Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Coeluh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-10 18:06
Hey ik weet niet waar het in thuis hoort hier, maar dit lijkt me het goede forum.

Ik moet vaak smsjes versturen als ik achter mijn pc zit. Nu heb ik op skype wat tegoed gekocht, maar dat is 10ct per sms. Wat is nou de beste site om online smsjes te versturen? Wie heeft er een goede ervaring met welke? Ik heb al gezocht, maar de helft ziet er uit als scam. het liefst zou ik er via iDeal wat op zetten. Heeft iemand nog tips?

• Joshua
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-11 13:44
Voor mijn telefoon is er software waarmee je dus smsjes via je eigen telefoont kunt sturen.
Misschien is dit er voor jou telefoon ook?

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Bij de meeste telefoons kan je ook je gsm aan je pc aansluiten (bijv. Samsung) en dan berichten sturen via je telefoon maar getypt op de PC. Kan tevens ook met SE toestellen en het programma http://fma.sourceforge.net/

Edit: Damn you ^^^^^Net te laat :P
Coeluh schreef op donderdag 03 april 2008 @ 16:06:
[...]

Is dit een heel bijdehante opmerking? Ik heb geen zin om met mijn mobiel te smsen dan. Vindik niet makkelijk.
Hij bedoelt software op de PC wijsneus. Je kan ook wel een beetje begrijpend leren lezen imo :/

[ Voor 47% gewijzigd door Notna op 03-04-2008 16:08 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• Coeluh
Spike1506 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 16:04:
Voor mijn telefoon is er software waarmee je dus smsjes via je eigen telefoont kunt sturen.
Misschien is dit er voor jou telefoon ook?
Is dit een heel bijdehante opmerking? Ik heb geen zin om met mijn mobiel te smsen dan. Vindik niet makkelijk.

Ik heb niet zon grote belbundel, maar smsen doe ik niet zo vaak opzich. Maar dat smsen vind ik irritant. Dus dacht ik via de computer moet kunnen. Dus mijn mobiel hoeft er niet aan te pas te komen...

[ Voor 21% gewijzigd door Coeluh op 03-04-2008 16:07 ]

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Er zijn genoeg online voip bedrijven waar je ook mee kan sms-en, al die sites zijn er ook bijna hetzelfde uit, is volgens mij een of ander standaard script waar dat op draait. En bij al die toko's kan je ook met iDeal betalen. Probleem is alleen dat het mij nog nooit is gelukt om het juiste nummer als afzender krijgt. Als je je eigen nummer verifieert (dus dat jij echt over een bepaald 06-nummer beschikt) maakt ie 00316bla -> 316bla. Als je dan een sms-je via zo'n site stuurt (wat wel goed werkt overigens), pakken de meeste telefoons daar niet automatisch jou contact bij, ze komen wel aan namelijk. Oké, nu lijkt het goed te werken, net even geprobeerd weer. Probeer voipcheap.com is?

[ Voor 7% gewijzigd door Muthas op 03-04-2008 16:09 ]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Coeluh schreef op donderdag 03 april 2008 @ 16:06:
[...]

Ik heb niet zon grote belbundel, maar smsen doe ik niet zo vaak opzich. Maar dat smsen vind ik irritant. Dus dacht ik via de computer moet kunnen. Dus mijn mobiel hoeft er niet aan te pas te komen...
Dan moet je goed lezen wat Spike zegt. Via bijvoorbeeld de Nokia PC-suite kan je, zonder je telefoon te gebruiken SMS'jes versturen. Dit gaat dan via je bluetooth verbinding.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Coeluh
Muthas schreef op donderdag 03 april 2008 @ 16:07:
Er zijn genoeg online voip bedrijven waar je ook mee kan sms-en, al die sites zijn er ook bijna hetzelfde uit, is volgens mij een of ander standaard script waar dat op draait. En bij al die toko's kan je ook met iDeal betalen. Probleem is alleen dat het mij nog nooit is gelukt om het juiste nummer als afzender krijgt. Als je je eigen nummer verifieert (dus dat jij echt over een bepaald 06-nummer beschikt) maakt ie 00316bla -> 316bla. Als je dan een sms-je via zo'n site stuurt (wat wel goed werkt overigens), pakken de meeste telefoons daar niet automatisch jou contact bij, ze komen wel aan namelijk.
Bij Skype was dat mij wel gelukt. Ze konden netjes terug sms en. Maar welke site is nou echt goed? 1601.nl heeft iets met smsen. weet iemand daar iets van/

