die ook SATA was. Met IDE DVD drive verliep alles zoals het hoort :)
Heb dezelfde SATA DVD drive maar heb er geen probleem mee gehad. Misschien omdat ik al wist dat je het beste in IDE mode (BIOS instelling) kunt opstarten/installeren en dan de BIOS pas omzetten naar AHCI. Heb je geen IDE drive voor nodig dan O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:25
Forcepoint schreef op donderdag 03 april 2008 @ 17:46:
Gefikte dvd, wel goed gefikt? Bij mij nog geen anderhalve minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Nasi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:16
Ikzelf heb sinds eergisteren een nieuwe set hardware aangeschaft.
- (Gigabyte ga-ma78gm-s2h
- OCZ DDR2 PC6400 2048MB KIT, Spec Ops Ed w/two 1024MB PC6400 XTC, CL5-5-5
- AMD Phenom 8650 Boxed Triple Core @ 2,3 GHZ
- 327715 Samsung SpinPoint T166 500GB 16MB 7200RPM

Nadat ik het Bios heb ingesteld op AHCI, Vista wilde gaan installeren kwam ik ook niet verder dan Installatie Voltooien. Dit heeft meer dan 7 uur geduurd, en niet verder gekomen.

Daarna de Bios gereset en ingesteld op Sata mode IDE. Vista geinstalleerd, maar na de eerste reboot kon de bootloader niet meer gevonden worden (Brakke harddisk?)

Memtest uitgevoerd, 2 uur laten hengsten. 0 Errors. Dus geheugen kan het probleem waarschijnlijk niet zijn.

CD'tje Windows XP tevoorschijn getoverd, XP Pro SP2. en geinstalleerd. Sata Mode op IDE laten staan en geinstalleerd. Na het Text-mode installer gebeuren, DISK BOOT FAILURE, INSERT BOOT DISK TO CONTINUE.. <zucht>

Brakke harddisk:? Brak Mobo:? Ik weet het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeejdjeej
Nadat ik op 16 april de boel uiteindelijk geïnstalleerd had (zie hierboven), ben ik vandaag gaan herinstalleren omdat mijn experimenten met allerlei settings en hacks afgelopen waren en ik nu alles in 1 keer goed wilde gaan installeren, image maken, klaar. (tenminste dat was het plan)

Ik kreeg het vorige keer niet voor elkaar totdat ik 1 van de 2Gb RAM modules verwijderd had, toen lukte het opeens in één keer wel. Dit heb ik nu ook maar meteen gedaan, maar het ging tijdens de setup al mis toen ik de oude partitie verwijderde, daarna was de hele HDD niet meer zichtbaar. (ik had vergeten mijn externe HDD af te koppelen, die zag hij wel nog). Harde reset en toen opnieuw. Gelukkig stonde de 2e partitie er wel nog op en kon ik de 1e nu netjes formatteren.

Daarna verder met de installatie, maar dat wil totaal niet lukken. Ik blijf steeds op datzelfde punt hangen: na de eerste reboot bij “installatie voltooien”, ik ken intussen mijn Vista Home Premium CDkey al bijna van buiten...

Ik heb al alles uitgeschakeld in de bios wat niet persé nodig is (IDE, audio, serialport, parallelport, LAN, firewire, etc.), alles verder ingesteld op failsafe waarden, maar hij blijft steeds hangen op "installatie voltooien". Ik heb mijn floppyDTV kaart er al uitgehaald, de USB aansluiting van het display van de Antec Fusionkast al uitgetrokken, zelfs zonder muis met alleen een ps2 toestenbord geprobeerd te installeren, maar hij blijft vasthangen op dat zelfde punt.

Ik heb al de memorytest een tijdje laten draaien, maar die is steeds okay. Ik heb nog niet geprobeerd om de ATA op IDE modus te zetten nog omdat het de vorige keer wel gewoon lukte met AHCI aan (althans, dat wist ik voor 95% zeker).

Ik heb uiteindelijk een 120Gb IDE schijf erbij gehangen en daarop Vista geprobeerd te installeren. Dat lukte vlekkeloos… Nu heb ik toch mijn twijfels of ik de vorige keer de SATA schijf op IDE of op AHCI modus had staan.

Als ik het hier zo lees, vindt Vista AHCI niet zo leuk tijdens de installatie...

