Toon posts:

PC geeft geen beeld meer na biosupdate

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heey,

Alvast sorry als ik dit topic in het verkeerde deel plaats, maar moest gewoon even snel antwoord op de volgende vraag.
Ik heb zojuist een bios update gedaan bij mijn asus p5n32 e sli plus moederbord. van versie 0501 (standaard) naar 0805(normale, niet beta). de reden hiervoor was dat ik dan alle 4 de dimms kan gebruiken en binnenkort als ik een e8400 binnenkrijg deze vlekkeloos werkt.
Ik heb het netjes via de asus update tool gedaan, en de bios was ook van de asus site.
nu deed ik de update en hij was succesvol, er werd toen aangeraden de pc opnieuw op te starten. Dit deed ik, maar toen hij opnieuw op wilde starten kreeg ik geen beeld meer ook geen piepje zoals je normaal altijd hoort.
Mijn pc werkt volgnes mij nog wel, alle lampjes gaan aan etc, maar ik krijg dus geen beeld meer en geen piepje dat hij aan het opstarten is.

What is the problem, ik hoop niet dat er iets kapot is gegaan of wat dan ook. Want als student heb ik mijn computer hard nodig....
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

gr. Zetjes

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2008 16:11 ]

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:46

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

KLINKT alsof je BIOS fucked is :P. Wat je kan proberen is de CMOS batt er uit te halen zodat je BIOS gereset wordt. Dan weet je iig of het niet aan de settings ligt.

Mocht dat niet helpen klinkt het ernaar dat je BIOS flash fout gegaan is, wat betekend dat je mobo ter reparatie terug moet (of je moet iemand vinden die het thuis kan doen :) )

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Topicstarter
Gooi hem maar per direct dicht!
Nadat mijn pc +/- 5 minuten van de stroom af was, tijdens dat ik dit topic aan het schrijven was. Deed hij het opeens weer toen ik de stroom eraan hing en hem liet booten.
Ik was dus iets te voorbarig, sorry voor het spammen van het forum. Ik dacht namelijk echt dat ik hem kapot had gemaakt, was mijn eerste bios update dus vandaar dat ik nogal wat schrik had dat ik iets fout had gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
Notna schreef op donderdag 03 april 2008 @ 16:14:
KLINKT alsof je BIOS fucked is :P. Wat je kan proberen is de CMOS batt er uit te halen zodat je BIOS gereset wordt. Dan weet je iig of het niet aan de settings ligt.

Mocht dat niet helpen klinkt het ernaar dat je BIOS flash fout gegaan is, wat betekend dat je mobo ter reparatie terug moet (of je moet iemand vinden die het thuis kan doen :) )
Daar zat dus mijn angst :P

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-02 16:25
Vreemd, ik heb ook een Asus P5n32-E SLI+ moederbord met het zelfde probleem, maar jou remedie heeft bij mij niet geholpen. Het moederbord is al 2(!!) keer teruggeweest naar de winkel, waar hij ook een biosupdate heeft gehad volgens hun,en ze stellen nu voor om een ander mobo te proberen. Ik vraag me zowiezo al af hoe ze dat kunnen doen als je niet zien wat je doet, maar heeft iemand anders nog een mogelijke oplossing voor dit probleem, voor ik op het aanbod inga en hem omruil?

https://bettyskitchen.nl