Toon posts:

WLAN netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Wij hebben hier een speedtouch modem van kpn met ADSL erop. Nu hebben drie computers een usb draadloos netwerk stickje van linksys. Verbinding gaat gewoon via windows en niet met de geleverde software van linksys.

Nu als ik speedtouch.lan of 10.0.0.138 invoer zie ik de drie computers wel maar kan ze niet vinden op het netwerk. Heb geprobeerd met 'een draadloos netwerk voor bedrijf of thuis etc etc' maar dan ligt de internet verbinding er gelijk uit.

Zouden jullie mij kunnen helpen met dit probleem ben redelijk nieuw met netwerken.

Alvast bedankt!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:41

allure

Titaan fase 2/3

Toets je het adres in in je browser?

• ETM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

met 10.0.0.138 bedoel je denk ik je modem/router?
daar zie je wel dat er3 pc's verbonden zijn met het apparaat..
Heb je bestanden gedeeld staan op de pc's?

als je het ip adres van een andere pc in je adresbalk typt, kom je dan ook niet op de andere pc's?

[ Voor 24% gewijzigd door ETM op 03-04-2008 13:36 ]

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Misschien is het handiger als je je eerst even verdiept in LAN/WLAN technologie..ik vraag me nu dan ook wat je précies doet om een verbinding tot stand te brengen..?

Verwijderd

Topicstarter
ip adres kan hij ook niet vinden en ook niet in de zoek functie voor computers. Zie ze dus wel op de router/modem. Het netwerk is beveiligd met een WPA/PSK en als ik een draadloos netwerk wil aanmaken, dat moet je dan met usb stick doen waar hij alle instellingen van computer naar computer over moet brengen. Maar is het ook mogelijk om buitenom de modem elkaar te vinden? Hoe stel ik dit in?

• johnnyb20
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-02-2023
Wat me niet duidelijk is wat je doet.
Probeer het ip adres eens te pingen waar je het over had. Heb je al wijzigingen aangebracht aan je modem/router?
Of begrijp ik je verkeerd en heb je helemaal nog geen verbinding(wireless) met de speedtouch?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb verbinding en internet en alles met de speedtouch. Bij het pingen krijg ik een time out...

Heb nog niets veranderd aan de instellingen van de speedtouch staat nog op fabrieks instellingen, dus wat zou ik hier in kunnen veranderen. Word ook niet veel wijzer van de handleiding..

• ikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-02 14:53

ikker

No Risk No Pain No Fun!!!

Wat jij wil moet je helemaal niet in je router zoeken.

Mischien moet je op de stations even bestands en printer deling inschakelen en eventueel even een map op je harde schijf delen.
Waarschijnlijk vindt je die machine dan wel op het netwerk.

Mijn netwerkje

Verwijderd

Topicstarter
wat mappen gedeeld en bestand en printer service ingeschakeld. samen met client windows netwerken en tcp/ip.. doet nog niks... en windows netwerk wizard ook al doorgelopen maar zonder succes

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-03 17:30
Probeer je nu een Ad Hoc netwerk op te zetten tussen een aantal machines of wil je gewoon bepaalde mappen op computers beschikbaar maken voor de andere machines?

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil gewoon wat bestandjes wat over kunnen zetten van de ene naar de andere computer en van andere computers kunnen lezen. niets meer niets minder

• johnnyb20
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-02-2023
Als je weet wat voor een ip adres de computer heeft di gedeelde mappen hebt dan ga je naar je verkenner en typ je in.
\\met ipadres erachter en enter. Dan zou je bij de gedeelde map moeten uitkomen en anders moet je even kijken of je een wachtwoord nodig hebt om op je share's te komen.
Pagina: 1