Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• mieg_1981
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-03-2024
Hoi Allemaal,

ik ben een bezitter van de PDA Asus 636N. Nu gebruik ik Miomap 3.3 om te navigeren. Als ik de PDA instel om verbinding te maken via SiRF-3 in het programma Miomap, werkt de verbinding niet.

Via NMEA doet ie het prima, maar ik ben niet tevreden over de snelheid waarmee verbonden wordt met de satalieten.

Wat zijn de juiste instellingen voor de COM-port en de BAUD om SiRF-3 protocol toch te kunnen gebruiken ? En hoe de PDA de in Windows Mobile geconfigureerd worden om SiRF-3 ipv NMEA protocol te gebruiken ? (NMEA werkt wel op COM5 en BAUD 4800) :? Hebben hier meer mensen problemen mee.

Alvast bedankt ! _/-\o_

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Hmm klinkt als wat ik heb, ik kwam er vandaaag was acher dat de GPS van de P535 een minuut of 5 nodig heeft om voor t eerst zn positie te bepalen, probeer dat eens?

Verder kun je adners nog n hard reset proberen.

• metallicelmo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05-2021
Kijk eens op pdashop.nl

Daar staat ergens een handleiding per model, voor de instellingen binnen Windows Mobile, ( com instellingen e.d. )

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-11 20:29
Sirf3 is geen protocol, maar de chipset van de ingebouwde ontvanger. De verbinding met de interne GPS ontvanger gebeurt zo goed als ALTIJD via het NMEA protocol. Als de ASUS een Sirf3 chipset heeft, zal deze automatisch geactiveerd zijn als je via NMEA verbinding maakt met de GPS.

Dus:

Communicatieprotocol tussen PDA en GPS ontvanger in PDA: NMEA, dus géén Sirf3
Communicatiechipset tussen GPS satellieten en GPS ontvanger: Sirf3, dus géén NMEA.

Je kan kijken of er een programmaatje als QuickGPS voor de ASUS bestaat, als je dat kan vinden ben je al een heel eind op weg, dan vindt ie (tenminste bij mijn HTC TyTN II) behoorlijk sneller satellieten :)