Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:48

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Topicstarter
De hardware:
C2D E6600
4 x 1 GB DDR2 800
Gigabyte GA-P35-DS3P
HD2900 XT 512 MB

Ik draai Vista x64 met VLC 0.8.6c en gebruik mijn onboard geluidskaart die via S/PDIF aangesloten is op mijn Marantz receiver.

Allereerst wil ik graag even zeggen dat het geluid altijd goed heeft gewerkt totdat ik wijzigingen heb aangebracht in de settings. Bij alle bestanden was het resultaat prima stereo geluid.

De reden dat ik settings ben gaan wijzigen is omdat ik het geluid via S/PDIF wou laten lopen zodat ik ook surround geluid (bij HD beeldmateriaal en dvds) uit VLC kon toveren. Als ik de S/PDIF optie inschakelde in VLC dan ging het geluid haperen. Toen kreeg ik het advies wat aan de audio uitvoermodules te veranderen, totdat het wel werkte. Dat heeft als resultaat dat ik nu helemaal geen geluid meer uit mijn VLC speler krijg. Dit geldt voor werkelijk alle soort bestanden die ik in mijn bezit heb. DVDs, mp3s, avi's...

Wat ik heb gedaan:
1. Settings weer naar default gezet
2. Uninstallen (preferences en cache weggegooid) en opnieuw installeren
3. stap 2, maar dan installeren met een nieuwere versie van VLC (wat ik liever niet heb)
4. uninstallen, De schijf en register afstruinen op alles wat van videolan is en dat deleten. Dan alsnog VLC weer installeren

Niets van deze opties heeft geholpen terwijl VLC toch altijd out of the box heeft gewerkt.

VLC gebruik ik ook voor IPTV streams en omdat het in nieuwere versies dan 0.8.6c niet werkt zonder extra commandline, blijf ik liever bij die versie. Alleen is het eerste doel het geluid weer terug krijgen en dan bij grote voorkeur dus via S/PDIF.

Ik heb ook al op de VideoLAN forums gepost:
http://forum.videolan.org...&t=45390&p=144077#p143347

Misschien dat hier iemand een goed idee heeft, anders dan windows opnieuw installeren.

Verwijderd

ik heb hetzelfde gehad met adobe audition...veranderde 1 ding..en dat veranderde mee in mijn windows ofzo..toen heb ik de oude versie die kennelijk ander werkt (cool edit pro) gedownload en werkte die weer..

goed nu heb je nog niets aan mijn antwoord..

system restore??

Verwijderd

De drivers van de geluidskaart eens opnieuw installleren?

• Hann1BaL

Hann1BaL

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 04:03:
De drivers van de geluidskaart eens opnieuw installleren?
Is dit een werkelijk nuttige optie? alle andere programma's geven gewoon geluid.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:49
Dat weet je niet als je het niet probeert..? En drivers zijn toch wel één van de eerste dingen die je zou moeten proberen eigenlijk.

The devil is in the details.

• Hann1BaL

Hann1BaL

Topicstarter
Hahn schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 12:11:
Dat weet je niet als je het niet probeert..? En drivers zijn toch wel één van de eerste dingen die je zou moeten proberen eigenlijk.
Hier kunnen we wel over discussieren, maar doorgaans ligt het vooral en alleen aan de driver als het geluid het helemaal niet meer doet. I will try the shot though..

edit: Ok, nieuwe realtek HD audiodriver (komt elke dag een nieuwe van uit lijkt wel) werkt en zorgt voor geluid. Bedankt en excuses voor mijn voorbarige conclusies..

Het enige punt is dat de reden waarom ik aan de settings ben gaan zitten, niet veranderd is:

In dvds kan ik het geluid niet op S/PDIF zetten (dat wil ik dus voor het surround geluid), omdat het geluid dan gaat schokken. Dit wil ik heel graag oplossen. Iemand met een idee?

[ Voor 36% gewijzigd door Hann1BaL op 04-04-2008 14:26 ]

Pagina: 1