• Coeluh
Gunner schreef op donderdag 03 april 2008 @ 16:08:
[...]

Dan moet je goed lezen wat Spike zegt. Via bijvoorbeeld de Nokia PC-suite kan je, zonder je telefoon te gebruiken SMS'jes versturen. Dit gaat dan via je bluetooth verbinding.
Ja maar het moet juist niet van mijn tegoed afgaan. Ik wil los van mijn hele mobiel smsn

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:18

ralpje

Deugpopje

Gunner schreef op donderdag 03 april 2008 @ 16:08:
[...]

Maar uiteindelijk wel via je je telefoon. En dat wil hij niet, want z'n belbundel is niet zo groot enzo.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Coeluh
Muthas schreef op donderdag 03 april 2008 @ 16:07:
Er zijn genoeg online voip bedrijven waar je ook mee kan sms-en, al die sites zijn er ook bijna hetzelfde uit, is volgens mij een of ander standaard script waar dat op draait. En bij al die toko's kan je ook met iDeal betalen. Probleem is alleen dat het mij nog nooit is gelukt om het juiste nummer als afzender krijgt. Als je je eigen nummer verifieert (dus dat jij echt over een bepaald 06-nummer beschikt) maakt ie 00316bla -> 316bla. Als je dan een sms-je via zo'n site stuurt (wat wel goed werkt overigens), pakken de meeste telefoons daar niet automatisch jou contact bij, ze komen wel aan namelijk. Oké, nu lijkt het goed te werken, net even geprobeerd weer. Probeer voipcheap.com is?
Lijkt verdacht veel op VoipBuster. Free SMS? Klopt dat? Ik zie free sms staan?

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-11 10:52
ralpje schreef op donderdag 03 april 2008 @ 16:10:
Maar uiteindelijk wel via je je telefoon. En dat wil hij niet, want z'n belbundel is niet zo groot enzo.
Ow, ik kreeg de indruk dat hij dat sms'en via de mobiel vooral irritant vond opzich

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• Coeluh
MrAngry schreef op donderdag 03 april 2008 @ 16:16:
[...]

Ow, ik kreeg de indruk dat hij dat sms'en via de mobiel vooral irritant vond opzich
Ook dat.

Dat voipcheap werkt. Het sms'en schijnt gratis te zijn.

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-11 23:43

Ardana

Mens

Ik weet niet of 't nog zo is, maar vroeger kon je via Lycos 'n paar sms'jes gratis per dag/week oid versturen. Je kan ze ook kopen daar, geen idee hoe. Toen Lycos ooit 'ns 'n fout gemaakt had en m'n hele mailbox had weggegooid, heb ik 100 gratis sms'jes gehad en daar ben ik nog steeds niet door heen 8)7

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

• Coeluh
Ardana schreef op donderdag 03 april 2008 @ 17:21:
Ik weet niet of 't nog zo is, maar vroeger kon je via Lycos 'n paar sms'jes gratis per dag/week oid versturen. Je kan ze ook kopen daar, geen idee hoe. Toen Lycos ooit 'ns 'n fout gemaakt had en m'n hele mailbox had weggegooid, heb ik 100 gratis sms'jes gehad en daar ben ik nog steeds niet door heen 8)7
Achja. In ieder geval lijkt dit een goede oplossing. Bedankt!

