Toon posts:

Bose - custom setup maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag vandaag in de winkel dat het mogelijk is om de boxjes van Bose (die dubbele draaibare) ook los te kopen. Nu vroeg ik me af of het dus mogelijk is om 5 van deze boxjes los te kopen en deze te connecteren aan mijn bestaande receiver en basmodule.

Volgens mij geen problemen maar hebben jullie tips of zouden jullie dit compleet afraden? Ik zou namelijk niet voor de volledige set willen gaan omwille van de prijs en de te grote basmodule.

Is er iemand die al zo'n setup heeft?

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-01 23:21
Ik wil niet Bose gaan bashen, maar waarom perse Bose speakertjes? Prijstechnisch bekeken zijn er toch wel betere keuzes te maken hoor.

Naja, anyway, kijk even hoeveel Ohm ze zijn, en of je huidige receiver daar fatsoenlijk mee overweg kan. Verder even uitzoeken hoe die speakertjes aangesloten moet worden.

[ Voor 12% gewijzigd door SirNobax op 03-04-2008 13:36 ]

Pentaxiaan

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:19

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik zou helemaal geen Bose kopen. Die kleine speakertjes zijn niet in staat om midlaag weer te geven en een goede bassmodule moet je dan onnodig hoog crossen, waardoor deze makkelijk te plaatsen is. Om nog maar te zwijgen over value for money van deze dingen.

Anyway, kijk eens naar wat threads over Bose, misschien geeft dat een beeld ;)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:12
voodooless schreef op donderdag 03 april 2008 @ 13:41:
Ik zou helemaal geen Bose kopen. Die kleine speakertjes zijn niet in staat om midlaag weer te geven en een goede bassmodule moet je dan onnodig hoog crossen, waardoor deze makkelijk te plaatsen is. Om nog maar te zwijgen over value for money van deze dingen.

Anyway, kijk eens naar wat threads over Bose, misschien geeft dat een beeld ;)
Waarbij te plaatsen niet bedoeld wordt, een plekje uitzoeken, maar dat je goed hoort waar de bassmodule staat :)

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:35

mace

Sapere Aude

De grove tekortkomingen van de speakers van bose worden door hun versterkers nog enigzins verdoezeld. Als je je eigen versterker gaat gebruiken heb je gekloot met je crossover en mis je waarschijnlijk hele happen spectrum.

Niet doen dus.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

darkmage schreef op donderdag 03 april 2008 @ 13:58:
Waarbij te plaatsen niet bedoeld wordt, een plekje uitzoeken, maar dat je goed hoort waar de bassmodule staat :)
Juist ja ;) Het plaatsen (neerzetten) van de module zelf wordt juist lastiger ;)

• mace

mace

Sapere Aude

voodooless schreef op donderdag 03 april 2008 @ 14:15:
[...]

Juist ja ;) Het plaatsen (neerzetten) van de module zelf wordt juist lastiger ;)
Ja, want achter de bank kan hij dan niet meer. :P

Verwijderd

De bassmodules zijn trouwens ook wel armzalig kwa afwerking zeg. Had er 1 van de duurste set in m'n handen. Plastic fantastic, afwerking waar logitech zich voor zou schamen, enorm lompe onhandige omvang en 3 armzalige 6" woofertjes. Zie niet in waarom iemand zoiets voor dat bedrag zou kopen? Zeker niet omdat hij met de crossover die gebruikt word niet eens uit zicht geplaatst kan worden 8)7 .

