Ik zit een beetje in een spagaat van benodigde functionaliteit en rolverdeling van de server(s)
Voor de goede orde: ik heb deze server niet geadviseerd en neergezet.
Situatie: Een klein bedrijf heeft 1 bestaande server. Er maken 7 personen gebruik van deze server via TS. De verwachting is dat op korte termijn het aantal medewerkers toeneemt tot 35. Op dit moment wordt er gebruik gemaakt van Exchange vanuit de moederorganisatie in Duitsland.
Dell Poweredge 2900, W2K3 standaard 32bit, 4GB intern geheugen.
Deze server heeft op dit moment de volgende rollen:
DC
Print server
File server
SQL server
Terminal server
De huidige situatie is al een beroerde: DC en TS bij elkaar, TS en SQL server bij elkaar, allemaal op 1 server.
Nu wil het bedrijf een eigen maildomain registreren en een eigen exchange server gaan draaien. Er komt dus nog een rol bij.
Wat zou nu een 'verantwoorde' rolverdeling zijn met zo weinig mogelijk servers?
Voor de goede orde: ik heb deze server niet geadviseerd en neergezet.
Situatie: Een klein bedrijf heeft 1 bestaande server. Er maken 7 personen gebruik van deze server via TS. De verwachting is dat op korte termijn het aantal medewerkers toeneemt tot 35. Op dit moment wordt er gebruik gemaakt van Exchange vanuit de moederorganisatie in Duitsland.
Dell Poweredge 2900, W2K3 standaard 32bit, 4GB intern geheugen.
Deze server heeft op dit moment de volgende rollen:
DC
Print server
File server
SQL server
Terminal server
De huidige situatie is al een beroerde: DC en TS bij elkaar, TS en SQL server bij elkaar, allemaal op 1 server.
Nu wil het bedrijf een eigen maildomain registreren en een eigen exchange server gaan draaien. Er komt dus nog een rol bij.
Wat zou nu een 'verantwoorde' rolverdeling zijn met zo weinig mogelijk servers?