[Vista x86] Actieve scherm reageert niet op muis

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErHa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

Topicstarter
Sinds 2 dagen heb ik dit probleem na het aansluiten van de set: Labtec Ultra-Flat Wireless USB (toetsenbord en muis combi)

Soms verliest Vista de focus van het actieve scherm. Dit gebeurt at random.
Bijvoorbeeld als ik IE7, Word of notepad open heb staan, kan ik niet meer binnen 1 van die schermen klikken op knoppen of tekst (die worden grayed out - in de zin van niet actief). De computer reageert ook niet op deze muisklikken.
De muiscursor (pijltje) beweegt wel gewoon goed mee met de bewegingen. Het wireless signaal wordt dus niet verstoort

Het vreemde is dat ik dan nog wel op de start knop of de snelstart werkbalk alle icoontjes aan kan klikken. :?

Dit zelfde is ook weleens andersom. :X
Dan kan ik wel in de actieve schermen alles aanklikken, maar niet de startkop of snelstart werkbalk iconen.

Het toetsenbord werkt overigens in alle gevallen nog wel!

Ik dacht dat het aan de muis lag, dus ik heb een oude bedrade PS/2 muis aangesloten. (tezamen met de usb set). Beide werken als ik de cursor heen en weer beweeg.

Maar, als vista niet reageert op de muisklikken van de USB muis, reageert hij ook niet op de klikken van de PS/2 muis.

Ik heb reeds alle USB devices uit apparaatbeheer weggooid, oude software van de vorige muis verwijderd en spybot eroverheen gehaald (vond geen spyware).

Ik denk daarom dat het niet aan de muis & toetsenbord ligt maar aan Vista. Iets daarin weigert te herkennen dat er een actief scherm is....maar wat?

Mijn cpu staat netjes op 3 of 4%, de harde schijf ratelt ook niet.
Ik weet het niet meer. Heeft iemand een suggestie?

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonger
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06 13:22
Heb hier precies hetzelfde met een Targus draadloos usb-setje. Mijn "oplossing" is ctrl-alt-del en taakbeheer starten (lukt pas bij de 2e muisklik), daarna taakbeheer gelijk weer afsluiten en alles werkt weer zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErHa

ErHa

Topicstarter
Tonger schreef op donderdag 03 april 2008 @ 14:13:
Heb hier precies hetzelfde met een Targus draadloos usb-setje. Mijn "oplossing" is ctrl-alt-del en taakbeheer starten (lukt pas bij de 2e muisklik), daarna taakbeheer gelijk weer afsluiten en alles werkt weer zoals het hoort.
Dat werkt idd. Hoewel ik taakbeheer dan ook kan annuleren, dan werkt klikken met de muis ook weer...

Maar eigenlijk vind ik het geen oplossing.

Ik heb verder nog geprobeerd - zonder succes:
- De WinXP driver installeren, werkt niet, die geven aan dat Vista niet ondersteunt wordt.
- Systeemherstel naar een week geleden
- VIA chipset drivers ge-update
- BIOS - USB legacy devices ondersteuning op enabled gezet

Heeft iemand nog een andere suggestie?

[ Voor 14% gewijzigd door ErHa op 04-04-2008 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErHa

ErHa

Topicstarter
Heb dit probleem nog steeds. Vond elders op internet dat het aan de Nokia phone suite kon liggen, dus die heb ik eraf gegooid.
Weer muis verwijderd en door Windows laten herkennen.
Helaas....probleem blijft.

Bios update heeft ook niet geholpen.

Logitech setpoint instaleren (en verwijderen) heeft ook geen effect. Labtec en logitech is naar mijn weten bijna zelfde product.

Iemand nog een goed idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErHa

ErHa

Topicstarter
schopje omdat het toch hinderlijk blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equinox_fryslan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-05 22:33
Windows vensters bevriezen, muis blijft actief, CTR/ALT/DEL brengt de focus terug.

