Toon posts:

ATI x1900 XT clocksnelheid omlaag door hitte

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Laatst heb ik per ongeluk een game aan laten staan, toen ik hem afsloot zag ik een bericht van Ati catalyst dat de kloksnelheid van mijn videokaart (x1900 xT) lager was gezet omdat de videokaart te heet werd.

Normaal zou mijn videokaart deze specificaties hebben:
core: 625Mhz, memory: 1.45Ghz.
Nu is het dit:
core: 500Mhz, memory: 594Mhz

Mijn vraag is: Hoe krijg ik dit weer terug naar normaal en is dat verantwoord? Wordt mijn videokaart dan niet opnieuw te warm? Nu is namelijk mijn gpu al 72 graden en mijn gpu vrm 80 graden als ik geen game speel.. Is dat niet veel te heet?

• The_Ownman
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-05 20:41
Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 17:31:
Laatst heb ik per ongeluk een game aan laten staan, toen ik hem afsloot zag ik een bericht van Ati catalyst dat de kloksnelheid van mijn videokaart (x1900 xT) lager was gezet omdat de videokaart te heet werd.

Nu is het dit:

Mijn vraag is: Hoe krijg ik dit weer terug naar normaal en is dat verantwoord? Wordt mijn videokaart dan niet opnieuw te warm? Nu is namelijk mijn gpu al 72 graden en mijn gpu vrm 80 graden als ik geen game speel.. Is dat niet veel te heet?
Dat is inderdaad wel een beetje warm ja, misschien kun je wat meer vertellen over de koeling? Heb je de stock koeler erop, heb je goede airflow.

Misschien is het een idee om je hele kast en ik denk vooral je videokaart fan te stofzuigen.

Maakt je kaart verder veel lawaai? Gaat de fan wel harder draaien omdat hij zo warm wordt?

Verwijderd

Topicstarter
Ty, Stofzuigen van alles heeft wat geholpen, nu 10 graden koeler. :) Ik heb de standaard koeler. Ik zou niet weten hoe ik die moet stofzuigen want er zit plastic over de fan heen..

• The_Ownman
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-05 20:41
Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 22:04:
Ty, Stofzuigen van alles heeft wat geholpen, nu 10 graden koeler. :) Ik heb de standaard koeler. Ik zou niet weten hoe ik die moet stofzuigen want er zit plastic over de fan heen..
Ehm plastic over de fan lijkt me ook niet echt positief, maar misschien begrijp ik je verkeerd. Maak anders als je kan een foto van de fan van je videokaart en als dat niet kan zal je het goed uit moeten leggen of moeten illustreren met behulp van google voordat ik je helemaal snap.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry ;) De koeler ziet er zo uit: Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/uploaded/31617_d75c14ec.jpg

Zoals je ziet zit er doorzichtige behuizing omheen waardoor ik er niet kan stofzuigen.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2008 08:38 ]

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 17:31:

Nu is het dit:

Als ie onder full load maar onder de 100 graden blijft is er niks aan de hand hoor, mijn X1900XTX werd ook 93C load. En die lagere kloksnelheid, dat zijn 2D speeds en dat is al wel honderd keer langskomen op tweakers O-)

Goud is geen geld

Pagina: 1