Wel raar dat je voor 10 euro moet kopen, 90 freedays krijgt en dan gratis kan smsen...wat te doen met die10 euro..

[ Voor 10% gewijzigd door Coeluh op 03-04-2008 18:31 ]

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-11 09:23
Ik krijg nog wel eens mailtje van smscity.nl. Nooit gebruikt maar lijkt me prima te werken!

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-11 14:40
Met HotSMS heb ik ook nog nooit problemen gehad :)

Verwijderd

VoipBuster.com

€ 0,012 incl. BTW per SMS (1,2 cent dus). Als afzender is gewoon netjes jouw mobiele nummer zichtbaar als je dat instelt. Je moet geloof ik wel 1x per 120 dagen opwaarderen anders ga je meer betalen (denk ik).

letters als ü, ä, etc komen niet goed door op de mobiel (sterretjes ****).

IDeal, PayPal, etc.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2008 23:47 ]

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-11 22:52

SmartDoDo

Woeptiedoe

Tikje naar PSGG omdat dit teveel gerelateerd is aan mobiele diensten om het in SG te laten staan :)

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Je telefoon provider bied vaak ook gratis smsjes aan op haar eigen site. Je hoeft je dan alleen aan te melden met je eigen nummer en dan krijg je een x aantal smsjes per dag van ze gratis. Ik weet bijv dat Hi dit doet :)

• Coeluh
DaannO schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 00:08:
Je telefoon provider bied vaak ook gratis smsjes aan op haar eigen site. Je hoeft je dan alleen aan te melden met je eigen nummer en dan krijg je een x aantal smsjes per dag van ze gratis. Ik weet bijv dat Hi dit doet :)
Tele 2 doet dit niet..

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Dat zou idd best kunnen. Echter doen veel andere dat wel en dit wordt langzamerhand een opsom topic waar we weinig aan hebben. Als er een discussie hieruit ontstaat is het prima, maar die is nog ver te zoeken :)

• misterdjus
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-11 21:19

misterdjus

hoi2x

Ok kijk even op de site van Voipbuster.

Wat kan je ermee?

Je maakt eerst een account aan en vervolgens kan je een programmatje downloaden wat je op je pc installeert. Vervolgens kan je op verschillende manieren je account van beltegoed voorzien. (lees even in de voorwaarden wat de opties zijn)

Als je eenmaal tegoed hebt kun je via het programma smsen. Je kan er ook smsjes naar hele groepen tegelijk mee sturen en bv een sms maken en op een bepaald tijdstip laten versturen enz enz...

Het makkelijke is dat als je een symbian telefoon hebt (windows mobile weet ik even niet) je ook een progje op je mobiel kan downloaden en via je mobiel ook van het voipbuster account kan smsen. (maar begreep dat je interesse hier niet lag)

Het is ook mogelijk om gewoon van waar je ook bent via internet op de site in te loggen en te smsen.

Gebruik het programma al een tijdje en moet zeggen dat ik er erg blij mee ben! Nog een optie is dat het mogelijk is om via viop te bellen. (weet niet of dit meerwaarde heeft voor je)

De tarieven zijn redelijk stabiel maar wisselen nog wel eens.

Nu: Nederland 0.010 0.012 dus voor 0,012 cent incl stuur je een sms.

Nog meer info nodig check even de site of vraag me nog wat je wilt weten.

Succes!

Berry

[edit] Damn spellfouten ;)

hoi

• Hugo__Boss
  • Laatst online: 08-11 18:16
zit al tijden bij 1643 telecom, 1 cent per sms en je eigen nummer als afzender.. site is soms wat traag, maar werkt verder wel... je moet was betalen na 2 euro verbruik is mijn ervaring, dus 200 sms berichten ;)

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11 16:33

Nss

The Dude Abides

ik gebruik 1609bellen.nl. Is volgens mij hetzelfde bedrijf als 1643. Werkt prima voor 1ct/sms. Alleen geen adresboek voor contacten.

