Toon posts:

[Audigy SE] 2x Stereo out?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ola,

Ik wil toch maar een losse geluidskaart kopen, omdat ik de ruis van die m'n onboard geluidskaart veroorzaakt niet weg krijg. Het wordt een Creative Audigy SE omdat die A: betaalbaar is en B: goed verkrijgbaar.

Voordat ik hem ga kopen heb ik één uberbelangrijke vraag :P Namelijk of je kan instellen dat de kaart een stereo signaal stuurt naar meerdere outputs. Ik heb een PC speaker setje en een amp met 2 speakers, en die moeten beiden gewoon normaal stereo gaan ontvangen. Ik luister vooral muziek dus wil geen vage upmixerij naar neppe 3D :) Maar ik wil soms ook maar met 1 van de 2 setjes kunnen luisteren omdat die versterker + speakers een beetje meer kabaal maken dan mn PC speakertjes.

Met mijn huidige onboard (realtek HD audio op basis van ALC 883 chippy) kaartje heeft drivers waarbij je dat "gewoon" kan instellen en die functionaliteit wil ik niet verliezen :)

Iemand die me kan vertellen of dit mogelijk is?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2008 16:57 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Splittertje?

Afbeeldingslocatie: http://www.comparestoreprices.co.uk/images/unbranded/3/unbranded-3-5mm-stereo-jack-splitter.jpg

[ Voor 47% gewijzigd door Palomar op 03-04-2008 16:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat zou ook kunnen inderdaad, maar het is geen mooie oplossing en niet waar ik naar vroeg. Ik wil specifiek weten of de drivers van Creative (WinXP) wat ik hierboven omschreef ondersteunen.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik denk altijd in makkelijke oplossingen ;)

Anyway, voor zover ik weet is hetgeen wat jij wilt niet mogelijk met de standaard drivers. Er bestaan wel KX-drivers, waarmee het misschien wel kan. Al hebben die drivers weer andere beperkingen.

[edit] In de default drivers zou je trouwens wel kunnen instellen dat je een 4.1 speakerset hebt en dan instellen dat door alle 4 de boxen geluid moet komen. Alleen weet ik niet of ie de bas ook meestuurt naar de achterspeakers.

[ Voor 32% gewijzigd door Palomar op 03-04-2008 17:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Palomar schreef op donderdag 03 april 2008 @ 17:49:
Ik denk altijd in makkelijke oplossingen ;)

Anyway, voor zover ik weet is hetgeen wat jij wilt niet mogelijk met de standaard drivers. Er bestaan wel KX-drivers, waarmee het misschien wel kan. Al hebben die drivers weer andere beperkingen.

[edit] In de default drivers zou je trouwens wel kunnen instellen dat je een 4.1 speakerset hebt en dan instellen dat door alle 4 de boxen geluid moet komen. Alleen weet ik niet of ie de bas ook meestuurt naar de achterspeakers.
Hmmz, die "andere beperkingen" weet je wat die zijn?

Voor de rest is een splitter idd de makkelijkste oplossing, alleen gebruik ik niet dezelfde kabels om beide speakersetjes mee te verbinden. Als ik me niet vergis kiest een signaal altijd de weg van de laagste weerstand, dus met zo'n splitter zou ik dan een ongelijke verdeling van het geluid kunnen krijgen?

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-01 17:46
Ik heb voor dezelfde reden juist mijn Audigy SE eruit gehaald en maak nu gebruik van het onboard geluid. Bevalt mij prima, jammer dat jij er ruis mee krijgt.
Ik zou even verder kijken dan Creative, de driver support is vrij belabberd.

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:55
Ja. Met onboard werkt het prima. Ik gebruik het ook om weer 2 versterkers bij de TV aan te sturen (die weer met AUX&REC op elkaar aangesloten). en de ene uitgang voor mijn Versteker bij de PC. werkt echt prima. Zou je niet terug gaan naar onboard.

Ik heb ook zo'n splitter. Maar vond dit niet goed voor de geluidskwalteit

Weet trouwens een geluidskaart die dit zelfde trukje kan ?

[ Voor 8% gewijzigd door Roderiktweaker op 03-04-2008 21:25 ]

Verwijderd

Voor zover ik weet kun je met M-Audio kaartjes op zowel de front als de rear aansluitingen een gewoon stereosignaal zetten. Handig om de 1 naar de PA te sturen, en de andere naar de monitor tafel.

Verwijderd

Topicstarter
Hela,

Het is mogelijk :D Je kan in de Speaker Settings van de driver instellen dat je 4 speakers hebt en dan in de EAX console dat je CMMS (ofzo) 3d wilt gebruiken. Dan is er een optie multi channel stereo en een 3d upmixing optie. Die upmixer is dus idd te lelijk voor woorden (bij muziek iig) maar die multi channel stereo kan over 3!! outputs een stereo kanaal sturen :D

Thanks voor de info en ik denk ik meld het ff terug voor de mensen die dit in de toekomst nog willen weten.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2008 18:19 ]

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

hee thanks, ik zocht dit ooit ook een keertje op (ook sb audigy se omdat mn onboard kapot was gegaan) en ik heb het maar opgelost met een splitter die ik al had.

maar goed, nu kan die dus eruit :)

teven is dit een terugvindpost voor mij :P
Pagina: 1