Continuous backup versus full/incremental backup

Pagina: 1
Acties:

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-02 21:21
Deze week ben ik even aan het kijken om het backupplan te vernieuwen. Op dit moment maken we nog gebruik van Backup Exec 10d. Ik was nu echter Data Protection Manager 2007 aan het bekijken. Blijkbaar werkt backuppen hier helemaal anders. (op disk niveau)

Werking:
(Correct me if i’m wrong)
Voor een fileserver wordt een volledige replica gemaakt van de data en wordt op geregelde tijdstippen een sync uitgevoerd op block-level. Dan kan je hier van Recovery Points maken. Dit zijn dan eigenlijk een soort incremental backups van de replica.

Nu zit ik nog met een aantal vragen:
Op dit moment houden we data 2 weken bij. Wekelijks 1 full backup met dagelijks een backup van de gewijzigde bestanden. De 2de week hetzelfde systeem andere opslagplaats. (fileserver)
Stel dat ik dit wil benaderen met DPM2007 dan moet ik Retention range op 14 dagen zetten. Maar maakt de synchronisatiefrequentie eigenlijk veel uit als ik toch maar dagelijks een file recovery point aanmaak? Verder moet je direct een hoeveel schijfruimte toewijzen. Voor onze fileserver zou dit op heel wat minder ruimte uitkomen dan dat we nu gebruiken. Is de standaard allocation van DPM realistisch?
Kunnen backups even snel terug gezet worden of duurt het herstellen van een recovery point van dag 11 een heel pak langer dan bv van dag 2?

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar gebruikerservaringen met deze vorm van backup.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-02 07:08

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Misschien kan je hier nog wat vinden: Thematopic: Backuppen