[XP] Mapuiterlijk en taken toepassen op alle mappen

Pagina: 1
Acties:

• Ernie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-02 10:49
Ik heb een aantal mappen (met een aantal submapjes). Nu wil ik graag dat alle mappen automatisch op detailweergave staan. Dat kan ik doen door bij maptopies te kiezen voor "op alle mappen toepassen". Nu wil ik echter ook dat ik op een willekeurige map met rechts kan klikken en kan kiezen voor de optie "met windows media player afspelen" of "aan de lijst van windows media player toevoegen". Dit wil ik doen door de bij de eigenschappen van de map te kiezen voor een map met muziek of een muziekalbum. Zodra ik dit doe veranderen de submappen weer naar miniatuurweergaven en als ik het dan weer op detail zet kan ik sommige mappen weer niet openen met media player.

Weet iemand wat ik hier verkeer doe of dat ik iets over het hoofd zie ?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Arno E schreef op donderdag 03 april 2008 @ 15:03:

Weet iemand wat ik hier verkeer doe of dat ik iets over het hoofd zie ?
XP heeft wat dat betreft nog de 'alles of niets' benadering, Vista gebruikt hier wel een soort 'content sniffing' voor (wat niet altijd even prettig is - maar dat terzijde).

Je kan natuurlijk wel een contextmenu handler aanmaken die voor elke folder diezelfde optie biedt, maar echt op de inhoud van de folder controleren kun je dan niet.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Ernie
alt-92 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 16:09:
[...]

XP heeft wat dat betreft nog de 'alles of niets' benadering, Vista gebruikt hier wel een soort 'content sniffing' voor (wat niet altijd even prettig is - maar dat terzijde).

Je kan natuurlijk wel een contextmenu handler aanmaken die voor elke folder diezelfde optie biedt, maar echt op de inhoud van de folder controleren kun je dan niet.
Bedankt voor je reactie. Die contextmenu handler waar je het over hebt. Bedoel je daar optie mee in je rechtermuismenu die je dan naar eigen wens in kan stellen. Zoals sommige andere programma's (winamp of winrar bijv.) ook hebben. Dat is namelijk ook een prima oplossing.

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
volgens mij moet je naast toepassen op alle folders ook nog even sla individuele instellingen van folders op uitvinken.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-02 22:00

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Arno E schreef op donderdag 03 april 2008 @ 16:28:
[...]

Bedankt voor je reactie. Die contextmenu handler waar je het over hebt. Bedoel je daar optie mee in je rechtermuismenu die je dan naar eigen wens in kan stellen. Zoals sommige andere programma's (winamp of winrar bijv.) ook hebben. Dat is namelijk ook een prima oplossing.
Dat is idd zijn idee ja. Even kijken hoe het bij WMP in elkaar zit, en deze op elke map toepassen. Zal vast wel iets te vinden voor zijn op Google.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Ernie
Ik ben wild aan het googlen geweest maar ik heb tot nu niks tegen gekomen. Ik kom enkel manieren tegen om de wmp opties eruit te gooien. Precies het tegenovergestelde van wat ik wil bereiken 8)7

Kan iemand mij misschien helpen om een manier te vinden om een eigen context menu handler toe te voegen aan mijn rechtermuis menu. Zodat ik alle video en/of audio bestanden uit een willekeurige map kan openen met windows media player.

[ Voor 30% gewijzigd door Ernie op 15-04-2008 08:37 ]

• Ernie
Ik kan het echt niet vinden, ik heb totaal geen verstand van dit soort dingen. Kan iemand mij hiermee helpen ?

Ik heb (denk ik) de map heb geisoleerd in het registery waar context menu handlers voor alle mappen
opgeslagen worden.
HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\shellex\ContextMenuHandlers
HKEY_CLASSES_ROOT\Folder\shellex\ContextMenuHandlers

Ik heb met behulp van ShellExView (programma om contextmenu handlers te bekijken) de registermappen voor wmp context menu gevonden. Ik heb toen die mappen geëxporteerd en alle sleutels die daarin stonden aangepast zodat ze verwezen naar de mappen waar die handlers moeten staan.

De bestandjes vervolgens aangeklikt. Alleen, het werkt nog niet.

[ Voor 72% gewijzigd door Ernie op 21-04-2008 13:35 ]

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08-2025
Dat is een registerinstelling, zou niet weten welke. Ander truukje: plaats een snelkoppeling van windows media player in de map Kopieren naar (staat in documents and settings/username/...
Als je dit gedaan hebt kan je elke map via rechtermuis > kopieren naar > WMP.

(of stap over op foobar2000 (www.foobar2000.org), heb je altijd mooi contextmenuutje van op muziekmappen (play of enqueue in foobar). Die speler schopt kont!

[ Voor 23% gewijzigd door Mar2zz op 21-04-2008 13:21 ]

• Ernie
Na nogmaals opstarten werkt het maar staat het weer tussen allerlei andere opties verborgen. Maar het werkt wel. Ik ga gewoon over op FOObar denk ik, dit werkt ook wel prettig.

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08-2025
Yay weer een foobargebruiker geronseld! Jouw muzikale leven staat op het punt om te gaan te bruisen!
Pagina: 1