• fluppie007
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-02 13:22
Als je dat cube-design leuk vind, ik stel voor, 2x een 2,5" breedbandertje erin, de nieuwe peerless zijn heel leuk. En dan met mdf een kubusje maken met scharniertjes. Dan nog een "sub" ontwerpen die richting 150-200hz gaat. Dus eigenlijk wat logitech doet maar dan steek je je speakertjes in een Bose-achtige behuizing. Je kan ook een tangband 3" gebruiken. Die zijn over het algemeen goed te vinden. De W3-871SC is dit. Subwoofertje met een 8" driver met grote x-max ? Seas CA22RNX ? Die kan je dan vrij hoog crossen en toch nog een beetje bass krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal voor jullie reacties. Maar eigenlijk zoek ik iemand specifiek die zo'n custom setup heeft of die dit toch kan aanraden. Door verschilllende issues ben ik redelijk beperkt in keuze voor de speakers. Het voordeel aan die beperkte keuze is dat dit voor mij zo goed als voor niets is.
De beste keuze die ik kan maken uit die beperkte lijst is Bose. Mocht het toch niet goed klinken dan verkoop ik de boel gewoon, maar ik zou liefst deze setup willen.
Een andere mogelijkheid trouwens is de Kef KHT 3005. Deze komt er uit verschillende tests verschrikkelijk goed uit. Vandaag maar eens gaan kijken maar die satelieten zijn eigenlijk best wel groot en de ruimte waar ik deze ga plaatsen is erg beperkt.

Dus vandaar vraag ik dit advies. Mocht er mij iemand hiermee kunnen helpen, dan hoor ik dat natuurlijk graag.

Verwijderd

Als het puur gaat om surround luidsprekers als mid achter/extra achter 7.1/8.1/9.1. Ach waarom niet als je er geld voor hebt (alhoewel ik dan liever voor pioneer/kef ga) Maar als Front/Mid zal ik Bose echt niet aanraden. Zelfde meningen als de menige heren boven mij.

• mace

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 23:27:
Bedankt allemaal voor jullie reacties. Maar eigenlijk zoek ik iemand specifiek die zo'n custom setup heeft of die dit toch kan aanraden.
[knip]
Dus vandaar vraag ik dit advies. Mocht er mij iemand hiermee kunnen helpen, dan hoor ik dat natuurlijk graag.
Zeg, als jij iemand wil die jou adviseert dit te doen, dan adviseer ik je bij deze om het te doen. :+

Maar dat heeft niet echt veel zin hé? Advies vragen, niet het advies krijgen wat je wilt en dan zeggen dat je iemand wilt hebben die jou advies geeft, maar dan alleen wat je zelf wilt hebben!
Waarom vraag je dan advies? :)

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Misschien kun je de sats van deze set wel los kopen? Zoniet, koop de hele set en gooi de sub weg. Minstens zo goed geluid als Bose, en veel goedkoper.

Verwijderd

Zou toch de Kef set aanraden. De KHT2005 klinkt echt niet slecht voor een sub-sat systeem. Tevens een gesloten subwoofer i.p.v. die boomy bose basskist (sub kan ik het niet noemen).

Verwijderd

Topicstarter
Oke. Overtuigd :)
Ik ben vandaag nog eens gaan kijken en geluisterd naar de KHT3005SE (special edition - wat ook het verschil is)
Anyway... ik werd weggeblazen door het geluid. Verschrikkelijk mooi inderdaad. Nu toch nog een vraag.

De ruimte waar deze set in gaat komen is 3,5 meter breed en 7 meter lang, rechthoekig dus. Maar de speakeropstelling is in het vierkant (3,5 x 3,5).
Zoals je ziet is de ruimte dus niet echt groot. En ik vraag me af of deze setup niet gewoon te powerfull is. Wat denken jullie?

Als je bijvoorbeeld de grote van de satellieten van Bose en Kef bekijkt dan scheelt dat ook flink. Die van Kef zijn 2x zo groot onderhand (ook redelijk diep trouwens). Ik ben dan ook bang dat ze teveel gaan opvallen in de beperkte ruimte.
Wie heeft de KHT2005 of 2003? En hoe is de grote van jullie kamers?