• Coeluh
Nss schreef op maandag 07 april 2008 @ 12:29:
ik gebruik 1609bellen.nl. Is volgens mij hetzelfde bedrijf als 1643. Werkt prima voor 1ct/sms. Alleen geen adresboek voor contacten.
Is dat online sms'en?

• co0lman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-07 10:10
Ik maak voor online SMS gebruik van SMScity. Had al een hele tijd een account maar onlangs eens een SMS verzonden op een bepaald tijdstip. Voordeel is wel dat ze als afzender je eigen nummer laten zien en niet dat van 1 of andere server. Mensen kunnen dus makkelijk en simpel terug sturen.

Je kan kiezen of je stuurt met of zonder reclame. Zonder reclame kost 1 credit extra.

www.smscity.com

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Nu: Nederland 0.010 0.012 dus voor 0,012 cent incl stuur je een sms.
0,012 euro => iets meer dan 1 cent :) Of zit ik er naast en is het 1,2/100e eurocent?

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-11 10:55

Nik

Dat Voicecheap werkt trouwens als een zonnetje! Ben stiekem wel benieuwd hoe ze dit doen!

ja, de eerste 5 smsjes gaat het goed. Daarna krijg ik geneuzel over "onvoldoende saldo" terwijl smsen gratis zou zijn. Jammer.

[ Voor 43% gewijzigd door Nik op 07-04-2008 21:50 ]

• Coeluh
Nik schreef op maandag 07 april 2008 @ 20:55:
Dat Voicecheap werkt trouwens als een zonnetje! Ben stiekem wel benieuwd hoe ze dit doen!

ja, de eerste 5 smsjes gaat het goed. Daarna krijg ik geneuzel over "onvoldoende saldo" terwijl smsen gratis zou zijn. Jammer.
tijdens freedays. even storten, 10'tje, kan je weer 90 dagen voorruit zag ik.

is dat 1649 ofziets smsen online?

• lennartbee
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-11 23:09
via voipbuster heb je trouwens wel erg wisselende tarieven, soms is het gratis soms betaal je een cent. en heel af en toe schiet het een paar dagen naar 5 ct

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:37

sanzut

It's always christmas time

Coeluh schreef op zondag 13 april 2008 @ 12:15:
[...]

tijdens freedays. even storten, 10'tje, kan je weer 90 dagen voorruit zag ik.

is dat 1649 ofziets smsen online?
Probeer zelf eens iets! Meld je aan op die site, test het met je eigen nummer en je ziet vanzelf of het werkt...

Verder, je kan eventueel een cheapass hi simkaart halen, die activeren en dan via Hi.nl gratis smsen

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Ik sms al maanden met bel1649. Werkt super. Alleen jammer dat er geen telefoonboek/contactenlijst in zit; je moet gewoon steeds de nummers intikken. Maar het werkt goed, berichten komen meteen aan (ook in buitenland). Kost 1 cent.

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11 16:33

Nss

The Dude Abides

Ja, is online smsen met eigen nummer als afzender

Verwijderd

Voordeel van Voipbuster is wel dat je zelf een URL kunt aanroepen om de sms te versturen. Handig voor in webapplicaties bijvoorbeeld. Zijn er meer van die dingen die dat doen? Voipbuster werkt redelijk okay, maar het probleem is wel dat ze sterk wisselen qua tarieven en dat de klantenservice belabberd is.

• Coeluh
Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 19:43:
Voordeel van Voipbuster is wel dat je zelf een URL kunt aanroepen om de sms te versturen. Handig voor in webapplicaties bijvoorbeeld. Zijn er meer van die dingen die dat doen? Voipbuster werkt redelijk okay, maar het probleem is wel dat ze sterk wisselen qua tarieven en dat de klantenservice belabberd is.
Ik ga eens kijken naar 1649bellen. Voipcheap is het net niet vind ik.
Pagina: 1