Ik ondervind hetzelfde probleem als hierboven geschetst.
Is er iemand van dit forum die inmiddels een oplossing hiervoor heeft gevonden?

Graag jullie hulp.............

mvg,

Equinox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 281442

Ik heb dit probleem ook gehad, na het opstarten reageert de taakbalk niet en alleen een keer op ctrl alt del drukken en alles werkte weer prima.
Computer gescand op virussen,spyware, programma's eraf gegooid, anti virus eraf niets hielp, totdat ik mijn Trust USB-muis loskoppelde van de laptop, opnieuw opgestart en probleem opgelost.
De muis vervolgens aangesloten op de desktop pc en precies hetzelfde probleem als voorheen.

Conclusie: muis zorgde dus voor dit probleem, ik heb nu een andere en niets meer aan de hand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equinox_fryslan
Normaal gesproken maak ik gebruik van een draadloze Logitech Cordless Wheel Mouse maar heb inmiddels een andere Opticall Wireless Mouse aangesloten en ben benieuwd of het probleem nu is opgelost.
Ik zal mijn ervaringen posten zodra ik heb ervaren hoe deze nieuwe muis zich gedraagt.

In ieder geval bedankt voor je aanwijzingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sentinall
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-08-2023
precies hetzelfde probleem hier.

Ik maka gebruik van een wireless muis die wel via ps2 wordt aangesloten.

Ga straks even een wireless desktop set proberen die via usb werk en dan maar zien wat er gebeurd.

hou jullie op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sentinall
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-08-2023
het ligt inderdaad aan de ps/2 muis + toetsenbord.

Gisteren een USB muis / toetsenbord aangelsoten en het probleem direct verholpen!

groet,
Ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technattic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-11-2024
Hier zelfde probleem met een Targus wireless setje op USB. Ik had het onder XP en nu ook onder Vista. Zelfs nog met een ander moederbord. Erg hinderlijk. CTRL-ALT-DEL methode helpt inderdaad. Beetje jammer dat de enige oplossing een nieuwe set aanschaffen lijkt te zijn... Ik was de processor al aan het verdenken. 1 core die stil staat ofzo, maar dat is het dus niet.

[ Voor 23% gewijzigd door Technattic op 06-12-2008 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErHa

ErHa

Topicstarter
Heb geen oplossing om door te werken met het bestaande setje, maar wel een 2e / snellere methode om de muis weer te laten reageren.

Doe CTRL + Esc (startmenu oproepen).
Dan dubbelklikken naast je starmenu en de muis werkt weer.

Binnenkort wil ik een clean install van Vista doen, misschien dat dat ook helpt. Maar daar heb ik nog geen zin of tijd voor voor gehad.
Heeft iemand anders reeds een clean install geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equinox_fryslan
Een clean install zal je niet van het probleem verlossen, het hardware compatibiliteitsprobleem blijft onder
elke nieuwe (of verse) besturing bestaan. Onder Linux Ubuntu ondervind ik hetzelfde probleem.
Andere hardware is volgens mij de enige oplossing om het probleem definitief te tackelen.............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:29
Technattic schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 00:00:
Hier zelfde probleem met een Targus wireless setje op USB. Ik had het onder XP en nu ook onder Vista. Zelfs nog met een ander moederbord. Erg hinderlijk. CTRL-ALT-DEL methode helpt inderdaad. Beetje jammer dat de enige oplossing een nieuwe set aanschaffen lijkt te zijn... Ik was de processor al aan het verdenken. 1 core die stil staat ofzo, maar dat is het dus niet.
Idem probleem hier.
Echter, via remote desktop blijft het probleem bestaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErHa

ErHa

Topicstarter
Zelfde probleem (alhoewel minder frequent) doet zich ook voor na een clean install van Windows 7 Home Premium.

Lijkt dus idd een hardware fout te zijn zoals hierboven vermeld.

Pagina: 1