adapter western digital elements

Pagina: 1
Acties:

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:08
Hoi,

Ik heb een Western Digital elements 500Gb harde schijf, maar ik ben laatst bij een verhuizing de adapter kwijtgeraakt. Heel stom natuurlijk!
Nu heb ik zitten zoeken, maar ik heb geen idee waar ik een nieuwe adapter kan kopen. De webshop van Western Digital lijkt alleen in de VS te bezorgen.

Heeft iemand een idee waar ik een nieuwe adapter zou kunnen kopen?
In het uiterste geval kan ik altijd een 2e harde schijf kopen, maar dit is niet mijn eerste optie...

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-02 20:16
Universele adapter?

contrleer wat de hdd aan kan. ga daarmee naar een lokale electra boer en koop er 1

A Soldiers manual and a pair of boots.

• gustaveau
je bedoelt qua voltage enzo?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wat voor aansluiting zit er dan op?

• gustaveau
Dit staat op de website:

Current Requirements
Power Dissipation
AC Input Voltage 100-240 VAC
AC Input Frequency 47-63 Hz

A replacement or additional power supply for My Book external hard drives.

24 watts

Is dit nuttige informatie? :?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:18

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

gustaveau schreef op donderdag 03 april 2008 @ 15:24:
Dit staat op de website:

Current Requirements
Power Dissipation
AC Input Voltage 100-240 VAC
AC Input Frequency 47-63 Hz

A replacement or additional power supply for My Book external hard drives.

24 watts

Is dit nuttige informatie? :?
Dit is inderdaad een goed begin, maar wat eigenlijk nog het belangrijkst is, is de output van de adapter, dus welke spanning (Volt) geeft de adapter af? Daarnaast moet de adapter minimaal 24 Watt kunnen leveren. Als de afgegeven spanning weet en het vermogen dan kun je een universele adapter kopen, meestal worden er verschillende stekkertjes meegeleverd dus het past algauw, tenzij WD echt een ander formaat handteerd.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Gaat eigenlijk om de soort connector. Ws. is dat zo'n gecombineerde met een stuk of 4 pinnetjes (heeft mijn externe schijf iig wel, HD is immers 5V en 12V). Je zou kunnen kijken of er bij een electrozaak losse adapters te koop zijn met een zelfde aansluiting, al acht ik die kans klein.

[ Voor 4% gewijzigd door Palomar op 03-04-2008 15:38 ]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Pff, ik had zo'n zelfde adapter ooit gehad bij een externe DVD drive van BTC dacht ik. Volgens mij had deze ook dezelfde waardes. In ieder geval zijn volgens mij ook die IDE-USB+power interfaces over het algemeen ook vrij hetzelfde.

Het is niet veel, maar misschien kun je toch nog iets met deze informatie?

Overigens voor de rest, er zit zo'n soort S-Video/PS2 achtige plug aan, niet een mooi klein standaard plugje.

• mohawk0618
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-01 23:04
Ik ken het bedrijf intern zeer goed ;-).Gewoon de technische helpdesk bellen en ze sturen het gratis naar je toe. Probeer maar.

• lgrijsen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-02 12:09
De
mohawk0618 schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 03:50:
Ik ken het bedrijf intern zeer goed ;-).Gewoon de technische helpdesk bellen en ze sturen het gratis naar je toe. Probeer maar.
Deze tip is mij zeer goed bevallen! Zojuist gebeld naar WD en ze sturen kosteloos een nieuwe adapter op :-)
In mijn geval was de adapter gewoon stuk, dus dat is ook gewoon garantie, maar toch! Hulde :D

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
lgrijsen schreef op donderdag 10 september 2009 @ 11:21:
De
[...]

Deze tip is mij zeer goed bevallen! Zojuist gebeld naar WD en ze sturen kosteloos een nieuwe adapter op :-)
In mijn geval was de adapter gewoon stuk, dus dat is ook gewoon garantie, maar toch! Hulde :D
Heb je een linkje naar de nl-support afdeling of hun telefoonnummer? Mijn adapter is ook defect..

• lgrijsen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-02 12:09
engessa schreef op maandag 21 september 2009 @ 20:41:
[...]

Heb je een linkje naar de nl-support afdeling of hun telefoonnummer? Mijn adapter is ook defect..
Zie http://support.wdc.com/contact/index.asp?wdc_lang=en#europe
Telefoonnummer: (00800- 27549338)

• Rayyy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:01
Nummer is niet gratis kwam ik vandaag achter, gezien mijn rekening via online.nl

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Rayyy schreef op woensdag 04 november 2009 @ 21:13:
Nummer is niet gratis kwam ik vandaag achter, gezien mijn rekening via online.nl
Telefoonnummer: (00800- 27549338)

Da's dus geen 0800-nummer. Wat je betaalt hangt af van je telco en abo.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Pagina: 1