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Lijkt me niet dat je kamer te klein is. Neem aub Bose niet als referentie voor de grootte van speakers. Als je de KEF'jes super vind, moet je ze gewoon nemen!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:50
Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 16:23:
De ruimte waar deze set in gaat komen is 3,5 meter breed en 7 meter lang, rechthoekig dus. Maar de speakeropstelling is in het vierkant (3,5 x 3,5).
Zoals je ziet is de ruimte dus niet echt groot. En ik vraag me af of deze setup niet gewoon te powerfull is. Wat denken jullie?
Mijn kamer is kleiner en daar heb ik boekenplank speakers in een 5.1 opstelling in staan. En het geluid komt daar goed tot zijn recht dus nee denk niet dat je kamer te klein is.
Als je bijvoorbeeld de grote van de satellieten van Bose en Kef bekijkt dan scheelt dat ook flink. Die van Kef zijn 2x zo groot onderhand (ook redelijk diep trouwens). Ik ben dan ook bang dat ze teveel gaan opvallen in de beperkte ruimte.
Teveel opvallen... ja dat is preoriteiten stellen. Is kwaliteit van het geluid belangrijk of vind je het belangrijk dat ze niet opvallen. Die keuze moet je toch echt zelf maken.

Verwijderd

Topicstarter
kippy schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 17:25:
[...]

Mijn kamer is kleiner en daar heb ik boekenplank speakers in een 5.1 opstelling in staan. En het geluid komt daar goed tot zijn recht dus nee denk niet dat je kamer te klein is.

[...]

Teveel opvallen... ja dat is preoriteiten stellen. Is kwaliteit van het geluid belangrijk of vind je het belangrijk dat ze niet opvallen. Die keuze moet je toch echt zelf maken.
Dat klopt inderdaad. Ik zal eens met een meetlat kijken in hoeverre ze niet teveel opvallen, maar het zal inderdaad wel meevallen. Het grote voordeel van dit systeem is de woofer. Die is echt niet groot en geeft schitterend geluid. Deze is zelfs zo mooi dat je hem in het zicht zou willen plaatsen.
Daarnaast heb ik nog een 350€ budget over voor een receiver. Ik zou graag minimaal 2x HDMI in willen. Zelf zit ik te denken aan Onkyo oid. Enige suggesties van jullie?

Verwijderd

Topicstarter
Een ander nadeel van die Bose, en dat zie ik nu net pas, is dat je alle kabels aansluit op de woofer en dan pas een draadje trekt naar je receiver.

• mace

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 17:39:
[...]

Dat klopt inderdaad. Ik zal eens met een meetlat kijken in hoeverre ze niet teveel opvallen, maar het zal inderdaad wel meevallen. Het grote voordeel van dit systeem is de woofer. Die is echt niet groot en geeft schitterend geluid. Deze is zelfs zo mooi dat je hem in het zicht zou willen plaatsen.
Daarnaast heb ik nog een 350€ budget over voor een receiver. Ik zou graag minimaal 2x HDMI in willen. Zelf zit ik te denken aan Onkyo oid. Enige suggesties van jullie?
Ik zou een TX-SR506 of 505 nemen, afhankelijk van of je de 506 kan betalen.

Verwijderd

Ik heb een 3005 setje staan op een Marantz SR5600!
En tja... nog steeds niets te klagen :P

Sterk punt van de Kef's vind ik de vrijheid die ze je geven qua plaatsing en ruimte waarin ze geplant worden. Ik heb ze beluisterd in verschillende setups en omgevingen alvorens ze te kopen... en dit viel me meteen op. Zelfs in een open luisterruimte (in een drukke MM met een nogal "apparte" plaatsing) klinken ze goed.

De sub klinkt strak en geeft moeiteloos en zuiver alles wat ik m voorschotel weer.
Dit (volgens mij) in tegenstelling tot zijn tegenhanger van de 2005 serie, die ook nog wel eens mankementen heeft (de relais malaise).

Zelf heb ik ze nu een jaartje staan en kan je er dus alleen maar positieve dingen erover vertellen.
Pagina: 1