Dat is geen probleem, dat is
filmruis, een onvermijdelijk nevenprodukt van analoog filmen. De volledig digitaal opgenomen film 300 heeft dit effect zelfs gesimuleerd om die typische filmlook te creeren.
Normaliter (op SD) zie je dat niet, maar hoe hoger de resolutie, hoe meer de ingebakken filmruis van het bronmateriaal gaat opvallen. Kwestie van wennen dus.
Die ruis komt dus niet door het inscannen, je ziet gewoon de beperkingen van de analoge film zelf. Je kunt nog overigens nog steeds een fantastische beeldkwaliteit (beter dan 1080p) bereiken met analoge film.
detonated schreef op donderdag 03 april 2008 @ 18:42:
ik heb hem nu getest met Finding Nemo en daar kon ik de ruis zozeer niet opmerken, dit was dan ook een gewone DVD dus de kwaliteit was zoizo wat minder.
ik zal nog even wat verder testen want bij de visuele beelden van de audio speler zie ik bijvoorbeeld ook ruis, aleen is die veel fijner en mischien hoort dt gewoon bij de bron.
Duh. Finding Nemo is volledig digitaal en bevat daarom geen enkele filmruis.
BTW Ik denk dat filmmaatschappijen in de toekomst steeds meer films digitaal verbeteren door de filmruis met filters weg te poetsen. Ze krijgen wel vaker kritiek op de zogenaamd tegenvallende filmkwaliteit omdat mensen niet weten dat die filmruis erbij hoort (je ziet hem tenslotte ook in de bioscoop).
Ik heb de boel even in één post gezet. Kun je dat voortaan zelf doen als je drie keer achter elkaar iets wil zeggen? Rechtsboven een bericht is de edit-knop
[
Voor 63% gewijzigd door
TheZeroorez op 04-04-2008 07:47
]