Toon posts:

Nieuwe harde schijf...koppijn.. :P

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Sinds twee dagen heb ik een nieuwe harde schijf erbij, met als doel om een dual boot op te zetten die Vista 64 bit moet gaan draaien naast mijn reeds bestaande Windows XP Pro (32 bits)

Ik installeerde de nieuwe harde schijf in de computer, sloot alles netjes aan en zette de computer aan. Foutmelding, iets over een hardware of drive configuration error (zit nu op mijn werk en weer de volledige foutmelding niet, maar dat was de strekking van de melding)

Vervolgens PC uit, powerkabeltje uit de nieuwe SATA II harde schijf, opnieuw proberen...geen probleem...ok, dat vind ik dus al raar...maar goed...

Windows laten starten, pc weer uitgezet, opnieuw booten en pas na het probleem moment de power op de nieuwe harde schijf (ik weet het..dat zou ik eigenlijk niet moeten doen...maar een andere optie wist ik even niet) De drive werkt en ik kan hem gewoon formatteren in windows...ok..weird...maar goed..hij doet het...

Na alles gedaan te hebben reboot ik...en krijg ik weer een nieuwe foutmelding, iets over de system volume information en HAL die niet goed zou zijn. Heb nog niet geprobeerd om weer de powerkabel er uit te trekken, maar vreemd vind ik het sowieso. De nieuwe drive staat niet in de boot sequence, dus dat kan het volgens mij niet zijn. Er staat ook nog helemaal niets op die drive...

Iemand enig idee? Beetje zonde om iedere keer de powerkabel eruit te moeten trekken voor ik opstart...beetje omslachtig ook.. ;)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 13:15:
Foutmelding, iets over een hardware of drive configuration error (zit nu op mijn werk en weer de volledige foutmelding niet, maar dat was de strekking van de melding)
Ik denk dat we pas wat zinnigs kunnen roepen als je de exacte melding tevoorschijn hebt getoverd.
Dan kun je het eveneens opnieuw proberen met een meer gerichte topicstart waar je ook een titel bij verzint die wél aan de Windows Clients - Policy voldoet.

Neem in de tussentijd een paar aspirientjes en kom morgen maar terug ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.