Ik ben dan ook aan het twijfelen of ik dat nog moet gaan proberen of dat ik voorlopig even op de IDE HDD draai, een image maak en dat probeer terug te zetten naar de SATA schijf. Iemand enig idee of dat kan?

[EDIT1]
Hardware:

Gigabyte GA-MA78GM-SH2
Corsair TWIN2X4096-6400C4DHX 4096 MB, PC6400, 800 MHz, 4, Kit Of 2
AMD CPU Athlon 64 X2 BE-2350 2.10 GHz, 1000 MHz, 2x 512kB , Boxed
Samsung Spinpoint 500Gb SATA 16Mb 7200rpm
Antec Fusion Zwart, 430 Watt
Lite-On DVD-RW LH-20A1S S-ATA, Bulk, Zwart
FloppyDTV/C icm Alphacrypt (@home tv digital)
+ nu een Maxtor IDE van 120 Gb 7200 rpm 8 Mb

[EDIT2]
Ik kon het toch niet laten om even te testen met SATA op de IDE modus. Dat werkt wel. Ik heb dat de vorige keer blijkbaar ook gedaan en laterna weer teruggezet op AHCI. Weer wat geleerd voor de volgende keer: 2Gb eruit halen + SATA op IDE modus zetten op Vista te installeren...

@hierboven. Heb je toevallig niet de CDROM als enige bootdevice staan en de HDD disabled? Dat zou verklaren dat je wel kunt installeren vanaf CDROM maar na installatie een diskboot failure krijgt omdat hij niet kan opstarten van de HDD.

[ Voor 16% gewijzigd door djeejdjeej op 09-05-2008 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwiekamp
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09-2024
Ik heb nu dezelfde problemen, SATA op AHCI gezet, echter blijft mij BIOS nu zelfs hangen en kan ik helemaal niets meer. Installatie is tot op heden nog niet gelukt. Hieronder kan je het afgelegde traject lezen.

Iemand enig idee wat er is gebeurd met mijn systeem want dit gaat mijn pet te boven.
Alvast heel erg bedankt!

Stappen:
Zojuist mijn nieuwe HTPC in elkaar geschroefd. Heb de Windows Vista disk erin gestopt, gestart vanaf CD-ROM en begonnen met partities aanmaken in het windows installatie menu.

Twee partities gemaakt en per ongeluk installatie proces begonnen op de verkeerde partitie. Hierop op "RESET" gedrukt op de kast. Ik wilde het dus opnieuw gaan doen. Helaas. DOS startup zegt "bootmng" ontbreekt.

In de veronderstelling dat de installatie van Windows natuurlijk niet compleet was, HDD aangesloten op mijn PC, geformatteerd en weer opnieuw aangesloten in de HTPC. Helaas weer hetzelfde probleem.

Ik ben dus in de bios op zoek gegaan naar het probleem. HDD uitgeschakeld als "startup device" en DVD als primair gezet. Nu ook weer: "bootmng" ontbreekt.

Nu kreeg ik nog een bijkomend verschijnsel. Eenmaal in de bios loopt hij vast en start zichzelf constant opnieuw op. Hij stopt nu niet meer met rebooten.

in dit hele proces werd er eenmalig aan mij gevraagd of ik iets wilde veranderen aan de setup van mijn SATA aansluitingen, iets met AHCI, het dit aangezet als het goed is.

ASUS A8N-VM CSM | AlthlonXP 64 Venice 3200+ | 1024 DD400-X64 | Diamondmax 250GB | Acer AL1716

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
mwiekamp schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 16:25:
Nu kreeg ik nog een bijkomend verschijnsel. Eenmaal in de bios loopt hij vast en start zichzelf constant opnieuw op. Hij stopt nu niet meer met rebooten.
Maar dat heeft niks meer met Windows te maken :)
Doe een BIOS reset naar defaults (lees de handleiding van je moederbord hoe dat bij dit geval moet) en bouw de zaak nog een keer op.

Ik zou je ook aanraden om liever een nieuw topic voor je eigen probleem te openen, en dat op de goede plek te doen in plaats van zoals nu aan te haken bij een ander topic met andere issues.

Als je tijdens je BIOS namelijk al resets krijgt, daar komt helemaal geen Windows aan te pas en dan zit je hier niet echt op de juiste plaats ;)

[ Voor 25% gewijzigd door alt-92 op 01-06-2008 14:27 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1